פורום כאן נעים

צל״ש ראש הממשלה לפעילות מבצעית של המוסד

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הענקת צל״ש ראש הממשלה לפעילות מבצעית של המוסד. וידאו: עומר מירון, לע"מ

כיצד להתנהג באירוע טביעה סרטון מד”א

כיצד להתנהג באירוע טביעה | סרטון בשפה העברית באדיבות מד"א.

שלישיית הגשש החיוור בחוף הים

הגשש החיוור בתכנית "סופסופ" בשנת 1988, מנחה גבי גזית. ערוץ 1.

אודטה שוורץ האמנתי לו | עוד גבר מתחזה

העיתונאית אודטה שוורץ, על גבר מתחזה שהייתה עמו ביחסים: האמנתי לו | הכתב חיים אתגר, ערוץ 2.

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף אריה

איך ניצחו הצמחוניים (פיל ו-תאו) את הטורף הלביאה

ילד מיוחד, וסוס מיוחד | חובה לצפות

כשהגעתי הביתה וצפיתי בסרטון הבנתי את העוצמה של אותו רגע של בני ארז הלוקה ב'תסמונת ויליאמס' והסוס הרגיש.

מפעל הפיס

צהל איתם – ולמענם

צהל איתם - ולמענם | כך נראה ההאקתון הצה"לי שמפתח פתרונות לקשיים של ילדים אוטיסטים. עוד טכנולוגיות שפותחו בפרויקט המיוחד, עכשיו באתר צה"ל: http://bit.ly/2vsq4w7

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן – קרין גורן

שום פלפל ושמן זית עם חיים כהן - קרין גורן.

נעים לעקוב אחרי

מבקים כאן ישראל

A feed could not be found at http://kanisrael.co.il/?feed=rss2. A feed with an invalid mime type may fall victim to this error, or SimplePie was unable to auto-discover it.. Use force_feed() if you are certain this URL is a real feed.
חלי ממן תזונה | דיאטה

חלי ממן: מדוע רצוי לשלב בתזונה שלנו פירות קיץ שונים ועסיסיים

חלי ממן ליקטה עבורנו רשימה של פירות קיץ שונים ועסיסיים ומסבירה מדוע רצוי לשלב אותם בתזונה שלנו (מלבד בגלל היותם טעימים); נסו, למשל, לאכול סלט פירות טרי עם קצת יוגורט דל שומן או סתם סלט פירות רגיל לקינוח. מיץ פירות טרי יעזור לכם לספק את הצמא ולמנוע התייבשות בחודשי הקיץ. אבל הימנעו ממיצי פירות משומרים המכילים חומרים משמרים, תוספת סוכר וסיבים זניחים.
חלי ממן: מדוע רצוי לשלב בתזונה שלנו פירות קיץ שונים ועסיסיים | עיבוד צילום: שולי סונגו©
חלי ממן: מדוע רצוי לשלב בתזונה שלנו פירות קיץ שונים ועסיסיים | עיבוד צילום: שולי סונגו©

עם החום הלוהט של הקיץ, מגיעים גם פירות קיץ, כמו; אננס, אבטיח, מלון, מנגו, דובדבנים ועוד. אחת ההנאות הגדולות בקיץ היא הגעתם של פירות הקיץ האקזוטיים למדפים! בעונת הקיץ, אנשים נוטים לאבד את התיאבון שלהם, מה שגורם להם להתרחק ממאכלים כבדים. עסיסיות ורעננות פירות הקיץ, יוצרים אפקט קירור טבעי בגוף. בהתאם לזאת, כאשר בחוץ מתחמם מאוד, התזונה כוללת באופן כמעט בלעדי מתכונים המבוססים על פירות קיץ וירקות, שמשמשים למגוון רחב של מזונות ומשקאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בנוסף לסיפוק בלוטות הטעם וריענון הגוף, רוב פירות הקיץ בריאים מאוד. הם מכילים ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, פיטוכימיקלים וסיבים תזונתיים. כמות השומן שנמצאת ברוב פירות הקיץ היא זניחה. מאחר שתכולת המים של רוב פירות הקיץ היא בין 80% – 90%, הם תורמים זוהר בריא וקורן לעור.

חלי ממן בעלת רשת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא בכל רחבי הארץ ליקטה עבורנו רשימה של פירות הקיץ, שונים ועסיסיים ומסבירה מדוע רצוי לשלב אותם בתזונה שלנו (מלבד בגלל היותם טעימים); אבטיח, משמש, פירות יער, אפרסקים, שזיפים, פפאיה ומנגו, דובדבנים, אננס, נסו, למשל, לאכול סלט פירות טרי עם קצת יוגורט דל שומן או סתם סלט פירות רגיל לקינוח.

🍉 אבטיח – לא רק עוזר להרוות את הצמא, אך גם מקור טוב של בטא-קרוטן (שמומר ע”י תהליכי הגוף לוויטמין A), ויטמין C, פקטין, ליקופן, אשלגן וברזל. יכול לסייע לטיפול בבעיות כליות, שלפוחית השתן ובעיות עיכול אחרות.

משמש – משמש טרי הוא מקור טוב של ברזל, ויטמין C, בטא-קרוטן, אשלגן וסיבים תזונתיים. משמש מיובש מסייע לשמירת נוזלים ועצירות. היתרונות הבריאותיים של משמש כוללים סיוע במניעת אנמיה, סרטן, מחלות עור, חום, כאבי אוזניים, בעיות עיכול ועצירות.

🍇 פירות יער – מכילים חומרים נוגדי חמצון ומסייעים למערכת החיסונית. פירות יער כחולים, אוכמניות ותותים מכילים פיטוכימיקלים שלהם השפעה מגנה מפני סרטן, מחלות לב ובעיות במחזור הדם. ל-חמוציות אפקט ריפוי בדלקת בדרכי שתן.

🍑 אפרסקים ושזיפים – מכילים כמות מכובדת של ויטמין C, בטא-קרוטן, פיטוכימיקלים (פיטו = צומח ביוונית).

חלק מהפיטוכימיקלים הם פיגמנטים – חומרים שנותנים לירקות, לפירות ולצמחים אחרים את צבעם, נוגדי חמצון וכן, ואנתוציאנין (באנגלית: Anthocyanin) הפיגמנט שמקנה לחלקים שונים בצמח את צבעם האדום אשר עוזרים לחסל רדיקלים חופשיים בגוף ומגנים מפני תהליכי הזדקנות. בנוסף, אפרסק, יכול לסייע לשיפור אנמיה, עייפות ורמות כולסטרול גבוהות.

פפאיה ומנגו – גם הם מקור מצוין של וויטמין C, בטא-קרוטן, ויטמין A וסיבים תזונתיים. אכילת כמות מספקת של מנגו לבדו יכולה להפוך את הגוף למחסן של ויטמין A למשך חודשים.

מנגו, עשיר בוויטמין C ו- E ומכיל אשלגן, ברזל וניאצין – חומצה ניקוטינית. פפאיה, נהדרת לירידה במשקל ומסייעת לפעילות העיכול. לעתים קרובות הפפאיה משמשת כתרופה טבעית לעצירות.

🍒 דובדבנים – לא רק טעימים, אלא גם מכילים ויטמין C וחומצה אלגית אשר מעכבת צמיחה של תאים סרטניים בגוף.

אננס – מלבד היותו הפרי העמוס ביותר בוויטמינים ומינרלים, הוא מקור טוב מאוד של ברומלין שהוא אנזים שעוזר לעיכול ולכן טוב לירידה במשקל. פרי אננס מכיל חומרים נוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני מחלות.

מגוון המאכלים שניתן לשלב בו פירות הוא עצום! נסו, למשל, לאכול סלט פירות טרי עם קצת יוגורט דל שומן או סתם סלט פירות רגיל לקינוח.

מיץ פירות טרי, יעזור לכם לספק את הצמא ולמנוע התייבשות בחודשי הקיץ. אבל הימנעו ממיצי פירות משומרים המכילים חומרים משמרים, תוספת סוכר וסיבים זניחים.

קיץ הוא עונה מצוינת ליהנות מפירות העונה הטעימים ולזכות במרב יתרונות תזונתיים. אז כשהקיץ כבר כאן, התפנקו לכם בפירות מתוקים וזכרו – עם כל פרי שאכלתם, תרמתם לבריאותכם!

תגובות



  • אודות הכותב

    כתב כאן ישראל

    כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

    הוסף תגובה

    לחצו פה להוסיף תגובה

    שינוי גודל גופנים