סביבה | אקולוגיה

הפגנה נגד תמ”א-1 מול בית שר האוצר, מר כחלון

מגמה ירוקה, יקיימו ב-1 באפריל, את ההפגנה. אושרית גן-אל, מובילת המאבק לשמירה על החופים, מטעם מגמה ירוקה; "תכנית תמ"א-1, לא תקדם דיור בר השגה אלא בנייה לעשירים בלבד, על חשבוננו ובמחיר של הרס בלתי הפיך לחופים. ההגנות שנקבעו במסגרת תמ"א 13 לא נתנו לשווא, אלא מתוך הבנה שצריך לשמר את המעט שעוד נותר מחופי ארצנו וכי זכות הציבור ליהנות מהם בחינם".
0
0
הפגנה נגד תמ"א-1 מול ביתו של שר האוצר, מר כחלון
הפגנה נגד תמ”א-1 מול ביתו של שר האוצר, מר כחלון

תחת המסר; “מצילים את החופים, מתנגדים לתמ”א-1: כחלון, חוף הים הוא לא נדל”ן!” הודיעו היום (שלישי, י״ט אדר ב’ תשע״ו) אנשי המאבק לשמירה על החופים מטעם ’מגמה ירוקה’ (ארגון שטח אקטיביסטי, התנדבותי ולא מפלגתי, הפועל לקידום נושאי איכות הסביבה בישראל), כי יקיימו הפגנה מול ביתו של שר האוצר, מר משה כחלון, ביום שישי, (כ”ב אדר ב’, ה-1.4) החל משעה 11:00 ברחוב הירקון 25, בעיר חיפה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

החלטה על ההפגנה הצפויה, נקבעה בעקבות העלאתה לאישור ב-5 באפריל של תכנית המתאר הארצית החדשה (’תמ”א-1’) שתביא לאישור עשרות תכניות בניה של החופים בקו ה-100 מטר מהם ואף בעורפם. “אישור זה”, על פי דוברת המאבק לשמירה על החופים מטעם ’מגמה ירוקה’ הגב’ רוני צבילינג; “יבטל את כל ההגנות הקיימות כיום על החופים, ימנע גישה חופשית של הציבור הרחב אליהם לטובת מתחמי מגורים ומלונאות שישרתו פלג קטן באוכלוסייה – אך ורק את מי שיוכל להרשות לעצמו”.

אושרית גן-אל, מובילת המאבק לשמירה על החופים, מטעם מגמה ירוקה, אומרת, כי; “תכנית תמ”א-1, לא תקדם דיור בר השגה אלא בנייה לעשירים בלבד, על חשבוננו ובמחיר של הרס בלתי הפיך לחופים. ההגנות שנקבעו במסגרת ’תמ”א 13’ לא נתנו לשווא, אלא מתוך הבנה שצריך לשמר את המעט שעוד נותר מחופי ארצנו וכי זכות הציבור ליהנות מהם בחינם.

כסטודנטים וצעירים עבורם קניית דירה נראית חלום רחוק אנחנו מצפים ממר משה כחלון לקיים את שהבטיח ולעסוק בקידום תוכניות של ’דיור בר השגה’ ולא יחידות דיור שישרתו יחידי סגולה”.

פעילי ארגון מגמה ירוקה בהפגנה נגד בנייה על חופי הרחצה בישראל | צילום: מגמה ירוקה©

’תוכנית תמ”א 13’, מונעת בניה במרחק מאה מטר מהחוף, ושומרת על רצועה רצופה של שטח עורף חוף בשטחים הרגישים. הפתרון הפשוט והמיידי הוא להשאיר את ההגנות הסטטוריות שלה כסדרן בפרק החופים גם בתמ”א 1, וכן להעמיק את השמירה על רצועת החופים בארץ ישראל לטובת הציבור.

דוברת המאבק לשמירה על החופים מטעם ’מגמה ירוקה’ הגב’ רוני צבילינג, הוסיפה ומסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “תמ”א 1, תזרז חלוקה של אישורי בנייה מהירים למסעדות ובתי מלון ללא שעברו בדיקת שטח והשפעה סביבתית, וללא אפשרות לערער. התוצאה תהיה הינה הרס מוחלט של קו החוף של ישראל, ללא אפשרות תיקון.

ארגון “מגמה ירוקה” רואה בשר האוצר מר כחלון, האחראי המרכזי ל’גזל החופים מהציבור’ כמי שאחראי על מנהל התכנון ו’המועצה הארצית לתכנון ובנייה’ ובידיו למנוע מתן היתרים, ללא פיקוח ובמקום זאת מעודד אישורן של תוכניות, שחלקן כבר נפסלו, מבלי לקחת בחשבון את האינטרס הציבורי ולאמוד על הנזקים הפוטנציאלים הגלומים בבנייה אינטנסיבית שכזו לחופי ארצנו”.

הפגנה של ארגון “מגמה ירוקה” מול ביתו של שר האוצר, מר משה כחלון, ביום שישי, (כ”ב אדר ב’, ה-1.4) החל משעה 11:00 ברחוב הירקון 25, בחיפה.

☚ אל סרטון וידאו כחלון, חוף הים הוא לא נדל”ן – שמור על התוכנית שמגינה על החופים!

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן