חריש חדשות סביבה | אקולוגיה

השר אורי אריאל: אם לא יתוקצב הטיפול במפחמות, תהיה חריש עיר רפאים

0
0

השר אורי אריאל בוועדת הכלכלה: “לא יהיה אכלוס בעיר חריש. מי שחושב שאפשר לתלות בערב את הכביסה ובבוקר לראות אותה שחורה, זה לא יקרה… אני מקווה שבשיח שיש לנו עם השר להגנת הסביבה, האוצר ועוד גורמים שמעורבים שם, הדבר, ישתנה ◄ בחודש הבא פברואר, יחל אכלוס של 200 משפחות ב’חריש’ שכל אחד יעשה את שלו וזה יותר מראוי לטפל בזה, כי אנשים שילמו יותר ממיליון שקל לבית שהם לא יוכלו לגור בו”.
השר אורי אריאל: אם האוצר לא יתקצב הטיפול בבעיית המפחמות, תהיה חריש עיר רפאים
השר אורי אריאל: אם האוצר לא יתקצב הטיפול בבעיית המפחמות, תהיה חריש עיר רפאים

שר החקלאות ח”כ אורי אריאל, התריע היום (רביעי, י״ז שבט תשע״ו) בדיון של וועדת הכלכלה בכנסת למסקנות הצוות הבינמשרדי לצמצום בעיית ה’מפחמות’ אשר פועלות בצפון השומרון, מזהמות את האוויר ומסכנות את בריאותם של תושבי הצפון, אם האוצר לא יתקצב את הטיפול בבעיית המפחמות, חריש, השוכנת בצפון-מערב השומרון, היא תהיה עיר רפאים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השר אריאל, המודע לדאגתם של זוגות צעירים רבים שרכשו דירות בחריש, אמר והתריע, כי; “הממשלה מינתה ועדה בראשות מנכ”ל משרד החקלאות, הוועדה סיימה את עבודתה והגישה את מסקנותיה ולצערי משרד האוצר, לא מסכים להמלצות שיש שם שנוגעות לתקציב ולתקנים.

במהלך עבודת הצוות, התחדד הצורך במציאת פתרונות מידיים וברי קיימא לצמצום משמעותי של מטרד המפחמות, על מנת לסייע לתושבים לנהל שגרת חיים נטולת מטרד עשן ושל ריח מפחמות.

השר אריאל, הוסיף בוועדת הכלכלה של הכנסת, כי; “ביקשתי ישיבה דחופה עם האוצר, נעניתי בחיוב ואחרי זה נעניתי בשלילה. לא יהיה אכלוס בעיר חריש. מי שחושב שאפשר לתלות בערב את הכביסה ובבוקר לראות אותה שחורה, זה לא יקרה.

בונים שם 4,300 יחידות דיור וזו תהיה עיר רפאים. זה לא סביר. אני העליתי את זה כ’שר הבינוי’ לפני שנתיים וחצי ולצערי הרב, זה נגרר כמו דברים אחרים. אני מקווה שבשיח שיש לנו עם השר להגנת הסביבה, שר האוצר ועוד גורמים שמעורבים שם, הדבר, ישתנה.

בחודש הבא פברואר, יחל אכלוס של 200 משפחות ב’חריש’ שכל אחד יעשה את שלו וזה יותר מראוי לטפל בזה, כי אנשים שילמו יותר ממיליון שקל לבית שהם לא יוכלו לגור בו”. סיכם שר החקלאות ח”כ אורי אריאל.

השר אורי אריאל היום בוועדת הכלכלה של הכנסת מסביר על בעיית עשן כתוצאה מהמפחמות | צילום: דוברות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

חריש, ממוקמת על גבעות ירוקות השוכנת בצפון-מערב השומרון, מדרום לנחל עירון בסמוך למחלף עירון של כביש 6, בגובה 110 מטר מעל פני הים ובמרחק נסיעה של 5 דקות מהישוב פרדס חנה-כרכור, היא מועצה מקומית במחוז חיפה.

גם בית המשפט הגבוה לצדק (בג”ץ) אותו ממלא בית המשפט העליון, קבע בהרכב שלושה שופטים כבר בחודש ביוני 2015, כי לנוכח טיעוני המדינה, בנושא ה’מפחמות’ ליד חדרה ויישובי הסביבה, לאור עתירה שהגישו יישובים באזור, הקובלים על מפגעים סביבתיים ובריאותיים חמורים כתוצאה מפעולת המפחמות, אכן ישנה מודעות ונעשים מאמצים מסוימים שאין להקל בהם ראש, אך מאחר שאין חולק על קיום המפגע הקשה ועל חשיבותו, על המערכת הממשלתית להגביר את פעולתה. זאת באמצעות אכיפה ובחיפוש פתרונות שיאפשרו אכיפה רבה יותר.

☚ עתירה שהגישו יישובים נגד מטרד עשן המפחמות

☚ אל דו”ח הצוות הבינמשרדי לצמצום בעיית המפחמות.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן