חקלאות ישראל

מאיר צור בכנס הנגב בפתיחת מו״פ ערבה ירידה משמעותית בייצוא החקלאי

מאיר צור מזכל תנועת המושבים ויור התאחדות חקלאי ישראל; יש לייצר מעגל שישמור הן על המחירים, הן על הצרכנים והן שמירה על זכויות בעלי החיים. מגדלי הדגים - החקלאים במדינה מייצרים כ-10% מהדגים ואנחנו לפני רפורמה לא פשוטה ◄ מגדלי ירקות- עלות הגידול לחקלאי עלתה ועלות העסקת עובדים זרים עלתה אף היא" ◄ אנחנו יושבים על המדינה למו״מ לקידום תכנית אסטרטגית גדולה על עתיד החקלאות בישראל. אנחנו הולכים להסכם ל-15 שנה שישמור על החקלאות לשנים הבאות.
0
0
מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: ירידה משמעותית בייצוא החקלאי
מאיר צור

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור, אמר היום (רביעי, י’ בשבט התשע”ו, 20 בינואר 2016) בכנס הנגב בפתיחת מו״פ ערבה, כי; ״החקלאות הישראלית מפותחת ומתפתחת ומספקת מזון לצרכנים בארץ ובעולם. עם זאת, בשנים האחרונות, החקלאים אינם מתפרנסים בכבוד כפי שהם צריכים להתפרנס. זו בעיה. החקלאות הישראלית, מייצרת כ-30.2 מיליארד ש״ח כחומר גולמי במחירים סיטונאים. זו כמות גדולה ומכובדת”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בהתייחס ל’ייצוא החקלאי’ גילה מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור; “קיימת ירידה משמעותית בייצוא. בשנת 2007, עמד ’הייצוא החקלאי’ על כ- 6 מיליארד ₪ זאת לעומת שנת 2015 שבה עמד הייצוא החקלאי על כ-4.5 מיליארד ₪.

זה דבר מדאיג. המדינה, חייבת להתבסס על ייצוא ויש כאן ירידה משמעותית.

5 מיליארד שקלים, זה שליש מן הייצוא הביטחוני של המדינה. בהשקעה לא גדולה של המדינה, ניתן להכפיל את המספר הזה ל’ייצוא חקלאי’”.

צור, התייחס לענפים החקלאיים ואמר; “רווחיות ה’רפתנים’ לאחר ’מתווה לוקר’ ירדה, בעיקר המושביים. ’מגדלי הפטם’ עוברים למגדלים גדולים וקיימת סכנה שזה ייצא מהחקלאים ישירות למשווקים. יש לשמר את הענף שיהיה חקלאי.

מגדלי הביצים; רובם לולים קטנים. יש פער בין המחירים בארץ לבין המחירים בחו”ל.

יש לייצר מעגל שישמור הן על המחירים, הן על הצרכנים והן שמירה על זכויות בעלי החיים. מגדלי הדגים – החקלאים במדינה מייצרים כ-10% מהדגים ואנחנו לפני רפורמה לא פשוטה.

מגדלי ירקות – עלות הגידול לחקלאי עלתה ועלות העסקת עובדים זרים עלתה אף היא”.

צור, הדגיש, כי משפחה ממוצעת מוציאה בחדש כ-14,500 ₪ בחודש, כאשר המשפחה צורכת רק כ-1,030 ₪ מהחקלאות הישראלית, שזה 7% (אחוזים); “אנחנו יכולים לומר באופן ברור שהתועלת של החקלאות הישראלית הרבה יותר גדולה ממה שנחסוך כתוצאה מן היבוא והשימור שלה הרבה יותר משמעותי”.

בהתייחס למו”מ המתקיים עם המדינה, אמר מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור; “אנחנו יושבים על המדינה למו״מ לקידום תכנית אסטרטגית גדולה על עתיד החקלאות בישראל.

אנחנו הולכים להסכם ל-15 שנה שישמור על החקלאות לשנים הבאות”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן