כנסת ישראל כסף מדבר

הוקפאה הצעת חוק לביטול ריבית פיגורים

חייבים בהוצאה לפועל: משרד המשפטים התחייב בפני ועדת חוקה לגבש תוך 3-4 חודשים חוק להקלה על חייבים משלמים בהוצאה לפועל ◄ איגוד הבנקים: "לא יכול להיות שחייב שהגיע להוצאה לפועל ותומחרה הריבית שלו, יהיה במצב יותר טוב מחייב שמשתף פעולה ומגיע להסדר תשלומים" ◄ ח"כ בן צור: "אף אחד לא מגיע להוצאה לפועל כי זה כדאי. זה כרוך בהגבלות וסיכונים. מגיע רק מי שאין לו ברירה. חזקה על לווה שיפרע את חובו. חלק גדול מרווחי הבנקים אלה הריביות האלה".
0
0
חבר הכנסת יואב בן צור, חייבים בהוצאה לפועל: הוקפאה הצעת חוק לביטול ריבית פיגורים עד תחילת מושב החורף
חבר הכנסת יואב בן צור

משרד המשפטים, התחייב היום (שלישי, כ”ט בסיון תשע”ו), בפני ועדת החוקה להכין תוך 3-4 חודשים הצעת חוק ממשלתית שתקל על חייבים ב’תיקי הוצאה לפועל’. לפיכך, הסכים מ”מ יו”ר הוועדה ח”כ יואב בן צור לעכב את אישור הצעת החוק הפרטית שנדונה היום לביטול ריבית הפיגורים לחייב משלם, עד לתחילת מושב החורף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הצעת החוק, של ח”כ יואב בן צור, ח”כ נורית קורן ורשימת ח”כים נוספים היא, כי ’חייב’ שיעמוד ב’צו תשלומים’, ייגבו ממנו הפרשי הצמדה בלבד. ’ריבית פיגורים’ תחול רק על המשתמט מתשלום החוב.

מ”מ יו”ר הוועדה, יואב בן צור חבר הכנסת מטעם סיעת ש”ס והמשמש יו”ר סיעת מפלגת ש”ס בכנסת, הצהיר, כי; “מטרת הצעת החוק שלנו היא להוציא אנשים ממעגל שאי אפשר לצאת ממנו”.

ח”כ נורית קורן; “הריבית בבנק לא מגיעה לקצה הריבית של ההוצאה לפועל. הקמנו שדולה שמטרתה לטפל במושב הזה בבעיות ההוצאה לפועל. החוק הזה בא להקל על מי שעושה הסדר, והיום כל הזמן משלם רק את הריבית”.

שירלי אדיר, מ-בנק ישראל; “אנחנו לא נגד החייבים. רוצים לעודד תמריצים לשלם התחייבויות. לצערנו, הצעת החוק הולכת רחוק מדי ותזיק יותר מאשר תועיל. הצעת החוק, מתייחסת לריבית כמשהו עונשי. זו לא סנקציה.

אם רוצים לדבר על שיעורי הריבית, אז יש הצעת ’חוק אשראי הוגן’. שם ייקבעו שיעורים מקסימליים לריבית. להערכתנו, הצעת החוק הזו תביא לכך שיהיו מודרי אשראי”.

“… לא צריך לרחם על הבנקים. כשמישהו חייב להם כסף הם מפחיתים זאת מהדיווחים לרשויות המס”

מ”מ יו”ר הוועדה ח”כ בן צור: “למה? הבנקים יקבלו בחזרה קרן וריבית. רק לא ריבית פיגורים. את הריבית אחורה הבנק כבר הרוויח. אם לא נקל עליו, לחייב אין שום סיכוי להחזיר בכלל”.

איגוד הבנקים; “לא יכול להיות שחייב שהגיע להוצאה לפועל ותומחרה הריבית שלו, יהיה במצב יותר טוב מחייב שמשתף פעולה ומגיע להסדר תשלומים”.

ח”כ בן צור; “אף אחד לא מגיע להוצאה לפועל, כי זה כדאי. זה כרוך בהגבלות וסיכונים. מגיע רק מי שאין לו ברירה. חזקה על לווה שיפרע את חובו. חלק גדול מרווחי הבנקים אלה הריביות האלה”.

רן מלמד, עמותת ידיד; “בנק ישראל ו-איגוד הבנקים מגלגלים עיניים. גם ב’חוק נתוני אשראי חיוביים’ התייחסו למי שמשלם את חובותיו כאילו הוא מחזיר את ההלוואה.

זו הייתה כוונת המחוקק. ולא צריך לרחם על הבנקים. כשמישהו חייב להם כסף הם מפחיתים את זה מהדיווחים לרשויות המס”.

משרד המשפטים: “התחייבנו לגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין תוך 3-4 חודשים. אנחנו מבינים את הצורך ומסכימים לעיקרון. לא מסכימים עם המנגנון המוצע בהצעת החוק. נדרש לנו זמן לגבש הצעת חוק ממשלתית שתיצור מערכת תמריצים נכונה. אנו מבקשים זמן לסיים את העבודה שכבר התחלנו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן