חדרה

מנכל עיריית חדרה: אזמין את להב 433 לפקח על מכרז האשפה החדש בעיר

מנכ"ל עיריית חדרה, תא"ל במיל’ מר זיגדון; "הפעולות שאותן נקטה העירייה, נועדו להקטין באופן משמעותי את הסיכויים לתיאום הגשת הצעות, יצירת קרטל (התאגדות של ספקי מוצר או שירות שנועדה לבטל את התחרותיות ביניהם ולהגדיל את רווחיהם) ושאר תקלות שיפגעו בתחרות החופשית ובשוויון".
0
0
יעקב זיגדון מנכל עיריית חדרה, תת אלוף במיל’
יעקב זיגדון

עיריית חדרה פרסמה מכרז פומבי לפינוי אשפה ופסולת עד כאן נשמע הכל רגיל, סביר ואפילו הכרחי, אלא שבעיני מנכ”ל העירייה תא”ל במיל’ מר יעקב זיגדון, זה הרבה יותר. זה “סופר הכרחי” גם לפנות אל היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית ול’רשות ההגבלים העסקיים’ לקחת חלק בהליך הפיקוח/ הבחירה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

צעד תקדימי זה, הבהיר המנכ”ל מר זיגדון (בעל תואר שני במדע המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה ותואר ראשון בגאוגרפיה עם התמחות בתכנון עירוני מטעם האוניברסיטה העברית), נועד, כדי לסייע בצמצום האפשרות ל’קִרְטֵל’ במטרה למנוע אפשרות לקרטל ופגיעה בתחרות שוויונית בין מגישי הצעות פוטנציאליים.

בכך למעשה, כיוון לדעת גדולים ממנו; אדם סמית (Adam Smith‏; 5 ביוני 172317 ביולי 1790) מי שהיה פילוסוף וכלכלן סקוטי, אחת מן הדמויות העיקריות בעידן הנאורות הסקוטית, המכונה; אבי הכלכלה המודרנית שבספרו; “מחקר בדבר טבעו וסיבותיו של עושר האומות” (“עושר העמים“) משנת 1776 המכיל את רעיונותיו החשובים והמשפיעים ביותר בתחום הכלכלי, שעסק גם בתחום הפילוסופיה של המוסר, כתב אז; “אנשי מקצוע מאותו הענף נפגשים לעתים רחוקות, אפילו רק באירועי בידור, אך השיחות ביניהם מסתיימות בקנוניה נגד הציבור, או בתחבולה לשם העלאת מחירים“. (אדם סמית, עושר האומות, 1776).

בצעד התקדימי בו פנה מנכ”ל העירייה תא”ל במיל’ מר זיגדון אל היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן של משטרת ישראל ואל הרשות ההגבלים העסקיים שבמשרד הכלכלה, לקחת חלק בהליך, כדי לסייע בצמצום האפשרות לקרטל, במטרה למנוע אפשרות לקרטל ופגיעה בתחרות שוויונית בין מגישי הצעות פוטנציאליים.

לדברי מר זיגדון, פנייתו התבצעה במסגרת המאמצים הרבים שאותם משקיעה עיריית חדרה, לצורך ניהול הליכי מכרז תקינים, שקופים ושוויוניים. ישנה עוד סיבה ולא מן הסתם; מתברר, כי ממש בימים אלה, מפרסמת העירייה, מכרז פומבי לפינוי אשפה ופסולת (לרבות; פסולת גזם ופסולת גושית) אשר שוויו הכולל מגיע לסך של 200 מיליון שקלים!

במהלך הכנת המכרז, שמה לה עיריית חדרה למטרה לקיים הליך תחרותי, הפתוח בצורה הוגנת ושוויונית. לשם כך, נקטה העירייה במספר פעולות, ביניהן; קביעת תנאי סף גמישים המאפשרים למציעים פוטנציאליים רבים לגשת למכרז.

משאית פינוי אשפה מוצקה משטחי בניה  אילוסטרציה  עיבוד צילום שולי סונגו©
משאית פינוי אשפה מוצקה

כמו כן, לא נקבעה כרגיל “פגישת קבלנים“, מאחר שקיומה היה עשוי לחשוף את זהות המתעניינים במכרז. במקום פגישה, ניתנת למתחרים במכרז האפשרות להעביר את שאלות ההבהרה בכתב.

בנוסף מאפשרת עיריית חדרה, את הגשת ההצעות בשלושה מוקדים שונים, כך שיהיו שלוש תיבות מכרזים במקום תיבה אחת כפי שנהוג עד עתה.

זאת ועוד; הינו חלוקת “הפינוי” בין שני קבלנים שונים, אחד לפינוי אשפה ואחד לפינוי פסולת, כולל גזם. לדברי מנכ”ל עיריית חדרה, תא”ל במיל’ מר זיגדון; “הפעולות שאותן נקטה העירייה, נועדו להקטין באופן משמעותי את הסיכויים לתיאום הגשת הצעות, יצירת קרטל (התאגדות של ספקי מוצר או שירות שנועדה לבטל את התחרותיות ביניהם ולהגדיל את רווחיהם) ושאר תקלות שיפגעו בתחרות החופשית ובשוויון”.

בפנייתו אל יחידת להב 433 ול’רשות ההגבלים העסקיים’ פירט מנכ”ל העירייה את כל זאת והוסיף, כי; “העירייה, עשתה ועושה ביתר שאת כעת, ככל שלאל ידה, לשמור על טוהר ותקינות הליך המכרז.

אנו פונים אליכם ומזמינים אתכם לקחת חלק בהליך המכרז ככל שתמצאו לנכון”. סיכם מנכ”ל עיריית חדרה, תא”ל במיל’ מר יעקב זיגדון.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן