בריאות הציבור

משקאות אלכוהוליים עם חומרים אסורים לשתייה נמצאו במחסן בעיר רחובות

0
0

בפעילות משולבת של משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הבריאות ורשות המסים נתפסו משקאות אלכוהוליים עם חומר שאינו ראוי לצריכת אדם ◄ הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה קורא לציבור להימנע מצריכת משקאות אלו ולהודיע לממונה על חנויות המפיצות משקאות אלו.
משקאות אלכוהוליים עם חומרים אסורים לשתייה נמצאו במחסן בעיר רחובות
משקאות אלכוהוליים עם חומרים אסורים לשתייה נמצאו במחסן בעיר רחובות

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר איגור דוסקלוביץ, קרא היום (שני, א’ שבט, תשע”ו) לציבור להימנע מצריכת משקאות; SBAROV VODKA– כהל לשתייה 96% עם כיתוב בשפה הרוסית, XO VODKASBAROV VODKA, 40% כהל – שניהם בבקבוקים של 1 ליטר ,SBAROV BRANDYXO באריזת זכוכית של 200 מ”ל וxo SBAROV VODKAבאריזת זכוכית של 200 מ”ל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

האזהרה באה בעקבות פעולה משותפת של משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הבריאות ומחלקת חקירות של רשות המסים, לאחר שהתגלה בעסק בעיר רחובות (רח’ הכישור 1), חומר גלם לייצור משקאות כוהליים ומשקאות כוהליים מבוקבקים ובהם “חומרי פיגול” – חומרים האסורים על פי דרישות התקן ומסוכנים לצריכה.

העסק, כמה לא מפתיע, פעל ללא רישיון וייצר בתנאים תברואיים ירודים בניגוד להוראות.

עוד עולה ממצאי משרד הבריאות, כי בייצור המשקאות נעשה שימוש ב”כוהל מפוגל” – שאיננו מיועד לתעשיית המזון והמשקאות. חומרים מסוג זה, נמסר, משמשים על פי רוב כ’חומרי חיטוי’, כ’כהל לשריפה’ או כ’חומרי גלם בתעשיית התמרוקים’.

במשרדי הכלכלה והתעשייה, משרד הבריאות ורשות המסים, מציינים את החשש, כי למרות איסור מפורש למכירת המוצרים, המדוברים הם בכל זאת הגיעו אל השווקים ונמכרים לצרכנים.

החומרים שנמצאו בעסק נבדקו בידי משרד הכלכלה והתעשייה ב-מכון התקנים הישראלי ונמצא בהם חומר מסוג בוטיל אלכוהול טרציארי (TBA), אשר אסור לפי התקן.

הממונה על התקינה, מר איגור דוסקלוביץ, מסר, כי; “עובדי מינהל התקינה במשרד הכלכלה, בשיתוף עם נציגי משרד הבריאות, ממשיכים לעקוב אחר המוצרים האמורים על מנת לאתרם ולעצור מכירתם”.

“אנו קוראים לציבור הצרכנים בישראל לשים לב לאזהרות מינהל תקינה ולהימנע מצריכת משקאות המסכנים את בריאותם. נמשיך בפעילות רחבה בבדיקת משקאות כוהליים מסוגים שונים המיוצרים והנמכרים לצרכן בשוק הישראלי”. סיכם הממונה על התקינה, מר דוסקלוביץ.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן