עסקים נעים

תאגיד הענק ההודי אדיטיה בירלה (Aditya Birla) ישקיע בסטארט-אפים ישראליים

0
0

ההשקעה המתוכננת של אדיטיה בירלה (Aditya Birla), יהיו בתחומי; קלינטק, מים, פינטק, ניו מדיה טלקום ועוד ◄ משלחת של בכירי התאגיד הגיעה לביקור בישראל ובסוף השבוע, הגיע לארץ מר דב בהאטצ’ריה, נשיא לאסטרטגיה תאגידית ופיתוח עסקי בקבוצת אדיטיה בירלה ומספר 2 בקבוצה.
תאגיד הענק ההודי אדיטיה בירלה (Aditya Birla) ישקיע בסטארט-אפים ישראליים
תאגיד הענק ההודי אדיטיה בירלה (Aditya Birla) ישקיע בסטארט-אפים ישראליים

אחרי שהתרגלנו לראות בארץ משלחות ואנשי עסקים מסין, המחפשים בישראל טכנולוגיות חדשות, הגיע גם תורם של ההודים. התאגיד ההודי הענק אדיטיה בירלה (Aditya Birla), השלישי בגודלו בהודו, המוערך בשווי 41 מיליארד דולר, הודיע היום (ראשון, כ״א שבט תשע״ו), כי בכוונתו לאמץ טכנולוגיות של חברות סטארט-אפ ישראליות ולאפשר להן לקיים הוכחת התכנות בהודו, במטרה להטמיען בחברות הבנות שלו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בכוונת ההודים לבחון כ-500 טכנולוגיות ישראליות מהן תבחרנה כמה עשרות שמיועדות להטמעה בחברות הבנות של התאגיד. ההודים מגלים עניין בעיקר בטכנולוגיות בתחומי הכימיקלים, קלינטק ופתרונות מים תעשייתים, פינטק, ניו-מדיה, טלקום וחומרים.

החברות שייבחרו, יקבלו את הזכות לקיים הוכחת התכנות Proof Of Concept, אצל החברות הבנות ויוכלו ליהנות ממימון עבור הוצאות הטמעת הטכנולוגיה. בשלב הבא בכוונת הקבוצה להשקיע בחברות הרלוונטיות.

משרד ’דלית ירדני, יחסי ציבור ותקשורת’, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים, כי; בסוף השבוע, הגיע לארץ מר דב בהאטצ’ריה, נשיא לאסטרטגיה תאגידית ופיתוח עסקי בקבוצת “אדיטיה בירלה” ומספר שתיים בקבוצה. אליו יתלווה צוות מנהלים בכירים בתאגיד ובהם שלושה סמנכ”לים מהאגף האסטרטגי בחברה, במטרה לבחון מקרוב טכנולוגיות חדשניות, שפותחו על-ידי חברות סטארט-אפ ישראליות.

במהלך ביקורם בארץ, ייפגשו מנהלי התאגיד ההודי עם שר המדע והטכנולוגיה, מר אופיר אקוניס, עם מנכ”ל מתימו”פ מר מישל היברט, עם ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה מר אוהד כהן, עם בכירים במשרד החוץ וכן עם מנהלי חברות הון סיכון מובילות, חממות ואקסלרטורים. החברה, הוזמנה להשתתף בכנס ה- Innovex ותבחן חברות אשר יציגו בו.

לדברי עו”ד ענת ברנשטיין-רייך מחברת A&G Partners המייצגת בישראל את החטיבה האסטרטגית של אדיטיה בירלה, הקבוצה מגלה מזה זמן רב עניין בחדשנות הישראלית ובכיריה ביקרו כאן כמה פעמים במטרה לבחון רכישות ולאתר טכנולוגיות מתאימות לחברות בקבוצה. הפעם מדובר במהלך קונקרטי שבו יישם הקונגלומרט ההודי את תוכנית ה-Biz Labs שלו, שפועלת כבר בהצלחה בהודו ובקרוב ב-עמק הסיליקון.

לפי התוכנית, שהושקה באוגוסט בשנה שעברה, הקבוצה מאתרת טכנולוגיות חדשות בעולם ובוחנת את האפשרות להטמעתן בקרב חברות הבת שלה, תוך מימון פיתוחן. עד כה נבחנו מעל 1000 חברות.

דב בהאטצ’ריה נשיא לאסטרטגיה תאגידית ופיתוח עסקי בקבוצת אדיטיה בירלה

“ראשי התאגיד, החליטו להכיר מקרוב את החדשנות הישראלית ולנסות להטמיע טכנולוגיות חדשות בקרב החברות בקבוצה”, ציינה עו”ד ברנשטיין-רייך; “זהו פרויקט הדגל של הקבוצה לשנה הקרובה וחברות ישראליות שיצליחו להתברג בקבוצה ההודית ייהנו מ’תו איכות’ וכרטיס כניסה לשוק ההודי הענק.

“זהו מצב של Win-Win, עבור ההודים והישראלים כאחד” – הוסיפה ברנשטיין-רייך; “בעוד החברה ההודית תהנה מזרם של טכנולוגיות חדשניות, שיאפשר לה למנף את עסקיה, היזמים הישראלים ייהנו מתשתית רחבה לצורכי מו”פ, תוך הטמעה בקרב קבוצת ענק גלובלית”.

ברנשטיין-רייך, המכהנת כיו”ר ’לשכת המסחר ישראל-הודו’, ציינה, כי ביקורם של הבכירים ההודים מסמן מגמה של חברות הודיות שמחפשות טכנולוגיות בישראל. היא הזכירה את ביקוריהם בארץ של מנהלי החברות ההודיות; אינפוסיס, טאטא וטק מהינדרה ואמרה, כי; “אני מאמינה שהרכישה הבאה של חברה טכנולוגית ישראלית תעשה ע״י אדיטיה בירלה. היעד הוא לשכנע את הקבוצה לפתוח בישראל מרכז פיתוח”.

◄ תאגיד אדיטיה בירלה

קבוצת אדיטיה בירלה (Aditya Birla) היא תאגיד גלובלי ענק שפועל מהודו. שווי השוק של התאגיד עומד על 41 מיליארד דולר והוא פעיל בתחומי התקשורת, תעשיית האלומיניום, מתכות וחומרים, טקסטיל, דשנים וכימיקלים, מוצרים חקלאיים, מלט, פחם, כרייה, קלינטק, טורבינות רוח, בידוד חשמלי, שירותים פיננסיים וביטוח, קמעונאות ופתרונות מסחר, אופנה וסגנון החיים, מדיה ומסחר אלקטרוני.

הקונגלומרט ההודי, שולט בספקית הגדולה בעולם של אלומיניום לכלי רכב ומנהל את חברת המלט הגדולה בארץ הודו. כן מחזיק התאגיד ברשת של 600 סופרמרקטים ו-80 היפרמרקטים ברחבי הודו וחברת הבת שלו “אידאה” מחזיקה ב-11% משוק הטלקום בהודו. הקבוצה פעילה ב-36 מדינות, כאשר 55% מהכנסותיה מקורם מחוץ להודו. היא מעסיקה 136 אלף עובדים, מ-42 לאומים, עם הנהלות באירופה ובאסיה.

המגזין פורצ’ן דירג את הקבוצה כראשונה באסיה וכרביעית בעולם ברשימת “החברות המנהיגות” המשלבות אסטרטגיית משאבי אנוש וייעוץ מצליחה.

הקבוצה פעילה מאוד בתחום האחריות החברתית ומנהלת פעילות פילנתרופית ענפה בהיקף של 40 מיליון דולר. פעילות זו כוללת ניהול 18 בתי חולים המספקים שירותי בריאות במחירים מסובסדים, והקמה וניהול של 42 בת ספר, שבהם לומדים יותר מ-50 אלף תלמידים. זאת, לצד מיזמים קהילתיים בכפרים הנוגעים לחייהם של כשבעה מיליון בני אדם.

בראש התאגיד, עומד כיום מר קומר מנגלם בירלה (47), דור רביעי למייסדי החברה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן