זכרון יעקב

ראש מועצת זכרון יעקב, מר אלי אבוטבול התפטר מראשות המועצה

אבוטבול; "חוויתי בשנה האחרונה "שיימינג" מכוער, רדיפה בלתי נתפסת של דמויות אנונימיות ברשתות החברתיות, גיליתי כמה רוע יש בבני אדם וצרות עין שהופכת אנשים למפלצות אדם ועל אף המחיר הקשה המשכתי בשליחותי. מתוך עולם הערכים שלי ומכוח האחריות המוטלת עלי עקב המציאות אליה נקלעתי החלטתי להודיע לכם בצער רב ובכאב על החלטתי להתפטר מראשות המועצה. לפני כשעה שלחתי את מכתב ההתפטרות אל הממונה על המחוז".
0
0
ראש מועצת זכרון יעקב, מר אלי אבוטבול, הודיע הערב על התפטרותו מראשות המועצה
אלי אבוטבול

אלי אבוטבול ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, הודיע הערב (ראשון, ט’ ניסן תשע”ו), כי הוא מתפטר מתפקידו, זאת לאחר 13 שנים בתפקידו. העילה לדבריו של מר אבוטבול הן בעקבות זימונו אל המשטרה לחקירה במשטרה בשל שיחת טלפון סוערת שהוקלטה וכן בגין פרסומים שמהן חווה בשנה האחרונה “שיימינג” מכוער, רדיפה בלתי נתפסת של דמויות אנונימיות ברשתות החברתיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אבוטבול, הודיע, כי; “מחר אקדיש את היום כולו לפרידות מעובדי המועצה המסורים והמדהימים שליוו אותי שנים רבות ולהם חלק חשוב בעשיה העצומה. עפ״י חוק בתוך 60 יום יערכו בחירות חדשות לראשות המועצה, אני מתחייב להעמיד את עצמי לרשות המערכת בכל מה שאתבקש, המושבה והצלחתה חשובים לי מאוד…”.

בהודעת פרידתו כתב ראש מועצת זכרון יעקב, מר אלי אבוטבול; “תושבים יקרים, הודעה על סיום שליחותי הציבורית; לפני 26 שנה, מיד עם שחרורי מהצבא החלטתי כי הייעוד שלי בחיים הוא לשרת את המושבה בה נולדתי וגדלתי. בתחילת דרכי בגיל 21 שימשתי כעובד מחלקת הנוער , לאחר מכן מוניתי לרכז נוער ישובי. בגיל 25 נבחרתי ליו״ר ההסתדרות בזיכרון יעקב ובגיל 30 נבחרתי לחבר המועצה המקומית. בגיל 35, נבחרתי לראשונה לראשות המועצה ומאז 13 שנה אני משרת אתכם בנאמנות בתפקיד חשוב זה.

בכל תחנות העשייה הציבורית חשתי התרגשות עצומה על הזכות שנפלה בחלקי לשרת את המושבה המדהימה שלנו, החל מהדאגה לילדים, לנוער, לפועלים קשיי היום ושמירה על זכויותיהם, להיות תמיד משענת וכתף לחלש ולנזקק. כראש מועצה, מלבד כל אלה נפלה בחלקי הזכות לשמור על המושבה, לקדש את ההיסטוריה שלה, לפתח בה פרויקטים של חינוך ברמה גבוהה, של איכות חיים וסביבה, תרבות ופנאי ולא הפסקתי ולו לרגע לחלום מה עוד אוכל לעשות למענה ולמענכם.

בשנת 2003, נבחרתי לראשות המועצה בזכות שני דברים עיקריים; חינוך וסביבה. הייתה לי הזכות, ביחד עם צוות מופלא, לחולל את המהפך בחינוך. לקחנו אחריות על חינוך ילדינו מרגע לידתם ועד גיוסם לצבא כאן במושבה ולא מחוצה לה כפי שהיה עד בחירתי. עברנו למודל חינוך שמונה שנים יסודי וארבע שנים בתיכון ובכך ביטלנו את חטיבות הביניים. בנינו מתחמי חינוך מדהימים, התיכונים שלנו מובילים בארץ בהישגים ובמניעת נשירה ועל כל אלה זכינו לשבחים רבים וגולת הכותרת- פרס החינוך אותו קיבלנו בשנה החולפת.

█ נלקחו ממני טביעות אצבע, תמונת קלסתרון ובתוך דקות הוכנס שמי ותמונתי לתוך מאגר החשודים של מדינת ישראל

נבחרנו כפיילוט ארצי של המשרד להגנת הסביבה כפורצי דרך בתחום הקיימות, המחזור והשמירה על השטחים הפתוחים והדאגה לדורות הבאים. הובלתי מאבק עיקש ובלתי מתפשר נגד חברת נובל אנרג׳י ויצחק תשובה להקמת חוות הגז בכניסה למושבה שלנו וזכינו בבג״צ, הובלתי מאבק קשה כנגד הקמת תחנת כוח 400 מגה וואט בכניסה המזרחית שלנו וזכינו, הובלתי מאבק עד בית המשפט העליון כנגד חברת אפריקה ישראל לבנות 100 יחידות דיור סביב בקעת שפיה וזכינו ועוד מאבקים רבים וחשובים למען שמירה על מושבתנו המדהימה.

בתקופתי קודמו ואושרו תוכניות חשובות לעתיד המושבה. אושרה תוכנית פארק היין לאחר 12 שנים והשיווק שלה יוצא מיד לאחר הפסח . אושרה התכנית ההיסטורית של גבעת זמארין, אושרה תוכנית ש/1130 סובב בקעת הנדיב שמטרתה שמירה לתמיד על השטחים הפתוחים, האדמות החקלאיות ושמורות הטבע הסובבות אותנו.

אושרה תוכנית ש/1058 הכניסה המזרחית למושבה שביצועה יחל השנה, אושרה תוכנית סלילת 300 מקומות חניה תת קרקעיים בצמוד למדרחוב. נאבקתי בנחישות כנגד הריסת בית מלון מבטחים לשעבר (אלמא היום).

לאחר מכן הייתה לי הזכות לסייע בהקמת היצירה התיירותית תרבותית של מלון אלמא המביא לכולנו גאווה גדולה. שחזרנו את גן טיול ההיסטורי בלב המושבה, חנכנו את פארק זכרון יעקב המדהים, בנינו מתחמי נוער חדשים, מתחמי ספורט ופנאי, שדרגנו את כל גני המשחק במושבה, הקמנו מתחמי פארק לכלבים, סללנו 15 כיכרות לבטיחות אשר מספרות את סיפורה ההיסטורי של המושבה.

הנהגתי ״ים חינם״ לתושבי זכרון יעקב עם כניסתי לתפקיד, חנכנו את הטיילת המערבית המדהימה שלנו ותוכנית המשך הטיילת לרחוב הכובשים אושרה וביצועה יחל בקרוב.

אישרנו את חוק העזר לסגירת הישוב על מנת למנוע פריצות והישוב יסגר בתחילת חודש יוני. שמרתי באדיקות על הסטטוס קוו בבין דתיים לחילוניים מה שהפך אותנו לשם דבר כישוב המכיל כל כך הרבה אוכלוסיות בסבלנות, סובלנות וכבוד הדדי.

פעלתי בנחישות וברגישות למען שני פרויקטים חשובים; דיור בר השגה לזוגות הצעירים בני המושבה וכן בנית בית גיל הזהב לוותיקים החיים עמנו ולהם אנו חבים הרבה. שני פרויקטים אלה ייצאו לדרך עפ״י קריטריונים שקבעה ואישרה המועצה.

█ “גיליתי כמה רוע יש בבני אדם וצרות עין”

13 בתי קולנוע “יס פלנט” החלו להיבנות וייחנכו בחודש נובמבר השנה, סינמטק זכרון יעקב בתחנת אגד הישנה יוצא לביצוע אחרי חג הפסח. זכרון יעקב, הופכת לפנינת התרבות והפנאי בכל המרחב שבין חיפה ל-נתניה.

לרגע לא שכחתי היכן גדלתי ואת הרקע שלי. בתקופתי קודמו תוכניות שיקום של השכונות הוותיקות נווה שרת ורמת צבי. פרויקט פינוי בינוי של בנין הרכבת הישן עליו עמלתי 10 שנים יוצא לדרך בחודש יוני, תכנון תמ״א 38 מיושמת בשכונת רמת צבי ההופכת אט אט לשכונה יפה ואיכותית. קידמתי תכניות הכשרה ושוויון בהזדמנויות, שיקמתי את התשתיות הוותיקות והתוצאות מבטיחות ביותר. דלתי הייתה פתוחה יום יום שעה שעה לנזקקי המושבה שהייתה לי הזכות והכבוד להיות לכתובת עבורם וכך אמשיך להיות כאדם פרטי.

שני הפרויקטים שהכי ריגשו אותי הם חנוכת אתר ’שם עולם’ למען ניצולי השואה והנצחת הנספים ממשפחות המושבה והקמת החלקה להורים שכולים בסמוך לקבר ילדיהם שנפלו למען הגנת המדינה. לצערי הרב במשמרת שלי ליוויתי משפחות רבות בשכול ובצער הן של חיילים והן של נפגעי פעולות איבה. הקושי הוא עצום והפצע אינו מגליד לעולם.

תושבים יקרים, לפני שלושה שבועות, בחג פורים נקראתי לחקירה במשטרה עקב שיחת טלפון שהתקיימה לפני 14 חודשים בין מנהל ’מלון עדן אין’ לביני, שיחה שהוקלטה על ידו. בשיחה התבטאתי בכעס על בגידתו באמון והפרת הסכמים שהוא חתום עליהם, על כך שלא יתנגד לפרויקט לזוגות צעירים בני המושבה.

במקביל כשאני סייעתי לו לקדם את הרחבת המלון שלו הוא פעל מאחורי גבי לסכל את הפרויקט של דיור בר השגה.

דיברתי אתו מדם לבי ואכן התבטאתי שכל עוד אני ראש מועצה הוא לא יבנה חדר אחד במלון, כבר אז, התנצלתי על המנגינה וסברתי שזה מאחורי, לא ראיתי ולא פגשתי את האיש הזה מאז. במשטרה סברו שיש צורך לחקור אותי שכן הוא הגיש תלונה כנגדי בגין איומים לפגוע בעסק שלו. אין לי טענות לשוטרים אשר עשו את עבודתם באופן הוגן אך ההשפלה שחוויתי הייתה עצומה.

נלקחו ממני טביעות אצבע, תמונת קלסתרון ובתוך דקות הוכנס שמי ותמונתי לתוך מאגר החשודים של מדינת ישראל. באותו רגע חרב עלי עולמי, איך אני אחרי 26 שנות עשיה ציבורית מצטרף לרשימה של עבריינים, סוטי מין, רוצחים, גנבים ועוד והכל בגלל… שיחת טלפון.

יום החקירה היה יום פורים, כאבא לארבעה ילדים; בכורי התגייס באותו שבוע ושלושת ילדיי הקטנים בני 4,8,13 שחיכו לי לראות אותם מחופשים בגנים ובבתי הספר אך אני אכזבתי אותם.

במקום לשמוח איתם נאלצתי להיחקר שעות רבות, באותם רגעים גמלה בליבי ההחלטה שבין האהבה החשובה שלי למושבה ולשליחות הציבורית לבין האהבה, הדאגה והאחריות לילדיי הקטנים, לרעייתי הנפלאה, לאחיי ואחיותיי, להוריי הקשישים והסיעודיים, אני חייב לבחור בהם, הם זקוקים לי מאוד ואני שלא ברצוני חושף אותם לצער ולכאב וזה לא מגיע להם.

█ בתוך 60 יום יערכו בחירות חדשות לראשות המועצה

בסוף השבוע האחרון, נפלה פצצה מבחינתי. המשטרה החליטה שיש תשתית ראייתית להעמיד אותי לדין בגין איום על עסקו של אדם וכאמור הכל בגלל דאגתי ואהבתי למושבה.

תמונתי התנוססה בכוונת מכוון בעיתונות הארצית ובטלוויזיה יחד עם ראשי רשויות שהואשמו ב-שוחד, גניבה, שחיתות, הטיית מכרזים, מעשי אונס ו-הטרדות מיניות ואני שבסך הכל נאבקתי למען הזוגות הצעירים נתפסתי בקרב אזרחי מדינת ישראל כפושע גדול שכן אף אחד לא קורא את האותיות הקטנות.

כך נדחקו תוך 48 שעות לקרן זוית. 26 שנות עשיה ודאגה, הכל ירד לטמיון. ההשפלה עצומה והכאב הוא בלתי נתפס.

חוויתי בשנה האחרונה “שיימינג” מכוער, רדיפה בלתי נתפסת של דמויות אנונימיות ברשתות החברתיות, גיליתי כמה רוע יש בבני אדם וצרות עין, שהופכת אנשים למפלצות אדם ועל אף המחיר הקשה המשכתי בשליחותי.

מתוך עולם הערכים שלי ומכוח האחריות המוטלת עלי עקב המציאות אליה נקלעתי, החלטתי להודיע לכם בצער רב ובכאב על החלטתי להתפטר מראשות המועצה. לפני כשעה, שלחתי את מכתב ההתפטרות אל הממונה על המחוז מר יוסף משלב והחל מיום ג׳ הקרוב לא אשרת יותר כראש מועצה וכאיש ציבור.

מחר, אקדיש את היום כולו לפרידות מעובדי המועצה המסורים והמדהימים שליוו אותי שנים רבות ולהם חלק חשוב בעשיה העצומה.

עפ״י חוק בתוך 60 יום יערכו בחירות חדשות לראשות המועצה, אני מתחייב להעמיד את עצמי לרשות המערכת בכל מה שאתבקש, המושבה והצלחתה חשובים לי מאוד .

כאן המקום לומר לכם תודה עצומה וענקית על שאפשרתם לי לכתוב פרק אישי וציבורי שנמשך 26 שנה, פרק בספרה היפה והמדהים של המושבה לנו זכרון יעקב.

כל הישגי הם הישגיכם, כל העשייה שלי לא הייתה מתאפשרת אלמלא בחרתם בי לשרת אתכם. אני חב לכם חוב עצום על הזכות שנפלה בחלקי להיות איש ציבור.

כאן המקום להתנצל אם חלילה מישהו מכם נפגע ממני עקב החלטה כזו או אחרת, לא היה זה בזדון אלא בשגגה. בשיר המפורסם של מושבתנו שר אושיק לוי; ״יש אנשים טובים בזכרון…״, אתם האנשים הטובים, שימרו על עצמכם ושתתבשרו רק בשורות טובות”.

ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, חתם במילים; “אוהב אתכם, בברכת חג פסח שמח וכשר”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן