מדינת ישראל בת 68

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו: התנ”ך הוא היסוד של הקיום שלנו

חתן התנ"ך העולמי הוא אלקנה פרידמן, בן 14, תלמיד ישיבת "בני צבי" שבבית אל, וזכה בחודש שעבר בחידון התנ"ך הארצי לנוער לבתי הספר הממלכתיים-דתיים ◄ נתניהו למשתתפי חידון התנ"ך העולמי; "הוסיפו ללמוד תנ"ך, תחכימו, תספגו והכי חשוב חזרו לארץ התנ"ך, עלו לארץ ישראל, הצטרפו איתנו, כאן עתידו של העם היהודי, זהו הבית שלכם, הבית של כולנו...".
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חתן חידון התנ"ך העולמי לשנת תשע"ו, אלקנה פרידמן, שר החינוך נפתלי בנט,
נתניהו, פרידמן ובנט

אלקנה פרידמן, בן 14, חתן חידון התנ”ך העולמי לשנת תשע”ו, בסימן “אחדות ישראל וקָרַב אֹתָם אֶחָד אֶל אֶחָד … וְהָיוּ לַאֲחָדִים בְּיָדֶךָ” (יחזקאל לז’ 17) ניצח היום (חמישי, ד’ באייר, התשע”ו) ב’חידון התנ”ך העולמי לשנת תשע”ו’ שנערך בעיר הבירה ירושלים במסגרת האירועים ליום העצמאות ה-68. ראש הממשלה בנימין מר נתניהו בירך את הנער פרידמן, תלמיד ישיבת “בני צבי” שב-בית אל, שזכה בחודש שעבר גם ב’חידון התנ”ך הארצי לנוער לבתי הספר הממלכתיים-דתיים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

שר החינוך מר נפתלי בנט: “התנ”ך היה ועודנוּ מגבש הזהות הראשי של האומה שלנו. הוא מקור החיים שלנו, הוא מקור ההשראה המוסרית והחברתית שלנו והוא מקור הזכות שלנו להילחם על חיינו כאן, בארץ ישראל.

ואני פונה היום לכולנו: אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, אז בואו נפסיק את פסטיבל ההלקאה העצמית. בואו נוציא הכללות נגד עמנו, המתמודד מזה חצי שנה מול גל טרור אכזרי.

העם הנפלא שלנו עושה זאת -לא בהתבהמות, אלא באצילות; לא בהתלהמות, אלא מתוך ערבות הדדית נדירה. יש להפסיק את הוצאת דיבתנו רעה. בעולם עושים זאת מספיק טוב. עַם ישראל גיבור ורוחו איתנה.

מגיע צל”ש לאנשים הפשוטים בעם ישראל, שהתמודדו השנה בגבורה מול הטרור ויכלו לו״.

חידון התנ”ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה.

לשלב הגמר העפילו 16 מועמדים מצטיינים מהארץ ומחו”ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 65 מתמודדים מ- 33 מדינות שונות, בהן: ארה”ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, דרום אפריקה, פנמה ועוד.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו השתתפו בחידון התנ”ך העולמי בירושלים.

דברי ראש הממשלה נתניהו: “איזה מתח, כמעט כמו המתח שהרגשנו רעייתי ואני לפני כמה שנים, כשאנחנו ישבנו כאן כהורים בשעה שבננו אבנר התחרה פה.

אני רוצה לברך את החתן והכלה ואת כל המשתתפים, את שר החינוך, את יושב ראש הכנסת, את חברי צוות השופטים מחברי החידון, את השרים, חברי הכנסת ואתכם, המשפחות ואוהבי התנ”ך.

אני בא עכשיו ממפגש עם חיילים מצטיינים ואני נשאלתי שם מה הדברים שהייתי רוצה שנישא קדימה ל-68 שנות העצמאות הבאות – ואמרתי מיד; אהבה לאדמה לארץ ישראל, ואהבת התנ”ך.

כי אלה היסודות האמיתיים שעליהם אנחנו עומדים. אנחנו בונים עתיד חדש בארץ ישנה, בארץ עתיקה, והתנ”ך הוא אבן היסוד של הקיום שלנו.

אני מאמין בזה לא מן השפה אל החוץ, ככה למדתי בבית אבי, פרופ’ בן ציון נתניהו זכרונו לברכה, שידע את התנ”ך על בוריו. ככה למדתי בבית הספר וככה גם למדתי מחמי שמואל בן-ארצי, זכרונו לברכה, שהיה חוקר דגול של התנ”ך, מחנך גדול של התנ”ך.

ולכן החלטתי כראש ממשלה לחדש את המסורת שהייתה נהוגה מימי דוד בן גוריון ואחר כך אצל מנחם בגין, לחדש את חוג התנ”ך בבית ראש הממשלה על שם חמי זכרונו לברכה שמואל בן-ארצי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: התנ"ך הוא היסוד המוסד של הקיום שלנו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ | עיבוד: שולי סונגו ©
ראש הממשלה בנימין נתניהו

אנחנו נפגשים שם כל כמה חודשים, אני לא יכול להזמין את כולכם, אבל אתם יכולים לצפות בזה. זה תמיד מרגש, תמיד מחכים, לא רק על העבר, על ההווה, ודאי על העתיד.

ואני חייב להגיד שאני מתברך בעובדה ששמואל, ששלושת בניו היו חתני תנ”ך, אשתי שרה לא הספיקה, היא הייתה אז במלחמת יום הכיפורים, אבל זה עבר לנכדו, לאבנר, הוא לימד אותו.

והמעשה שהיה כך היה.

“גיא זוארץ, (לראשונה, מנחה החידון בהצלחה– מ.נ), אתה נכנס לנעליים גדולות אתה עושה את זה בצורה יוצאת מן הכלל.

ואנחנו התייעצנו עם קודמך בתפקיד, האם אבנר שהתחיל ללמוד תנ”ך, האם כדאי שהוא ייגש, בגיל 14 הוא שאל האם הוא ייגש לחידון.

והעצה שהוא קיבל; חכה כמה שנים, תלמד, תחכים, תספוג עוד דעת ואז תיגש. ואבנר החליט: לא.

הוא ניגש שנה לאחר מכן בגיל 15, וכששאלו אותו מדוע אתה ניגש? הוא אמר כי אני רוצה להתמודד כשסבא עדיין איתנו.

והוא עשה זאת, הגיע כמעט לסוף ואז נשאלה שאלת ראש הממשלה. וזה גרע כמה נקודות, וקודם לכן, היה אלוף התנ”ך, חתן התנ”ך הארצי ואחר כך הסגן השני בעולם וכמובן הישג יפה.

אני רק רוצה להגיד לכם, אני לא מעריך שדבר דומה היה קורה בחידון הקוראן בדמשק, כן.

אבל יש פה ביטוי ל-’כבד את אביך ואת אמך’, וגם את סבך וגם את הסבתא – אלה מן הערכים הנצחיים של עם ישראל שהם יצוקים בתנ”ך ונותנים לנו באמת את הבסיס שעליו אנחנו עומדים.

ואני מאמין שאנחנו צריכים לחזק את היסודות הללו אצל כל ילדי וילדות ישראל ואני גם שמח לראות את התנ”ך נלמד בתפוצות, ושמחתי לראות את כל הילדים שהגיעו מחוץ לארץ, אבל הנה בקשתי מהם, אני מבקש מהם, הוסיפו ללמוד תנ”ך, תחכימו, תספגו והכי חשוב חזרו לארץ התנ”ך, עלו לארץ ישראל, הצטרפו איתנו, כאן עתידו של העם היהודי, זהו הבית שלכם, הבית של כולנו.

חג עצמאות שמח, תודה רבה לכם”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן