כאן בונים

מס השבח מ-1 בינואר 2016 הקלה במכירת זכות במקרקעין

עו"ד מירי דונין: הקלה בשיעור מס שבח שנכנסת לתוקף (מחר) תעודד ותגדיל את הכדאיות למכירת קרקעות של בעלי קרקעות המיועדות המיועדים לבניה במגורים למכור את הקרקעות ברשותם לקבלנים, כדי להגדיל את היצע הדיור גם בבנייה הפרטית ותביא לגידול בעסקאות קומבינציה בתקווה שזה ישפיע יוביל להורדת מחירי הדירות.
0
0
מס השבח, מ-1 בינואר 2016, הקלה במכירת זכות במקרקעין המיועדים לבניה במגורים | מרים דונין (שוב)
מרים דונין (שוב)

ב-1 בינואר 2016, מחר (שישי, כ’ טבת, תשע”ו), יכנס לתוקף תיקון ל’חוק מיסוי מקרקעין’ על פיו תינתן תקלה בשיעור מס השבח ב’מכירת זכות במקרקעין המיועדים לבניה במגורים’. מדובר בהוראת שעה שתהיה בתוקף של זכויות מהתאריך 1.1.2016 עד ליום 31.12.2018.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עו”ד מרים דונין (שוב), בעלת ותק מרשים של למעלה מ-25 שנים בתחום, עורכת הדין דונין (שוב), נחשבת אחת מעורכות הדין המנוסות והבכירות ביותר בארץ בתחום הנדל”ן, מסבירה, כי; “מטרת ההקלה הינה לעודד בעלי ’קרקעות המיועדות למגורים’ למכור את הקרקעות ברשותם לקבלנים על מנת להגדיל את היצע הדיור גם בבנייה הפרטית בתקווה שזה ישפיע יוביל להורדת מחירי הדירות”.

כיום השיעור המקסימלי של מס שבח על קרקעות מגיע ל-40% (בהתאם לשנת הרכישה של הקרקע או קבלתה בירושה) במסגרת הוראת השעה, יקבע מס מופחת בגובה של 25% כאשר התנאים בהם צריך לעמוד המוכר הם שהקרקע נמכרת בידי יחיד, חברה משפחתית או שותפות, יום הרכישה המקורי של הקרקע היה בין השנים 1961 ל-2011 ושהקרקע מיועדת לבניית מינימום של 8 דירות (למעט עסקת קומבינציה).

אם התכנית מתירה בניה של יותר מ-1000 דירות נדרשים תנאים נוספים, בניהם שמי שקונה את הקרקע הוא קבלן ושביום המכירה כבר ניתנו היתרי בניה ל-10% מהדירות לכל היותר במסגרת התכנית.

אם התכנית מתירה בניה של פחות מ-1000 דירות קיימת דרישה של לו”ז קצוב לסיום הבניה, כאשר בתכנית המתירה בניית 8-250 דירות על הבנייה להסתיים בתוך 42 חודש מיום המכירה. כאשר מותרת בנייה של למעלה מ-251 יחידות על הבנייה להסתיים בתוך 48 חודשים.

עו”ד מירי דונין, נותנת כדוגמה קרקע בצפון מערב תל אביב. אם בעל הקרקע קנה אותה בשנת 1962 במחיר של 850 אלף שקל והוא מוכר אותה היום במחיר של 1.3 מיליון שקל, הוא צריך לשלם מס שבח בשיעור של 40% שיכול להגיע לסכום של כ-500 אלף שקלים. אם ימכור אותה אחרי ה- 1 בינואר 2016, ישלם 300 אלף שקלים (25%).

להערכתה של עו”ד דונין, המתמחה בביצוע עסקאות קומבינציה בין בעלי קרקעות פרטיות וחברות בניה גדולות. הפחתת המס, תהפוך עסקאות קומבינציה ליותר כדאיות.

עד היום בגלל המס הגבוה הרבה בעלי קרקע, לאחר שתוכנית אישרו העדיפו להתאגד ולבנות לבד דירות ובלבד שלא יאלצו למכור את הקרקע ולשלם מיסוי גבוה, כעת שהמיסוי, יופחת הם יעדיפו למכור את הקרקע לקבלן ולקבל את הדירות המוכנות.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן