הטור של ח"כ איתן ברושי חקלאות ישראל

ברושי: על המדינה לבסס ‘רשת ביטחון ליצוא חקלאות’ למנוע המשבר הבא

חבר כנסת איתן ברושי; “יש לאמץ חקיקה שקיימת בעולם המערבי שלא ניתן למכור מוצר בפחות ממחיר העלות שלו. אי אפשר למכור עגבניות ב- 10 אג’, זוהי פעולה שמפרקת את כל ענף החקלאות בארץ ובמיוחד בערבה. על המדינה לבסס ’רשת בטחון ליצוא חקלאות’ כדי למנוע את המשבר הבא…”.
0
0
איתן ברושי: על המדינה לבסס ’רשת ביטחון ליצוא חקלאות’ כדי למנוע המשבר הבא
איתן ברושי

יש איום ממשי על המשך ההתיישבות בערבה; השבוע סיירתי ב’ערבה התיכונה’ יחד עם ראש המועצה מר אייל בלום ויו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור. הערבה התיכונה, משתרעת ממושב עידן ועד פארן שבדרום לאורך 70 ק”מ של גבול עם ירדן, ישנם שבעה מושבים ו-4000 תושבים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מרבית הכלכלה באזור מבוססת על ’חקלאות’ אשר נפגעה קשה ממשבר הרובל והותירה משקים שלמים ב’חובות’. בשנתיים האחרונות, נסגרו עשרות משקים, האזור כולו מצוי ב’משבר כלכלי קשה’ והצעירים עוזבים אל מרכז הארץ.

מעל ל-35% מכלל הירקות בארץ ישראל, מיוצרים ב’ערבה’, על כן משבר החקלאות פוגע במיוחד באזור זה.

בשנתיים האחרונות אנו עדים לפעילויות ’מחאה של החקלאים’ בכל הארץ, לאור שינויים רגולטוריים וכן רפורמות שמקשות על החקלאים בכל התחומים.

כהמשך ישיר לפעילות זו, התקיימה השבוע ’הפגנת הלולנים’ ב-צפון הארץ, במחאה על הרפורמות החדשות בתחום; הביצים והלול. מדיניות ממשלתית מושכלת בתחום החקלאות תחזיר את החקלאות למקומה הנכון ואת היציבות והביטחון לחקלאים.

יש לאמץ חקיקה שקיימת בעולם המערבי שלא ניתן למכור מוצר בפחות ממחיר העלות שלו. אי אפשר למכור עגבניות במחיר של 10 אג’, זוהי פעולה שמפרקת את כל ענף החקלאות בארץ ובמיוחד בערבה.

על המדינה לבסס ’רשת בטחון ליצוא חקלאות’ כדי למנוע את המשבר הבא ובמקביל לעצור את ה’יבוא’ שלהלכה יחסל את ה’חקלאות ישראל’.

שבת שלום.

איתן.

___________

*הכותב איתן ברושי הוא חבר הכנסת העשרים מהמצטיינים של רשימת המחנה הציוני. בעבר כיהן ברושי כמזכיר התנועה הקיבוצית וכמנכ”ל משרד המדע והטכנולוגיה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן