כאן מדע | טכנולוגיה מחקרים בארץ ובעולם

פרופ’ חוסאם חאיק מ’הטכניון’ זכה ב’פרס הומבולדט למחקר’ בגרמניה

פרופ’ חאיק, מפתח "האף האלקטרוני"; “דווקא בזכות העובדה שאינני רופא, יכולתי לחשוב על פיתוח ייחודי כל כך – מערכת זולה ולא פולשנית לאבחון מחלות על סמך הבל הפה. בהשראת הכלבים, שיודעים לזהות חולִי, אבל לא לדווח לאדם, מהי מחלתו, פיתחתי המערכת הדיגיטלית המאבחנת במדויק המחלה ואת שלב התפתחותה. כיום אנחנו פועלים לקידום המערכת בכמה היבטים ובהם אבחון של מחלות נוספות וממשק המחבר אותה ל... סמארטפון".
0
0
פרופ’ חוסאם חאיק מ’הטכניון’ זכה ב’פרס הומבולדט למחקר’ בגרמניה כחוקר מצטיין
פרופ’ חוסאם חאיק

יום חג וכבוד גדול באוניברסיטת המחקר בעיר חיפה, המתמקדת בהנדסה ובמדעים מדויקים ומלמדת גם רפואה וארכיטקטורה; ’הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל’ בעקבות זכייתו של פרופ’ חוסאם חאיק (41) שקיבל בסוף השבוע את ’פרס הומבולדט למחקר’ בגרמניה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פרופ’ חאיק, נבחר בנוסף לרשימת “מאה האישים המשפיעים” שמפרסם השבוע המגזין האמריקני Good, הרואה אור בעיר האמריקאית: לוס אנג’לס.

פרופ’ חוסאם חאיק, הוא חבר סגל אוניברסיטת מחקר בחיפה ב’פקולטה להנדסה כימית’ וחבר ב’מכון ראסל ברי לננו-טכנולוגיה’, בטכניון, קיבל בסוף השבוע שעבר את ’פרס הומבולדט למחקר’ (Humboldt Research Award) אשר מוענק על ידי קרן הומבולדט בגרמניה.

הפרס כידוע, מוענק לחוקרים מצטיינים אשר השפיעו משמעותית בתחומי המחקר שלהם, זאת בתנאי, כי הם מקיימים שיתוף פעולה כלשהו עם מכוני מחקר בגרמניה. הפרס, ניתן על מכלול פועלו של החוקר – תגליות, תיאוריות ותובנות.

פרופ’ חאיק, חבר סגל בפקולטה להנדסה כימית וחבר במכון ראסל ברי לננו-טכנולוגיה בטכניון, בן 41, קיבל את הפרס על תרומתו העצומה לאבחון מחלות באמצעות סמנים חדשניים אשר גילה במסגרת מחקריו בטכניון. מדובר בסמנים המופיעים ב-הבל הפה וב-עור.

במקביל להכרזה על הענקת פרס הומבולדט למחקר נכלל פרופ’ חאיק ברשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם, שפורסמה השבוע על ידי מגזין GOOD, הרואה אור בעיר האמריקאית: לוס אנג’לס. ברשימה נכללים אנשים מ-37 מדינות, התורמים לרווחת האנושות בהיבטים שונים ובהם; מדע, חינוך ועסקים.

פרופ’ חאיק, נכלל גם ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין GOOD

המכנה המשותף לכולם, על פי עורכי הרשימה, הוא היותם אישים ה”מניעים שינוי ומסרבים לקבל את המציאות הקיימת כסוף פסוק. איש ממאה האנשים שבחרנו, אינו פועל מתוך תאוות תהילה – וזו בדיוק הסיבה שחשוב להכיר בפועלם”.

פרופ’ (אז דוקטור) חוסאם חאיק, מהפקולטה להנדסה כימית ומכון ראסל ברי לננוטכנולוגיה בטכניון, חקר והתפתח בעבר בתחום התקנים חשמליים מבוססי ננו-חומרים ו’אפים אלקטרונים’ ב-Caltech, שם עוסקים מדענים, בין היתר, בפיתוח “אפים אלקטרוניים” עבור החלליות של נאס”א.

על הפיתוח הזה, זכה לפני 10 שנים במענק מצוינות בסך 1.73 מיליון יורו מטעם האיחוד האירופי, לפיתוח אף אלקטרוני שיריח ’מחלות סרטן’.

פרופ’ חאיק, השלים דוקטורט בתחום האנרגיה ורק אחר כך עבר לתחום ’הטכנולוגיה הביורפואית’. הוא מספר, כי; “דווקא בזכות העובדה שאינני רופא, יכולתי לחשוב על פיתוח ייחודי כל כך – מערכת זולה ולא פולשנית ל’אבחון מחלות על סמך הבל הפה’.

בהשראת כלבים, היודעים לזהות חולִי, אבל לא לדווח לאדם, מהי מחלתו, פיתחתי את המערכת הדיגיטלית הזאת המאבחנת במדויק את המחלה ואת שלב התפתחותה.

כיום אנחנו פועלים לקידום המערכת בכמה היבטים ובהם אבחון של מחלות נוספות וממשק המחבר אותה ל… סמארטפון (Smartphone)”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן