דת | יהדות חדרה

חדרה קוראת להנהלות בתי כנסת בעיר, הזדרזו יש לנו כסף בשבילכם

המשנה לראש העיר חדרה ויו"ר תנועת ש"ס מר בועז ביטון; "מדובר בבשורה גדולה לוועדי בתי הכנסת ולציבור המתפללים בעיר חדרה וללא ספק מדובר בפריצת דרך משמעותית ביותר ביחס ובהכרה של הנהלת העיר לבתי הכנסת בחדרה..." ◄ היקף של 450 אלף שקל אושרו למוסדות דת כשמתוכם הוקצו 150 אלף שקלים לבתי הכנסת בחדרה.
0
0
בועז ביטון, המשנה לראש העיר חדרה ויושב ראש תנועת ש"ס בחדרה
בועז ביטון

המשנה לראש העיר חדרה ויו”ר תנועת ש”ס מר בועז ביטון, פנה היום (שלישי, ט”ז בשבט תשע”ו) להנהלות בתי הכנסת ברחבי העיר חדרה בקריאה להנהלות בתי הכנסת לנצל את ההזדמנות של השבוע האחרון ולהגיש בקשה לתמיכה; “רק בתי כנסת המאוגדים כעמותה רשומה יכולים להגיש בקשה לתמיכה, עד התאריך יום ראשון, כ”ח בשבט, תשע”ו, 7 בפברואר 2016”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כזכור, בתחילת השנה האזרחית, אישרה מועצת עיריית חדרה, תמיכות למוסדות דת בהיקף של 450 אלף שקל לשנת 2016. כאשר 150 אלף שקל מותנים בהכנסות ממסים לשנת 2016 ואילו 300 אלף שקלים, יועברו כבר בתחילת השנה אל ’מוסדות דת’.

בועדת התמיכות המקצועית שאימצה את המלצות ועדת המשנה, הוחלט, כי סכום של 150 אלף שקלים, יחולקו לבתי הכנסת בעיר חדרה (עמותות בלבד) ואילו 150 אלף שקלים, הנוספים יחולקו למוסדות דת נוספים.

בהחלטות ועדת המשנה, נכתב, כי; “ועדת המשנה, מתבקשת להמליץ על חלוקת תמיכות לנושאי דת על פי הפירוט, כדלהלן; בתי כנסת – 50% מהסכום הכולל. אופן החלוקה; החלוקה מיועדת לעמותות בלבד המנהלים בתי כנסת בתחום העיר חדרה.

50% מן הסכום המיועד לתמיכה בתחום זה, יחולק ל-7 התאגידים הגדולים שיקבע בהתאם ליחס בין הכנסות עצמיות של התאגיד בשנה שקדמה לשנת בקשת ההקצבה לכלל ההכנסות העצמיות של כל התאגידים יחד. 50% הנוספים מסכום המיועד לתמיכה בתחום זה, יחולק בין התאגידים הנוספים באופן שווה כדי לעודד את בתי הכנסת הקטנים”.

בנימוק החלטת הוועדה, נכתב; “בתי הכנסת בעיר משמשים אלפים רבים מתושבי העיר. מקום זה משמש מדי יום ביומו מקום להירגע משאון ההמולה של העיר לשפוך צקון ליבנו בתפילה לאבינו שבשמים. בבתי הכנסת יש פעילויות רבות ומגוונות לכל העדות החוגים והמגזרים.

מקום זה מאחד את כל הלבבות ללא הבדלים, שם מתקיימת פעילות לבני נוער על מנת לשמר להם את הזהות לערכים ומסורת. בבתי הכנסת רבים בעיר, יש שיעורים למבוגרים וקשישים שמנעימים להם את זמנם בתרבות ענפה”.

השבוע, קרא המשנה לראש העיר ויו”ר תנועת ש”ס בעיר חדרה מר בועז ביטון להנהלות בתי הכנסת לנצל את ההזדמנות האחרונה בשבוע הקרוב ולהגיש בקשת תמיכה לבתי הכנסת.

בעבר אמר מר ביטון, כי; “מדובר בבשורה גדולה ל-וועדי בתי הכנסת ולציבור המתפללים בעיר חדרה וללא ספק מדובר בפריצת דרך משמעותית ביותר ביחס ובהכרה של הנהלת העיר לבתי הכנסת בחדרה. תמיכת העירייה בבתי הכנסת תעניק תנופה אדירה ועידוד רב לבתי המקדש מעט בעיר ובשכונותיה”.

בועז ביטון; “חשוב לי להבהיר, כי רק בתי כנסת המאוגדים כעמותה יכולים להגיש בקשה לתמיכה. בשיחות שקיימתי בחודש האחרון עם מספר גבאי בתי הכנסת בעיר, התברר לי, כי רבים מהם אינם פועלים כ-עמותה, אך קצרה ידי מלהושיע, מדובר בנוהל ותיק של משרד הפנים, כי רק עמותות או אגודות הרשומים ברשם התאגידים, יכולים ליהנות מתמיכה הרשות המקומית.

חשוב לי, להבהיר, כי רק בקשות שיוגשו עד התאריך יום ראשון, כ”ח בשבט, תשע”ו 7 בפברואר 2016, יתקבלו”. סיכם המשנה לראש העיר חדרה ויו”ר תנועת ש”ס מר בועז ביטון.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן