תזונה | דיאטה

אגוזי מלך, מחקר: אכילה על בסיס יומי מסייעת להגברת הזיכרון

מהמחקר החדש, עולה, כי אכילה של 6-7 אגוזי מלך כל יום, עשויה לסייע בשיפור יכולת הריכוז והגברת הזיכרון שלך ואת מהירות עיבוד מידע במוחך. המדע, מסכים וקובע, כי הוספת קומץ של אגוזי מלך לתזונה היומית מעניך לך, שורה של הטבות בריאותיות ◄ נוגדי החמצון באגוזי מלך, עשויים לעזור לנטרל ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל ואפילו להפחית את הסיכון של מחלות ניווניות, גם; אלצהיימר.
0
0
אגוזי מלך: מחקר קובע, אכילה על בסיס יומי מסייעת להגברת הזיכרון שלך
אגוזי מלך, מחקר: אכילה על בסיס יומי מסייעת להגברת הזיכרון | עיבוד צילום: שולי סונגו©

אם אתם נמנים על המנשנשים בין האורחות או במקומם אתם בוודאי יודעים, כי אין נשנוש טוב יותר מנִשְׁנוּשׁ בריא. מחקר חדש המתפרסם באחרונה, קובע ומחזק את הקביעה פעם נוספת, כי אכילת חופן אגוזי מלך, על בסיס יומי תסייע לכם להגביר הזיכרון שלכם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המחקר, מצביע על כך, כי אנשים מבוגרים, האוכלים באופן עקבי אגוזי מלך, יכולים לשפר את גם את התפקוד הקוגניטיבי שלהם. בשנת 2012, פרסם כתב העת אלצהיימר, דו”ח מחלות, ממנו, עלה, כי אכילת אגוזי מלך כחלק מ-תזונה ים תיכונית, שיפרה את הזיכרון וגרמה ל-תפקודי מוח טובים יותר.

נוגדי החמצון באגוזי מלך, עשויים לעזור לנטרל ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל ואפילו להפחית את הסיכון של מחלות ניווניות, גם; אלצהיימר. מחקרים קודמים, יותר, קבעו, כי ’אגוזי מלך’ עשירים בחלבונים וסיבים תזונתיים ומכילים כימיקלים חשובים המסייעים לגוף האדם להדוף מחלות, כמו; סרטן, סוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם, מחלת אלצהיימר ועוד.

מהמחקר החדש, עולה, כי אכילה של 6-7 אגוזי מלך כל יום, עשויה לסייע בשיפור יכולת הריכוז והגברת הזיכרון שלך ואת מהירות עיבוד מידע במוחך.

המדע, מסכים וקובע, כי הוספת קומץ של אגוזי מלך לתזונה היומית מעניך לך, שורה של הטבות בריאותיות, בהם למשל;

▼ הורדת רמת הכולסטרול

ידוע, כי לאגוזי מלך, יש השפעה מטיבה על בריאות לב בשל כמות חומצות השומן אומגה 3, המסייעות להקטנת הסיכון לירידה של הפרעות קצב, הפחתת רמות הטריגליצרידים (Triglyceride) ו-לחץ דם נמוך מדי.

אגוזי מלך, עשויים לעזור לנטרל ירידה קוגניטיבית הקשורה לגיל | צילום: ארכיון כאן נעים ©

במחקר שנערך לאחרונה בהשתתפות 112 אנשים אקראיים בגילאים 25 – 75, אשר צרכו כחופן אגוזי מלך, או כ-60 גרם, מול קבוצה אחרת שלא צרכה אגוזי מלך, התברר, כי חלה ירידה במשקל ובהיקף המותניים ונרשמה ירידה ברמת הכולסטרול (LDL) ה”רע”, ושיפור בתפקוד כלי דם בגוף.

▼ הפחתת דלקות

יש להניח ששמעתם על סגולות האומגה 3 ועל יכולתה להילחם בדלקות, האומגה 3, הוא שם כללי לאחת מתת הקבוצות של חומצות שומן רב בלתי רוויות.

המחקרים מראים, כי מינון מתאים של אומגה 3 בתזונה משפיע בצורה מאוד חיובית על בריאותינו בקבוצה זו, נמנים גם חומצה דוקוסהֶקְסנואית (Docosahexaenoic acid – DHA) חומצת שומן חשובה המסייעת בהגנה מפני מחלות לב וממלאת תפקידי מפתח בתפקודי מוח מיטביים ובחומצת
השומן EPA) eicosapentaenoic) הנמצאת בדגי מים קרים, קריל אנטארקטי, אצות מסוימות וכן בשימורי דג טונה במים (אך בטונה בשמן)‏ וכן חומצת אלפא-לינולנית או ALA, שלה תפקיד חשוב בפירוקם של ויטמינים, ביניהם; שתי חומצות השומן EPA ו-DHA שאין דרך אחרת לגוף לפרקם בגוף האדם.

בנוסף, מהווה החומצה מקור ל-DHA ו-EPA, שגם להן תפקידי מפתח בדילול הדם, חיזוק דופן התא, ומניעת מחלות כפועל יוצא.

ל-חומצות השומן תפקיד חשוב לבניית תאי המוח ולשמירה על תפקודם התקין… אגוזי מלך הם אחד מהמקורות העשירים ביותר של ALA, אשר אשר אינו מכיל את כל ההשפעות הבריאותיות של EPA, אך מסייעת להילחם בדלקות בגוף.

▼ התמודדות עם (PMS) – תסמונת קדם-וסתית

נדרשים רק כ-30 גרם של אגוזי מלך, זה בערך 14 חצאים, מהווים כ-50% מהצריכה היומית המומלצת למינרל הנקרא מנגן וכ-11% מהצריכה היומית המומלצת של מגנזיום שני מינרלים אלו, נבדקו במחקר מקדים, המצביע, כי הם יכולים לסייע להפחית חלק ניכר של תופעות PMS, כולל שינויים במצב רוח, נדודי שינה, אי נוחות בבטן ו-כאבי גב תחתון.

▼ הורדת לחץ דם;

במחקרים של איך אנשים מגיבים ל’מצבי לחץ’ כמו הכנסת רגל לתוך אמבט קרח או לנאום מול עמיתים שלך, התברר, כי אלו שאכלו חֲטִיף של אגוזי מלך, נהנו מ-לחץ דם נמוך יותר, הן בתגובה למצבי לחץ והן בחיי היומיום.

אכילה של 6-7 אגוזי מלך כל יום, עשויה לסייע בשיפור יכולת הריכוז והגברת הזיכרון שלך

במחקר, התברר, כי שמן אגוזים, כמו גם; שמן פשתן, הניבו תוצאות דומות, חוקרים מאמינים שהסיבה לכך היא, כי לאותה חומצת אלפא-לינולנית – ALA המפחיתה את הדלקת, יש השפעה חיובית גם על לחץ הדם.

המחקר, מצא, כי אכילת חצי כוס אגוזי מלך ליום (שנטחנה בלחם בננה!) במשך 8 שבועות, הביאו לגידול של 11.2% במיומנויות חשיבה היסקית (היכולת להסיק מידע מבוסס על חוויות קודמות) בקרב תלמידי קולג’.

כדי לשמור על אגוזים קלופים מלהתקלקל, יש לאחסן אותם במקרר עד חודש או במקפיא לתקופה של עד שנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן