עידית הראל שמש

Yes לצריכת זנות – הטור של עידית הראל שמש

עידית הראל שמש, מרצה ומייסדת "מיתוס - ליום שאחרי הזנות" מאשימה, כי הסדרה "מאהבת בתשלום מראש" העולה בשידורי yes - מעודדת צריכת זנות בשעה שמונחת על שולחן הכנסת, הצעת החוק של חה"כ זהבה גלאון וחה"כ שולי מועלם רפאלי, לאיסור צריכת זנות, הרואה בזנות מקום של אלימות, ניצול מחפיר ודיכוי, מקומם ומאכזב לראות שחברת כבלים גדולה בוחרת לשדר סדרה המעודדת צריכת זנות. טוב יעשו בחברה ’yes’ אם יחזרו בהם משידור הסדרה.
0
0
Yes לצריכת זנות – הטור של עידית הראל שמש | ברקע: סצנה מתוך הסדרה The Girlfriend Experience המשודרת הערוץ בכבלים של חב’ yes
Yes לצריכת זנות – הטור של עידית הראל שמש | ברקע: סצנה מתוך הסדרה The Girlfriend Experience המשודרת הערוץ בכבלים של חב’ yes

’חברת yes’ (מותג של חברת די.בי.אס שירותי לווין (1998) המספקת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית ושירותי VOD באמצעות הלוויינים עמוס 2 ועמוס 3) עדכנה לאחרונה את לקוחותיה על עלייתה לשידור של הסדרה “מאהבת בתשלום מראש” – The Girlfriend Experience, סדרה שמחזירה אותנו אחורה לתודעה הרואה בזנות מקצוע, ממון והרפתקנות מינית, כפי שקיימת אולי בפנטזיה של יוצרי הסדרה, שכולם גברים, אבל רחוקה מאוד מהמציאות וככזאת מכשירה את אחד הפשעים היותר קשים נגד נשים וגברים בסיכון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כך כתבו ב- yes על הסדרה; “סדרה חדשה ופרובוקטיבית על עולמה של סטודנטית הנמשכת לעולם מערכות היחסים בתשלום”. במציאות הזנות אין “מערכות יחסים“, מלבד ניצול שבנוי על יחסי כוח חברתיים ו-החפצת נשים. האקטים המיניים הם חד צדדיים, כאשר צד אחד מהווה כלי קיבול לפורקן המיני של הצד השני.

מצפיה בקדימון, לפנינו סדרה המחזקת את המיתוסים הנפוצים הנותנים לגיטימציה לצריכת זנות; מיתוס הסטודנטית – מייצג גישה שטוענת לבחירה מושכלת ומודעת בזנות של בחורה אקדמאית שיכולה לבחור כל בחירה. המציאות שונה לגמרי, אין בחירה ב’זנות’, כי אם הידרדרות מנסיבות חיים קשות.

צרכני זנות מצודדים – מראהו של צרכן הזנות, אינו משנה, עצם המגע הנדרש עם אדם זר, הוא קושי נפשי ופיסי עצום שעל מנת לבצעו מופעלים מנגנונים דיסוציאטיביים, המובילים להתמכרות לסמים ואלכוהול.

מעטפות כסף תפוחות – הכסף מהזנות, משמש ברובו לתשלום שכירות, חשבונות ואוכל לילדים. הסקר הלאומי על תופעת הזנות שנערך על ידי משרד הרווחה ו-המשרד לביטחון פנים, שפורסם רק לאחרונה, מראה, כי 62% מהנשים בזנות הן אמהות לילדים, מתוכן למעלה מ-80% הן אמהות לילדים מתחת לגיל 18. הנשים שמגיעות לשירותי השיקום לא רק שהן עניות, אלא שקועות בחובות כבדים.

שניים שלושה מפגשים בשבוע – ישנו כלל אכזרי בזנות והוא שככל שהגבר משלם יותר, כך הזנות קשה יותר. הסדרה מציגה את זנות ה”ליווי”, בה משך המפגש, מיקום המפגש ומה יעשה במפגש, נתון להחלטתו של צרכן הזנות. הכסף הגבוה ניתן לרוב על “אקסטרות” – ביזאר, סאדו, אנאלי ועוד.

האישה בזנות נהנית מהמגע עם צרכן הזנות – נשים מעידות על סלידה חריפה מהגבר, עליה הן מתגברות באמצעות הניתוק וחומרי הערפול השונים. הפלישה לתוך איברי המין והגרון מתוארת ע”י הנשים כעינויי גוף.

The Girlfriend Experience (כך נקראת הסדרה) – התשלום עבור זנות GFE (ניסיון מסחרי המטשטש הגבולות בין עסקה פיננסית ומערכת יחסים רומנטיים זהו מונח נפוץ עבור מפגש מיני שבו הוא הליווי הלקוח, מוכן לעסוק בהנאת גומלין מינית ומידה מסוימת של אינטימיות רגשית), הוא גבוה מאחר ומדובר בסוג של זנות קשה במיוחד, שבו האישה בזנות נדרשת למגע אינטימי עם צרכן הזנות, הכולל נשיקות ושהייה ממושכת במחיצתו.

בשעה שמונחת על שולחן הכנסת, הצעת החוק של חה”כ זהבה גלאון וחה”כ שולי מועלם רפאלי, ל’איסור צריכת זנות’, הרואה בזנות מקום של אלימות, ניצול מחפיר ודיכוי, מקומם ומאכזב לראות שחברת כבלים גדולה בוחרת לשדר סדרה המעודדת צריכת זנות. טוב יעשו בחברה ’yes’ אם יחזרו בהם משידור הסדרה.

_________

* הכותבת עידית הראל שמש, היא מנהלת “מיתוס – ליום שאחרי הזנות“. מומחית לתופעת הזנות, פורנוגרפיה וסחר בנשים.

0
0



אודות הכותב

עידית הראל-שמש

עידית הראל שמש, ממובילות המאבק למען שיקום נשים וגברים מהזנות. "ג'ון סקול ישראל" - מרכז הסברה למניעת צריכת זנות. מייסדת ומנהלת‏ ב"מיתוס - ליום שאחרי הזנות". מנכ״ל‏ לשעבר ב-‏מכון תודעה - לסיוע לנשים ולגברים במעגל הזנות ולשינוי הגישה הציבורית‏. למדה ‏M.A. לימודי דמוקרטיה בין תחומיים‏ ב'האוניברסיטה הפתוחה‏' למדה ‏B.A. קרימינולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה‏ ב'אוניברסיטת בר אילן‏'. למדה ב'התיכון ליד האוניברסיטה'‏.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן