מסחר | תעשייה

שוקולד: ייצוא השוקולד מישראל בעלייה מתמדת, הגיע לכדי כ-10 מיליון דולרים

0
0

צריכת השוקולד בעולם היא בעלייה מתמדת ואזרחי מזרח אסיה, גילו רק בשנים האחרונות את טעמו הממכר והמענג של השוקולד ועפ”י הערכות צריכת השוקולד בשווקים אלו שילשה את עצמה בשנים האחרונות. “יום אהבה” הוא גם יום עסקי השוקולד ועפ”י הערכות כ-5% מרכישות השוקולד השנתיות בעולם נעשות ביום זה ◄ המובילה ביבוא שוקולד מישראל במדינות אירופה היא; אנגליה.
שוקולד: ייצוא השוקולד מישראל בעלייה מתמדת, הגיע לכדי כ-10 מיליון דולרים
שוקולד: ייצוא השוקולד מישראל בעלייה מתמדת, הגיע לכדי כ-10 מיליון דולרים

למרות שבארץ ישראל לא ניתן לגדל ’קקאו’ באופן מסחרי, היקף ייצור השוקולד, נמצא בעלייה ואף מיוצא לחו”ל של למעלה מ-10 מיליון דולרים וכי ניתן כיום למצוא אותו על מדפי המרכולים והחנויות ב-43 מדינות בעולם. בין המדינות שייבאו שוקולד ישראלי; דרום קוריאה, מצרים ואנגולה – כך מתברר היום (חמישי, ב’ אדר, תשע”ו) מפרסומי מינהל סחר חוץ ב’משרד הכלכלה והתעשייה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

למי שעוד לא יודע מתברר, כי ’יום האהבה’ ה- ,Valentine’s Day הוא באופן לא רשמי גם ’יום השוקולד הבינלאומי’. עיון בהיסטוריה של הממתק הנפלא הזה, השוקולד (chocolate); העשוי מזרעים מותססים, קלויים וטחונים של עץ הקקאו הטרופי (Theobroma cacao; “תאוברומה” ביוונית; ’מזון האלים’), הוא שילוב של מוצקי קקאו וסוכר בשילוב מרכיבים נוספים, על פי שוקולד-ויקיפדיה, בהם; לציטין, שתפקידו לסייע ביצירת אמולסיה בין המרכיבים, ולעתים ונילין כרכיב טעם.

השוקולד מכיל אנדורפינים המשפיעים על המוח וגורמים להשראת תחושה טובה, אך חומרים אלה מתפרקים במערכת העיכול, והכמות שמגיעה אל המוח, כאשר הקקאו נצרך באכילה היא זניחה.

פולי הקקאו, התגלו במשך העשורים האחרונים כבעלי סגולות מרשימות, והם שבו בטעמם את זוגות האוהבים ואת הרווקים שמוצאים בהם נחמה. צריכת השוקולד בעולם היא בעלייה מתמדת, ואזרחי מזרח אסיה, גילו רק בשנים האחרונות את טעמו הממכר והמענג של השוקולד ועל פי הערכות צריכת השוקולד בשווקים אלו שילשה את עצמה בשנים האחרונות. “יום אהבה” הוא גם ’יום עסקי השוקולד’ ועל פי הערכות כ-5% מרכישות השוקולד השנתיות בעולם נעשות ביום זה.

◄ שוקולד ישראלי, איפה אפשר להשיג אותו מטוקיו עד ריו

למרות שבישראל לא ניתן לגדל קקאו באופן מסחרי, ייצור השוקולד נמצא בעלייה ואף מיוצא לחו”ל. על פי נתוני מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בשנת 2015 ייצוא השוקולד עמד על כ-10 מיליון דולרים. כש-28 חברות עסקו בייצאו “השוקולד הישראלי” אל 42 מדינות ברחבי העולם.

עוד עולה, מן הנתונים, כי השווקים הגדולים עמם התקיים מסחר בשוקולד, הם; צפון אמריקה ואירופה כאשר גם ל”בירת השוקולד” העולמית; בלגיה, יוצא שוקולד בלמעלה מ-105 אלף דולרים. ייצוא השוקולד למדינות מזרח אסיה עמד על 618 אלף דולרים, כאשר עיקר הייצוא הוא ל-יפן.

המובילה ביבוא שוקולד מישראל במדינות אירופה היא; אנגליה עם ייבוא בסך של 1,152,000 דולרים, אחריה צרפת עם 601 אלף דולרים ו-רוסיה עם 157 אלף דולרים.

במדינות אמריקה מובילה ארה”ב עם ייבוא של למעלה מ-5 מיליון דולר, קנדה עם 88 אלף דולרים ו-ארגנטינה עם ’יבוא שוקולד’ של 15 אלף דולרים.

נתונים מפתיעים אחרים, מלמדים, כי ייצוא השוקולד אל דרום קוריאה עמד על 66 אלף דולרים, ל-מצרים, בסכום של; 45 אלף דולרים, ל-ברזיל על כ-11 אלף דולרים ואל אנגולה על 2,000 דולרים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן