ארכיאולוגיה

רשות העתיקות: משחיתי מצודה אשדוד שמיניסטים יצרו קשר והודו טעינו

בני הנוער שהיו מעורבים בצביעת קירות המצודה הצטלמו לאירוע סוף י"ב ולא הבינו את השלכות המקרה ועכשיו הם מתחרטים על מעשה ה’ונדליזם’ במצודת אשדוד-ים בת 1,300 שנה באשדוד והתחייבו לנקות אותה, בהנחיית צוותי השימור של רשות העתיקות, והם יוזמנו להתנסות ב’חפירה ארכיאולוגית’.
0
0
מצודת אשדוד בת ה-1,300 שנה ניזוקה מוונדליזם
מצודת אשדוד

רשות העתיקות הגוף האחראי על החפירות הארכיאולוגיות ועל אתרי העתיקות במדינת ישראל, הודיעה הערב, (רביעי, י”ט בניסן התשע”ו), כי הנערים אשר השחיתו את ’מצודת אשדוד’ בת ה-1,300 שנה בחלקה הדרומי של העיר אשדוד, יצרו הערב קשר עם רשות העתיקות. זאת, לאחר שהרשות קראה ל’וונדליסטים’ בסיוע התקשורת האינטרנטית, ליצור עמה קשר כדי לתקן את הנזק שנעשה לאתר הארכיאולוגי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כפי שדווח ב’פורטל כאן נעים’ מוקדם יותר היום רביעי (י”ט בניסן התשע”ו), כי בוצע מעשה ונדליזם ב’מצודת אשדוד-ים’ – אחד האתרים המרשימים בן 1,300 שנה שהשתמרו בישראל, המתוארך למאה ה-8 לספירה.

קירות במצודה העתיקה, נצבעו ב’צבעי גואש צבעוניים’ אשר הותזו לעבר הקירות. פקחי רשות העתיקות, אשר הגיעו לאתר הארכיאולוגי, מצאו באתר מכלי צבע ומברשות בהן הושחתו הקירות באתר.

חקירה קצרה של אנשי הרשות, העלתה, כי ב’רשתות החברתיות’ הופיעו תמונות של בני נוער, אשר הצטלמו באתר, כשהם והקירות העתיקים שמאחוריהם צבועים בצבעים עזים.

דוברת רשות העתיקות הגב’ יוֹלי שוורץ, מסרה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; אביו של אחד הנערים המעורבים בפרשה, אשר יצר קשר עם ’רשות העתיקות’ בשם הנערים, אמר, כי; “חבל שזה קרה. מדובר ב… “ילדים טובים” לפני גיוס לצה”ל”.

רשות העתיקות: משחיתי מצודה אשדוד, שמיניסטים, יצרו קשר והודו טעינו
מצודה אשדוד

הנערים הצטלמו לאירוע סוף השמינית ולא הבינו השלכות המקרה וכעת הם מתחרטים על מעשיהם

האב, המשיך וסיפר, כי הנערים הצטלמו לאירוע סוף השמינית (י”ב) ולא הבינו את השלכות המקרה ועכשיו הם מתחרטים על מעשיהם”.

האב המודאג, הוסיף, כי; “ננסה להחזיר את הגלגל אחורה ונקווה, כי בני נוער אחרים לפני מסיבות סיום, ישמעו על כך וישמרו על האתרים בני אלפי השנים”.

רשות העתיקות, עומדת בקשר עם בית הספר בו לומדים התלמידים המעורבים, והוחלט, כי בימים הקרובים תועבר הרצאה בנושא ’חשיבות שמירת העבר’ לכל תלמידי השכבות הבוגרות.

כמו כן, בני הנוער, שהיו מעורבים בצביעת קירות המצודה התחייבו לנקות אותה, בהנחית צוותי השימור של רשות העתיקות, והם יוזמנו להתנסות ב’חפירה ארכיאולוגית’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן