דיני עבודה - פסקי דין

בית הדין הארצי לעבודה, השית על חקלאי קנס של 300 אלש”ח

כבוד השופטים של בית הדין הארצי לעבודה, בפסק הדין; "הלנת עובדים בלול עופות, מעבירה, לכאורה, מסר, כי העובדים הללו אינם שווי ערך כאדם וכי אינם ראויים לבוא בקהל" ◄ רשות האוכלוסין וההגירה, הביעו סיפוק מהחלטת השופטים. העבירות בתחום העסקת עובדים זרים הן עבירות פליליות לכל דבר ויש למגרן באופן מוחלט.
0
0
בית הדין הארצי לעבודה, קיבל את ערעור המדינה והשית על חקלאי קנס של 300 אלש
בית הדין הארצי לעבודה,השית על חקלאי קנס של 300 אלש

בית הדין הארצי לעבודה, בדיון שנערך בפני סגנית הנשיא כבוד השופטת ורדה וירט-ליבנה, כב’ השופטת רונית רוזנפלד וכב’ השופטת יעל אנגלברג שהם, קיבל באחרונה את ערעורה של רשות האוכלוסין וההגירה והשית על חקלאי קנס ע”ס 300 אלש”ח בגין העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראשיתו של ההליך בהרשעתו של חקלאי בחודש יולי 2012, בגין העסקת 14 עובדים זרים שלא כדין וזאת במשותף עם אביו, בעסק ל-פיטום אווזים ושחיטתם שהופעל על ידי השניים.

מנהלת אגף דוברות והסברה של רשות האוכלוסין וההגירה הגב’ סבין חדד, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; החקלאי, הורשע ביחס ל-העסקת העובדים הזרים ללא היתר, ללא התקשרות בחוזה עבודה בכתב, ללא הסדרת ביטוח רפואי, ומבלי שהעמיד לרשותם מגורים הולמים (’העובדים הזרים’ שוכנו בתוך לול עופות ללא תנאים תברואתיים תוך שהם חשופים לפגעי מזג האוויר ולצחנה) וזאת בניגוד ל-חוק עובדים זרים, התשמ”א-1991 (להלן: “חוק עובדים זרים”).

עם הרשעת המשיב, הוחזר התיק אל בית הדין האזורי אשר לאחר ששמע את טיעוני הצדדים לעונש,גזר את דינו של המשיב והטיל עליו קנס בסך של 120,000 ₪.

בהחלטתו ציין בית הדין, כי הוא שקל את חומרת העבירות, לרבות תנאי המגורים המחפירים בהם היו העובדים נתונים ומאידך שקל לקולא את העובדה כי לנאשם אין עבירות נוספות, את נסיבותיו האישיות, חלוף הזמן ואת העובדה, כי על אביו שהינו המעוול העיקרי, נגזר קנס בסך של 150,000 ₪.

לאור חומרת העבירות והפגיעה הקשה בכבוד האדם של העובדים, ביקשה התביעה של ’רשות האוכלוסין וההגירה’ להחמיר עם הנתבע ולהגדיל את סכום הקנס, שירתיע מעסיקים אחרים.

בסופו של דיון, החליטו השופטים לקבל את ערעור הרשות ולהשית על החקלאי קנס בשיעור של 300,000 ₪. הנתבע מתחייב להימנע מעבירה מסוג העבירות שבגינן הורשע למשך תקופה של 3 שנים מהיום.

בפסק הדין, הבהירו כבוד השופטים; “הפער המובנה ביחסי מהגר העבודה והמעסיק, כאשר העובד הזר מצוי רחוק ממשפחתו, במדינה שאין הוא בקיא בשפתה ובאורחותיה ולמעשה, נתון הוא כל כולו לחסדיו של מעסיקו, מטיל על המעסיק נטל כבד יותר לנהוג בעובד באחריות ובכבוד.

אין לאפשר למעסיק לנצל חולשתם של עובדים שכאלה, ופגיעה בעובדים אלה ובצלם האנוש שלהם ראויה לגינוי החמור ביותר שחברה יכולה לגנות. הלנת עובדים בלול עופות מעבירה, לכאורה, מסר, כי העובדים הללו אינם שווי ערך כאדם וכי אינם ראויים לבוא בקהל”.

רשות האוכלוסין וההגירה, הביעו סיפוק מהחלטת השופטים והבהירו, כי עבירות בתחום העסקת עובדים זרים הן עבירות פליליות לכל דבר ויש למגרן באופן מוחלט. החלטה, כאמור, מאפשרת להיאבק בתופעה הפסולה של העסקת עובדים זרים בניגוד לכל החוקים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן