מסחר | תעשייה

משרד הכלכלה זכוכית שטוחה מיובאת מטורקיה נמכרת בארץ במחירי היצף

יבוא במחירי היצף, עלול להביא לקריסת היצרן המקומי ולהוביל בטווח הארוך לעליית מחירי הזכוכית. בעקבות ממצאי החקירה, החליט הממונה על היטלי סחר מר דני טל, להטיל היטל זמני על שתי חברות טורקיות, לפרק זמן של כחצי שנה בגובה של כ-29% ממחיר הזכוכית המיובאת.
0
0
משרד הכלכלה: זכוכית שטוחה המיובאת מטורקיה נמכרת בישראל במחירי היצף
דני טל

ממצאי חקירה כלכלית במשרד הכלכלה והתעשייה, המתנהלת מזה מספר חודשים נגד חברות טורקיות בענף יבוא זכוכית, עולה, כי זכוכית שטוחה המיובאת מטורקיה נמכרת בישראל במחירי היצף – לאור הממצאים קיבל הממונה על היטלי סחר במשרד הכלכלה והתעשייה, מר דני טל, החלטה לפיה יש להטיל היטל זמני על יבוא זכוכית מטורקיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דוברות ופניות הציבור של משרד הכלכלה והתעשייה, נמסר היום (חמישי, כ”ח אדר ב תשע”ו), כי החקירה נפתחה כבר לפני כחצי שנה בעקבות תלונת חברת פניציה תעשיות זכוכית שטוחה בע”מ, על יבוא ב’מחירי היצף’ של זכוכית שטוחה מ-טורקיה במחירים שאינם משקפים את מחירה הריאלי של התוצרת.

יבוא במחירי היצף, כידוע, אסור על פי הסכמי הסחר בין המדינות ונקיטת פעולות נגד חברות העוסקות בסחר לא הוגן, מקובלת על פי כללי ארגון הסחר העולמי.

הטלת היטל זמני על יבוא זכוכית מטורקיה תאפשר לחברת “פניציה” להתמודד עם מחירי ההיצף עד לסיום החקירה שבעקבותיה תתקבל החלטה; האם להטיל היטל קבוע על יבוא זכוכית מטורקיה.

’יבוא במחירי היצף’ עלול להביא לקריסת היצרן המקומי ולהוביל בטווח הארוך לעליית מחירי הזכוכית.

כאמור, בעקבות ממצאי החקירה, החליט הממונה על היטלי סחר מר טל, להטיל היטל זמני על שתי חברות טורקיות, לפרק זמן של כחצי שנה בגובה של כ-29% ממחיר הזכוכית המיובאת.

כמו כן, קבע הממונה, היטל בגובה של 70% על יבוא זכוכית שטוחה ממקורות אחרים בטורקיה, כדי להבטיח, כי ’יבוא זכוכית מטורקיה’ לא יגיע לישראל באמצעות חברות אחרות ב’מחירי היצף’ עד לסיום החקירה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן