בריאות הציבור פסח

טיפים כיצד להישמר מפגיעת חומרי ניקוי מסוכנים | מומחי מכון התקנים

מומחי מכון התקנים: הימים לפני חג הפסח, טומנים בחובם סיכונים רבים; ההורים עסוקים בהכנות לחג, כמו; ניקיונות, קניות, בישולים והילדים, כידוע, מצויים בחופשת הפסח. אי לכך, חשוב לזכור שגם כשאנו עסוקים ונערכים לחג, עלינו לפעול ולהפעיל בצורה מבוקרת את ילדינו, כדי לצמצם הסיכון לאפס פגיעות מחומרים מסוכנים ומהמלאכות השונות לקראת החג.
0
0
טיפים של מומחי מכון התקנים הישראלי, כיצד להישמר מפגיעת חומרי ניקוי מסוכנים
חומרי ניקוי מסוכנים

מכון התקנים הישראלי, באמצעות מומחיו, ריכזו לנשים ולגברים לקראת ניקיונות לקראת חג הפסח, מספר טיפים מיוחדים שיוכלו לסייע בניקיונות הבית לחג בזהירות הנדרשת וביעילות המרבית ובעיקר כיצד להישמר מפגיעת חומרי ניקוי מסוכנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כידוע, לקראת חג הפסח, נרשמת עלייה בהיפגעות בני אדם בהם פעוטות, ילדים ומבוגרים מחומרי ניקוי וכימיקלים.

עולה, כי בשבועיים שלפני חג הפסח, נרשמת עלייה דרמתית במספר ההיפגעות, מרבית הנפגעים הם ילדים עד גיל 6 שנים, כאשר כ-95% מהם נחשפו לרעלים בביתם כשהחשיפה לרעל, הייתה ברוב המקרים בליעה במיוחד בגילאי 0-5.

אין ספק, כי הימים שלפני חג הפסח, טומנים בחובם סיכונים רבים; ההורים עסוקים בהכנות לחג כמו; ניקיונות, קניות, בישולים והילדים, כידוע, מצויים בחופשת הפסח.

אי לכך, חשוב לזכור, כי גם כשאנו עסוקים ונערכים לחג, עלינו לפעול ולהפעיל בצורה מבוקרת את ילדינו, כדי לצמצם את הסיכון לאפס של היפגעותם מחומרים מסוכנים ומן המלאכות השונות לקראת החג.

יש לזכור, כי חומרי הניקוי שאנו משתמשים בהם ותוצרי פירוקם, שחלקם רעילים וגם מסרטנים, נספגים בגופנו וחודרים אל מחזור הדם, מערכות העיכול והנשימה, באמצעות מגע ישיר עם העור והריריות, דרך הנשימה ובבליעה.

כתוצאה מכלל החשיפות, עלולות להופיע התופעות הבאות;

גירויי עיניים, גירויי אף, בגרון וגירויי עור עד לכדי התפתחות דרמטיטיס, דלקת עור; כאבי ראש, חוסר ריכוז, זיכרון לקוי, סחרחורות, איבוד קואורדינציה ובחילות; פגיעה בכבד, בכליות ומערכת העצבים המרכזית. חלק מהמרכיבים הכימיים, כאמור, אף עלולים ל’סרטן’.

ייאמר, מיד, כי יש עוד אוכלוסיות רגישות נוספות; קשישים, חולים כרוניים, חולי אסטמה, בעלי מערכת חיסונית חלשה, כמו: חולי סרטן, ומטופלים באנטיביוטיקה, אי לכך ובהתאם לזאת, לקראת ניקיונות חג הפסח, יש להישמר מפגיעת חומרי ניקוי מסוכנים.

טיפים לניקיונות בזהירות לרגל חג הפסח;

● להקפיד לקרוא את הוראות השימוש ולשים לב לסימון המוצר הכולל את הסיכונים ואזהרות הבטיחות. יש לפעול בהתאם להוראות הספציפיות לכל מוצר.

● אין לערבב חומרי ניקוי! בחלק מהמקרים עלולה להתרחש תגובה כימית אשר יכולה לגרום להיווצרות חומר חדש רעיל ומסוכן מאוד.

● אסור לעשן בזמן השימוש ב-חומרי ניקוי או בקרבתם, בעיקר כאשר משתמשים בחומרים דליקים ובחומרים לפתיחת סתימות שמכילים סודה קאוסטית – סודיום הידרוקסיד.

● חובה לאחסן את חומרי הניקוי במקום שאינו נגיש לילדים.

● אין לאחסן חומרי ניקוי בסמוך למוצרי מזון.

● מומלץ לאחסן חומרי ניקוי, מסירי שומנים, פותחי סתימות (על בסיס סודיום הידרוקסיד) ואקונומיקה בנפרד מחומרי ניקוי למנקי אסלות ומסירי אבנית.

לפני הפסח, נרשמת עלייה במספר הנפגעים, מחומרי ניקוי מרביתם ילדים עד גיל 6 שנים | צילום: ארכיונעים | עיבוד: שולי סונגו ©

● יש לשמור על חומרי הניקוי באריזתם המקורית כדי למנוע תאונות כתוצאה מאי ידיעה לגבי מה נמצא בתכולת האריזה.

● יש להקפיד על סגירת הפקק לאחר השימוש בחומר הניקוי. יש להקפיד במיוחד באריזות עם פקק קשה לפתיחה, אריזות אלו בדרך כלל מכילות חומר מסוכן מאוד.

● יש לשים לב, אם השימוש בחומר הניקוי דורש ציוד מגן, כגון; כפפות, משקפי מגן או הגבלת מרחק של התזת החומר, הסימון מופיע על גבי האריזה.

● במוצרים רבים מופיע סמל משולש מובלט. לעיתים מופיע המלל “לא למאכל” הבלטה זו נועדה לאוכלוסיית העיוורים.

● לפני השימוש באקונומיקה מומלץ להסתכל על תאריך התפוגה של המוצר מאחר והחומר הפעיל מתנדף עם הזמן. תאריך פג תוקף הוא בדרך כלל שנה מיום הייצור.

● בקניית נוזל כלים יש לשים לב לריכוז החומר הפעיל המוצהר על גבי האריזה. הריכוז יכול לנוע בין 12% חומר פעיל ל-36%. ככל שהריכוז גבוה יותר, יעילותו גבוהה יותר וניתן לדללו עם יותר מים.

● במקרה של פגיעה מחומר ניקוי יש לפעול כפי שמופיע בהוראות היצרן. במידת הצורך יש לפנות מיידית לטיפול רפואי. יש להצטייד באריזת החומר הפוגע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן