רדיו | טלוויזיה

אריה גולן עיתונאי ושדרן רדיו יקבל אות מפעל חיים על שם אילן רועה

שדרן הרדיו גולן, עובד בקול ישראל מאז 1969 ומאז שימש בשורת תפקידים בכירים; כתב פרלמנטרי, כתב מדיני, שליח הרשות בוושינגטון, ומגיש בכיר של רצועת הבוקר של רשת ב ◄ הפרסים ע״ש אילן רועה ז״ל, כתב קול ישראל, שנהרג ב-28 בפברואר 1999, בפעילות מבצעית ובעת משימת סיקור בדרום לבנון, יוענקו השנה לעוד שניים מחברי מערכת רשת ב’ של קול ישראל; מירית הושמנד מיטראני, ז׳רמן כהן ◄ שלושה עולמות תוכן שמהם יצוקה תבנית רשת האקטואליה של המדינה - הפקה עריכה והגשה.
0
0
אות מפעל חיים על שם אילן רועה לעיתונאי ושדרן רדיו אריה גולן
אריה גולן

פרס מנכ”ל רשות השידור ע”ש אילן רועה הי”ד*, שהיה כתב קול ישראל, שנהרג ב-28 בפברואר 1999, בפעילות מבצעית בעת משימת סיקור בדרום לבנון, יוענק לשלושה עולמות תוכן שמהם יצוקה תבנית רשת האקטואליה של המדינה – הפקה (ז’רמן כהן) עריכה (מירית הושמנד-מיטראני) והגשה (אריה גולן).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

█ העורכת מירית הושמנד-מיטראני

פרס מנכ”ל רשות השידור ע”ש אילן רועה הי”ד, יוענק לעורכת התוכנית ’סדר יום עם קרן נויבך’ העיתונאית מירית הושמנד-מיטראני, על תרומה מכרעת להגעתה של התכנית למקומה המואזן ביותר בין תכניות הרדיו בישראל.

הושמנד-מיטראני, אחראית על הכנת תכנית ’אקטואליה אחרת’ מדי יום, אשר מצליחה להאיר את הפינות בחברה הישראלית אשר לא זוכות בד”כ לטיפול בתוכניות הפריים-טיים בתקשורת האלקטרונית.

התוכנית בעריכת הושמנד מיטראני, מצליחה להניע שינויים רבים בשלל תחומים, בשל התעקשותה להמשיך וללוות תחלואים ביורוקרטיים ואחרים ובשל כך, זוכה להערכה רבה.

█ המפיקה ז’רמן כהן

פרס ע”ש אילן רועה ז”ל, יוענק גם למפיקה ז’רמן כהן, המשמשת אחת המפיקות הוותיקות והמוערכות ב’שידורי רשת ב’. מגלה מיומנויות, השקעה ואיכות גבוהה ביותר. ז’רמן, מסייעת בתפעולה השוטף של מערכת החדשות ומשמשת אחראית על תפעולה השוטף של מערך ההפקה בחטיבת החדשות בירושלים.

כהן, מתבלטת מזה שנים בנכונותה לעבוד מעבר למסגרת העבודה השגרתית ומהווה ’עמוד תווך הפקתי’ באירועי שגרה וחירום.

█ העיתונאי והשדר אריה גולן

רשות השידור, הוחלט, כי אות מפעל חיים ע”ש אילן רועה ז”ל לעיתונאי ושדרן רדיו אריה גולן, על תרומתו המכרעת למיצוב רצועת הבוקר של רשת ב’. הוא משמש ’הקול של הבוקר’ למאות אלפי מאזינים בכל בוקר והתוכנית בהגשתו היא תכנית הבוקר המואזנת ביותר בישראל.

העיתונאי והשדרן גולן, מזוהה עם רשת ב’ ו… רשת ב’ מזוהה עמו. הוא נמצא בשורה הראשונה של מגישי הרדיו בישראל ומקבלי ההחלטות ומעצבי הדעה בישראל המעוניינים בכל בוקר מחדש להתראיין בתוכנית המוזנת והפופולרית.

שדרן הרדיו גולן, עובד בקול ישראל מאז 1969 ומאז שימש בשורת תפקידים בכירים; כתב פרלמנטרי, כתב מדיני, שליח הרשות בוושינגטון, ומגיש בכיר של רצועת הבוקר של רשת ב.

אריה גולן, הוא עיתונאי ושדרן רדיו ישראלי. מגיש את יומן הבוקר של רשת ב’. זוכה פרס סוקולוב על מפעל חיים בתחום התקשורת האלקטרונית לשנת 2008.

█ ביוגרפיה של אריה גולן

גולן, נולד בפולין ב-29 בנובמבר 1947) בשם; ליאון סקורניק. עלה ארצה בגיל 10 וגדל ב-שיכון ויצמן שבעיר הרצליה. בשנת 1962, התקבל לפנימיית בויאר בירושלים, שם סיים את לימודיו התיכוניים. הוא בוגר החוג ליחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית בירושלים. ב-1966, התגייס לצה”ל ושירת כקריין בתחנת גלי צה”ל, שם שידר במשך שנים את מצעד הפזמונים הלועזי.

מ-1969 הוא עובד בשידורי קול ישראל כקריין. ב-1974 הצטרף למחלקת החדשות של הרדיו. בשנים 1979-1984 היה כתב קול ישראל בכנסת.

בשנים 1984–1986 שירת כשליח המחלקה לנוער והחלוץ של הסוכנות היהודית, לענייני חינוך וסטודנטים, ב-פריז. עם שובו חזר לתפקיד כתב קול ישראל בכנסת. בשנת 1989 התמנה לכתב מדיני.

ב-1992 נשלח מטעם קול ישראל לבירה וושינגטון, עם סיום תפקידו ככתב קול ישראל בארצות הברית. משנת 1996 מגיש גולן את יומן הבוקר של רשת ב’.

אריה גולן, שידר את מהדורת החדשות המפורסמת של השעה שלוש בצהרי יום הכיפורים בשנת 1973, אשר בישרה את פרוץ מלחמת יום הכיפורים. בשנת 2014, לאחר 41 שנה אחרי אותה מהדורה, סיפר גולן ב’יומן הבוקר’ ברשת ב’: “איך תאריך אישי שלו (יום נישואיו השלישי, 6 באוקטובר 1973) הפך ליום חשוב בהיסטוריה הישראלית?”.

הוא השמיע את אותה מהדורה. בהקלטה שומעים; “קול ישראל מירושלים. שלום רב. השעה שלוש. דובר צה”ל…”. במקום: “קול ישראל מירושלים. שלום רב. השעה שלוש והנה החדשות מפי אריה גולן. דובר צה”ל…”. אחרי שהשמיעו את ההקלטה, הוא סיפר: “מרוב התרגשות שכחתי להגיד את השם שלי!”.

בטלוויזיה, הגיש אריה גולן, כמה פעמים את התוכנית “פופוליטיקה”, ומגיש מדי פעם תוכניות אקטואליה ב’ערוץ 1’. בשנת 2013, זכה בפרס מפעל חיים על תרומתו לעיתונות מטעם אגודת העיתונאים בתל אביב.

גולן, נשוי ואב לשלוש בנות. מתגורר בירושלים.

█ אילן רועה הי”ד

*אילן רועה (ה-1 בינואר 1967 – 28 בפברואר 1999), על שמו פרס מנכ”ל רשות השידור, הוא ’פרס קול ישראל לכתב המצטיין’, היה כתב קול ישראל, שנהרג ב-28 בפברואר 1999, בפעילות מבצעית בעת משימת סיקור בדרום לבנון.

בתוקף תפקידו הצטרף לשורת מפקדים צבאיים שנסעו לניחום אבלים בביתה של אישיות לבנונית בכירה בכפר שבעא בלבנון. הם עשו את דרכם חזרה בשיירה בת ארבעה כלי רכב צה”ליים.

סמוך למוצב “כאוכבא” ברצועת הביטחון לשעבר, בדרום לבנון, עלה הרכב שבו נסע אילן על מטען צד שהופעל מרחוק. ברכב נסעו יחד עמו; תא”ל ארז גרשטיין, מפקד יחידת הקישור ללבנון, רס”ב עמאד אבו ריש, קשרו סמ”ר עמר אל-קבץ. מעוצמת הפיצוץ התהפך הרכב, וכל נוסעיו נהרגו.

לאחר מותו, הוחלט באגף כוח אדם במטה הכללי לחיילו. אילן רועה הי”ד, הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-העלמין ב-מושב ינוב.

▼ תחנות חייו של אילן רועה

אילן רועה, נולד במושב ינוב שבשרון, למד בבית הספר הדתי “ישורון” בעיר נתניה, ובבית הספר התיכון בר-אילן בעיר. התגייס ב-1986, ושירת בחטיבת הנח”ל כחובש. בתום שירותו הצבאי, החל לכתוב בשבועון הנוער “ראש 1”.

פסלו של אילן רועה, בפינת הנצחה בבית סוקולוב, צילום: ויקיפדיה

לאחר מכן, שימש כתב לענייני פלילים ולענייני מפלגות בסוכנות החדשות עתי”ם. מספר שנים אחר-כך, החל לעבוד ככתב לענייני כלכלה בעיתון “חדשות”. עם סגירת העיתון, עבד תקופה קצרה בעיתון “הארץ”.

בשנת 1993, עבר רועה, אל רשות השידור. תחילה שימש כתב לענייני ההסתדרות ולאחר שנה מונה לכתב “קול ישראל” בצפון.

בשנת 2006, יצא לזכרו הספר “מטעמי תוניסיה שאילן אהב”.

הספר נכתב על ידי אמו יצא לאור בהוצאת הספרים “אוריון”, שנרתמה להגשים את חלומו של אילן רועה – להפיק ספר בישול ממטעמיה התוניסאיים האהובים עליו של אמו. הספר זכה להצלחה רבה.

גינת בית העיתונאים על שם סוקולוב בעיר תל אביב, נקראת על שם אילן רועה.

בגינה, יש פינת הנצחה, ובה פסל של אילן מאת הפסל הישראלי יעקב אפשטיין, המיקרופון ומכשיר ההקלטה, שהיו ברשותו בעת שנהרג, ומתקן המופעל בלחיצת כפתור, המספר את סיפור חייו. המידע אודות אילן רועה, הי”ד, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן