חדשות בריאות

אגודת הפסוריאזיס אל שר הבריאות: חולי פסוריאזיס הופקרו בים המלח ללא מענה רפואי

0
0

הגב’ יונה מנטקה קציר, מנכ”לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית; ” נודע לנו, כי הסולריום המרכזי בים המלח, אינו מתכוון לפתוח את שעריו ב-2016, להערכתנו, ישנם בישראל כ-240 אלף חולים. לצד טיפולים רפואיים אחרים חיצוניים או מערכתיים, חולים רבים נעזרים וזקוקים לתקופת השיזוף והחשיפה בים מהמלח בזכות מיקומו הנמוך היוצר שכבת מגן אטמוספרית הגורמת לסינון הקרניים האולטרה סגוליות הקצרות (UVB) כך שהצורך במענה לחולים אלו, הוא קיומי”.
אגודת הפסוריאזיס אל שר הבריאות: חולי פסוריאזיס הופקרו בים המלח ללא מענה רפואי
אגודת הפסוריאזיס אל שר הבריאות: חולי פסוריאזיס הופקרו בים המלח ללא מענה רפואי

אגודת הפסוריאזיס הישראלית, פנתה היום (ראשון, כ”ט טבת תשע”ו), אל שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן וביקשה את התערבותו המידית בנושא; סכנת הסגירה של המיתקן הרפואי, הנקרא; ’הסולריום המרכזי’ שנמצא בים המלח ומיועד לטיפול ב’מחלת הפסוריאזיס’ באמצעות חשיפה לשמש בעירום מלא בשילוב טבילה במי-ים המלח. סולריום המרכזי, מספק מענה לחולים רבים, לרבות חולים דתיים וחרדים ומאפשר הפרדה בין גברים לנשים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במכתב הפנייה לשר הבריאות, ציינה מנכ”לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית, הגב’ יונה מנטקה קציר, המתמודדת בעצמה עם המחלה, כי; “השבוע, נודע לנו, כי הסולריום המרכזי בים המלח, אינו מתכוון לפתוח את שעריו בשנת 2016, כפי שקורה בכל שנה בסביבות חודש מרץ. מדובר בסולריום, שהינו מתקן רפואי המאפשר לחולים ב’מחלות עור’ ובעיקר לחולים ב’פסוריאזיס’, להיחשף לשמש בעירום מלא עם הפרדה מוחלטת בין אזור הנשים לאזור הגברים.

מדובר ב-טיפול אקלימי ידוע ביעילותו, אשר מעניק נסיגה לביטוי של המחלה על פני העור. הסולריום, הוקם בשנות ה- 90 מתקציב ממשלתי, הוא מתוחזק על ידי ’המועצה האזורית תמר’ ואמור לתת מענה למאות חולים ביום המגיעים אל ים המלח לטיפול על פי חוק בריאות ממלכתי. בנוסף, הסולריום, נותן מענה לחולים מחו”ל.

“בימים אלו נודע לנו, מציינת הגב’ מנטקה-קציר, כי “בפועל מבלי שקבלנו שום מכתב רשמי אשר מנמק ומסביר שהסולריום המרכזי לא יפתח בשנת 2016 (לצערי, כך מתנהלים הדברים במועצה אזורית תמר). אנו מבקשים את התערבותך המיידית. שכן ללא פתרון לטיפול אקלימי בים המלח, ימצאו את עצמם חולי הפסוריאזיס ללא מענה רפואי הולם, במיוחד לאור העובדה שמחלקות בתי החולים אינן יכולות לטפל בכל כך הרבה חולים וגם הפתרונות של פוטותרפיה (מנורות UVB) לא מתאימים לכל החולים”.

יונה מנטקה קציר מנכ”לית אגודת הפסוריאזיס; “מחקרים מדעיים, הוכיחו, כי הטיפול היעיל ביותר בפסוריאזיס הוא שילוב של חשיפה לשמש עם רחצה במי ים המלח הוא יעיל יותר מאשר חשיפה לשמש באזור ים המלח בלבד ולכן יש צורך מהותי וחשוב שהשיזוף יתבצע במקום שנגיש מיידית לכניסה למים.

ללא הסולריום המאפשר חשיפה נוחה בעירום לצד טבילה במי ים המלח וכן הפרדה וצניעות בין גברים לנשים, יאלצו החולים להשתזף על גגות בית המלון הרחוקים מהים עצמו כשהם חשופים לסקרנים המביטים מגגות אחרים, או למצוא עצמם הולכים מרחקים ארוכים על חוף הים, כדי למצוא פינה רחוקה מבלי שיש בה שרותי חוף סדירים ומקום מכובד לריפוי.

הסולריום נותן מענה גם לחולים הבאים במיוחד בנסיעה בכל יום ממקומות רחוקים בארץ ואינם שוהים בבתי מלון. לרוב, אלה הם חולים דתיים וחרדים שמגיעים מערד או מירושלים.

ברצוני לציין כי השימוש בסולריום של בתי המלון מורשה רק לאורחי המלון בלבד. חשוב לדעת, כי מחלת הפסוריאזיס, מופיעה אצל כ- 3% מקרב האוכלוסייה, הכוללת ילדים ומבוגרים. המחלה מתמשכת כל החיים ומתבטאת במשטחי עור אדומים ובקשקשת על פני הגוף.

להערכתנו, ישנם בישראל כ– 240 אלף חולים. לצד טיפולים רפואיים אחרים חיצוניים או מערכתיים, חולים רבים נעזרים וזקוקים לתקופת השיזוף והחשיפה בים המלח בזכות מיקומו הנמוך היוצר שכבת מגן אטמוספירית הגורמת לסינון הקרניים האולטרה סגוליות הקצרות (UVB) כך שהצורך במענה לחולים אלו הוא קיומי”. הבהירה מנכ”לית אגודת הפסוריאזיס.

“אודה בשם חולי הפסוריאזיס, לברור מהיר של עניין סגירת הסולריום המרכזי בים המלח, כדי לאפשר לאגודת הפסוריאזיס הישראלית המייצגת את חולי הפסוריאזיס בארץ לעדכן את החברים ולחשוב על דרכי פעולה במידה ולא יינתן מענה או פתרון לעניין הסולריום”. סיכמה הגב’ יונה מנטקה קציר, מנכ”לית אגודת הפסוריאזיס.

דוברת אגודת הפסוריאזיס הישראלית הגב’ נאוה עינבר, ממשרד ’מדיה חברתית ויחסי ציבור בתחום הבריאות’ מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; אגודת הפסוריאזיס הישראלית, מובילה את חוד החנית לשיפור איכות החיים של חולי הפסוריאזיס בישראל, ואחראית על ייצוג החולים בקרב קובעי המדיניות בישראל ושמירה על זכויותיהם.

האגודה, פועלת למען רווחת חבריה החולים ומספקת מגוון רחב ומתחדש של שירותים בריאותיים מקצועיים, חברתיים, תרבותיים וכלכליים”.

האגודה קוראת לחולי פסוריאזיס שנתקלו בבירוקרטיה או אפליה לפנות אליה למוקד האנושי הפועל 24 שעות ביממה לטלפון שמספרו; 03-6247611 וכן לשמור על קשר ב-פייסבוק ולבקר גם באתר האינטרנט; Psoriasis.org.il

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן