יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

איגרת שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון אל משפחות השכולות ליום הזיכרון התשע’ו

0
0

אנו המקדשים את החיים וחותרים לשלום, ניצבים כואבים אל מול הזיכרונות והסיפורים, עם החלל העצום שנפער בכן ואינו הופך קל יותר ◄ בימים אלו, מתמודדת מדינת ישראל, עם גל טרור פלשתיני, אשר למרבה הצער, מצרף משפחות נוספות למעגל השכול. הכאב העצום, ומי כמוכן יכול להבין את המתרחש בליבן של משפחות הנופלים הטריות.
איגרת שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון אל משפחות השכולות ליום הזיכרון התשע’ו
איגרת שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון אל משפחות השכולות ליום הזיכרון התשע’ו

◄ אל סרטון הווידיאו דבר שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון.

משפחות יקרות, שנה חלפה. עוד שנה. שנה שבה החיים סביבכן נמשכים, אינם עוצרים לרגע, והעולם כפי שאנו מכירים אותו מוסיף להתקדם והתפתח. שנה שבה ההתמודדות עם החלל העצום שנפער בכן אינו הופך קל יותר והמועקה, לצד הגעגועים העזים ותחושת ההחמצה – מלווים אתכן בכל צעד ושעל, מייסרים, אינם מרפים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אתן שחינכתן את הבנים והבנות לחיים של פריחה ושגשוג, שהענקתן להם עולם ומלואו של ערכים טובים, מידות טובות ועיצבתן אותם להיות מי שהיו, מצאתן את עצמכן מתמודדות עם מציאות מטלטלת, כואבת, שאף אחד מאתנו אין בו יכולת או דרך להבין את משמעותה.

בכל יום שחולף אתן נאחזות בפיסת זיכרון, משחזרות רגעים קטנים, נאבקות בכל כוחכן, לא לשכוח, תמונות ריחות, וחוויות השמורות לתא המשפחתי שאיבד צלע מרכזית בו. הם מלווים אתכן מדי יום ומדי לילה, בימי חול וכשהשבת נכנסת, בחגים ובמועדים, בכל עונות השנה. יש החיים שלפני הנפילה, יש החיים אחריה וחומה גבוהה חוצצת ביניהם.

בימים אלו מתמודדת מדינת ישראל, עם גל טרור פלשתיני, אשר למרבה הצער, מצרף משפחות נוספות למעגל השכול. הכאב העצום, ומי כמוכן יכול להבין את המתרחש בליבן של משפחות הנופלים הטריות.

במשך שישים ושמונה שנה, ועשרות שנים לפני קום המדינה, מבקשים דורשי רעתנו, לפגוע בנו ולשבש את חיינו בדרכים שונות ואנו יכולים להם. במשך שישים ושמונה שנה מגינים צה”ל ושאר כוחות הביטחון העוסקים במלאכה, על זכותנו לבית לאומי יהודי ומאפשרים למדינת ישראל, לצמוח, להתפתח ולכבוש עוד ועוד פסגות במגוון תחומי החיים. המחיר שאנו משלמים בדרך, אובדן של חיים צעירים שנגדעו טרם זמנם, הוא גדול ורב.

ההתמודדות עם האובדן היא אישית מאוד וכל אחד ואחת מביע אותה בדרכו, כלפי עצמו וכלפי משפחתו. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הופך האבל הפרטי, האישי כל כך, ללאומי. אנו המקדשים את החיים וחותרים לשלום, ניצבים כואבים אל מול הזיכרונות והסיפורים.

מדן ועד אילת, גברים ונשים, יהודים ושאינם יהודים, דתיים ושאינם דתיים – השכול מגיע לכל מקום ונוגע בכל פינה. אנו פוגשים בכן, משפחות יקרות, בין מצבות האבן הקרות ובטקסי הזיכרון, נפעמים מעוצמתכן, מיכולתכן לבחור בחיים על אף האסון שפקד אתכן ולהיות עמוד האש שלפני המחנה

שלכן

משה (בוגי) יעלון
שר הביטחון

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן