צרכנות

משרד החקלאות ומשרד האוצר הפחיתו מחיר מוצרי החלב וביצים שבפיקוח

שר החקלאות, אורי אריאל: "בימים אלו אנשי המקצוע במשרד החקלאות נמצאים בדיונים עם האוצר לבחון כיצד נכון להכניס את הפירות והירקות הבסיסיים ל’סל המוצרים שבפיקוח’" ◄ שר האוצר, משה כחלון: "הורדת מחירי החלב והביצים תאפשר למשפחות רבות בישראל לשלם פחות על מצרכי היסוד הנצרכים בכל בית, ותקל מאוד על השכבות החלשות ומעמד הביניים".
0
0
שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל ועמיתו שר האוצר מר משה כחלון, ברקע מוצרי החלב וביצים שבפיקוח
אורי אריאל | משה כחלון

ועדת המחירים של משרד החקלאות ו’משרד האוצר’, הודיעה שלשום (ד’), כי המליצה על הוזלה לצרכן ב’מחירי מוצרי החלב’ שבפיקוח בשיעור כולל של 3.02% וכן הפחתת מחירי הביצים בשיעור ממוצע של 4.62%. ההמלצה, ניתנה בשל הוזלת העלויות השוטפות למחלבה ב-2.3%. ירידה זו, נובעת בעיקר מירידת מחיר המטרה של החלב הגולמי ב-4.35%.

שר החקלאות ופיתוח הכפר ח”כ אורי אריאל ועמיתו שר האוצר מר משה כחלון, חתמו שלשום על ’צו פיקוח לעדכון מחירי מוצרי החלב והביצים שבפיקוח’. הצו, נכנס לתוקף אתמול (11.2.2016) ומקווים, כי יוביל להפחתת ’מחירי מוצרי החלב שבפיקוח’ בשיעור ממוצע של 3.02% והפחתת מחירי הביצים בשיעור ממוצע של 4.62%.

עם כניסת צו המחירים, עליו חתמו שלשום (רביעי) השרים מאתמול (11.2.2016) מופחתים, כאמור, משמעותית מחיר מוצרי החלב ומחירי הביצים שבפיקוח.

השרים כחלון ואריאל, אימצו בכך את המלצת וועדת המחירים המשותפת בה השתתפו גורמים מקצועיים ממשרדי החקלאות והאוצר. ועדת המחירים המליצה על הוזלה לצרכן במחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור כולל של 3.02%.

ממלאת מקום דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ רוני ניב , מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; ההמלצה ניתנה בשל הוזלת העלויות השוטפות למחלבה ב-2.3%. ירידה זו, נובעת בעיקר מירידת מחיר המטרה של החלב הגולמי ב-4.35%.

ועדת המחירים של משרד החקלאות ו’משרד האוצר’, המליצה בנוסף על הוזלה של מחירי הביצים לצרכן בממוצע של 4.6% (מחיר לאריזה בת 12 ביצים; 12.5 ₪ – XL , 11.45 ₪ – L, ₪ 10.55 – M).

יצוין, כי הפחתת המחיר, נובעת בעיקר מהוזלת עלות יצור הביצה למגדל בשיעור של 5.06%.

כמו כן, הירידה נובעת מהפחתת הפער הקמעונאי. המלצת הועדה על הפחתת זו, ניתנה לאחר בדיקה שנערכה מטעמה, ובמסגרת יישום המלצות הבדיקה החליטה ועדת המחירים של משרד החקלאות ומשרד האוצר, על הפחתה דו שלבית, של המרווח הקמעונאי של 0.25 אגורות לאריזה של 12 ביצים, בכל עדכון.

לפני כחצי שנה, (יולי 2015), בוצע העדכון הקודם של ’מוצרי החלב בפיקוח’ במסגרתו הייתה הוזלה של המחירים בשיעור ממוצע של 4.62%. כמו כן, העדכון הקודם של ה’ביצים’ נעשה, בינואר 2015, במסגרתו הייתה הוזלה של מחיר הביצים בשיעור ממוצע של 3.10%.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח”כ אורי אריאל, אמר בתגובה, כי; “משרד החקלאות שם לעצמו כמטרה את הורדת יוקר המחיה בתחום המזון. הוזלת מחירי הביצים והחלב שבפיקוח, מהווה צעד חשוב, כי היא רלוונטית לכלל אזרחי ישראל ובעיקר ל’שכבות החלשות’.

בנוסף לכך, בימים אלו אנשי המקצוע במשרד החקלאות, נמצאים בדיונים עם האוצר לבחון כיצד נכון להכניס את הפירות והירקות הבסיסיים ל’סל המוצרים שבפיקוח’”.

שר האוצר, ח”כ משה כחלון, אמר בתגובה, כי; “הורדת מחירי החלב והביצים תאפשר למשפחות רבות בישראל לשלם פחות על מצרכי היסוד הנצרכים בכל בית ותקל מאוד על השכבות החלשות ומעמד הביניים.

נמשיך וננצל כל הזדמנות להפחתת מחירים ובכך להביא להורדת יוקר המחיה באופן שיקל על אזרחי ישראל”.
<!–TheNewPricesOfRegulatedMilkProductsAppliedtoday_11-02_16_01.htm–>
■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן