בריאות הציבור

שר הבריאות בכנס מד”א החייאה ורפואת חירום: אני מקנא בכם שאתם מצילים חיים

0
0

מנכ”ל מד”א רמ”ג אלי בין, הודה ושיבח את פעולתו ומעורבותו של שר הבריאות יעקב ליצמן בתחום רפואת החירום בכנס מקצועי של מד”א בנושאי החייאה ורפואת חירום הוצגו חידושים טכנולוגיים מצילי חיים ◄ בין החידושים שהוצגו: כפפת אק”ג, שיחות וידאו והעברת נתונים רפואיים ותמונות מהשטח באפליקציות ייחודיות.
שר הבריאות בכנס מד
שר הבריאות בכנס מד”א החייאה ורפואת חירום: אני מקנא בכם שאתם מצילים חיים

מגן דוד אדום (מד”א), ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, חשף היום (שני, ט”ז בטבת תשע”ו) לראשונה בכנס מיוחד במלון הילטון תל אביב את החידושים והטכנולוגיות לטיפול במקרי דום לב (Cardiac Arrest) במעמד שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, מנכ”ל מד”א מר אלי בין, בכירים ממערכות הבריאות והנהלת מד”א.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בכנס של מד”א, הוצגו חלק מהאמצעים הטכנולוגיים החדשים והמתקדמים ביותר בעולם. כשהחידוש המשמעותי ביותר הוא שילוב של צילומי וידאו במהלך קבלת שיחת חירום במוקד הארצי. בשעה שמגיעה שיחת חירום למערכת, אפליקציה מיוחדת יודעת לשדר תמונות וידאו מהשטח. בכך ניתן לצפות מהמוקד במה שמתרחש בשטח ומהו בדיוק מצבו של הפצוע ואף להדריך את הצוותים במידת הצורך.

ד”ר אלי יפה, ראש אגף הד”ס, אמר, כי; “המטרה העיקרית של כל השיפורים הטכנולוגיים האלה היא הגברת סיכוי ההצלה וההישרדות של הפצועים. אנחנו שואפים כל העת לקצר עד כמה שניתן את זמני התגובה ולהציל כמה שיותר חיים”.

פרופ’ פנחס הלפרין יו”ר ועדת הרפואה של מד”א, דיבר על התרומות האדירות שחלו בשנים האחרונות בתחומי ההחייאה ורפואת החירום ואמר; “אם פעם הכנסנו מחט עם אדרנלין ל-לב, היום עשינו קפיצת מדרגה עצומה והכנסנו חידושים טכנולוגיים מצילי חיים”.

בכנס מד”א בנושאי החייאה ורפואת חירום, שהתקיים הבוקר (שני, 28.12.2015) במלון הילטון בעיר תל אביב, פנה שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן לנוכחים ואמר: “אנחנו עדים יום יום איך אנשי מד”א, מקריבים את עצמם כדי להציל אנשים”.

איש מד”א מדגים טכנולוגיית מצילת חיים בכנס עדכונים בהחייאה ורפואת חירום

השר ליצמן, אף התבדח על מצב הקואליציה וביקש מהרופאים והפרמדיקים בקהל, עצה; ״אולי תוכלו להקדיש מושב מיוחד על איך עושים החייאה לקואליציה״.

בהמשך דבריו התייחס השר ל’סל הבריאות’ והודיע שבכוונתו להכניס לתוך השב״ן (שירותי בריאות נוספים בתשלום של קופות החולים) את התרופות המצילות חיים, ללא כל תשלום עבור כל מי שנמצא מתחת ל-קו העוני; ״העניים יקבלו תרופות מצילות חיים – ללא תשלום. העשירים, כבר יסתדרו לבד״.

בהמשך דבריו, השר ליצמן, תקף את יו״ר ההסתדרות הרפואית ד״ר ליאוניד אידלמן. ״הוא צריך לעסוק בנושאי רווחת הרופאים ולא לעסוק בפוליטיקה״, אמר ליצמן.

השר, התייחס לדברים שהשמיע ד”ר אידלמן לפני מספר שבועות בנושא מתן עדיפות לטיפול בפצועי פיגועים; ״זה נושא של הצלת חיים שנמצא בשיקול דעת מקצועי בלבד של צוותי מד”א ואסור לו להתערב בדברים לא לו״, קבע שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן.

שר הבריאות, הוסיף, כי אין כל שחר לשמועות על סגירת קופת חולים מסוימת; “יש ארבע קופות חולים ויישארו ארבע קופות חולים גם בהמשך. התחרות מטיבה עם המבוטחים וכך יהיה גם בעתיד”.

השר יעקב ליצמן , הקדיש חלק גדול מדבריו לפעילות עובדי ומתנדבי מד”א. הוא סיפר באריכות על מקרה לו היה עד, שבו פאראמדיק מד”א, אשר עמל במשך זמן רב להציל את חייו של פצוע מאחד מפיגועי הדקירה בעיר ירושלים; “הפאראמדיק של מד”א, רכן על האלונקה וביצע פעולות החייאה בפצוע בניסיון להציל את חייו בנחישות ובמסירות מדהימה.

מנכל מד”א, רמ”ג אלי בין בכנס עדכונים בהחייאה ורפואת חירום בתל אביב

אחרי שהוא הבין שהפצוע נפטר, הוא עמד בפינת החדר ו… בכה. זו מסירות אין קץ. כך פועלים אנשי מד”א ואלו הערכים שלהם”.

השר ליצמן , פנה אל מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין ואמר, כי; “אני מקנא בך. אתם מצילים אנשים וזה דבר מדהים. אלי בין מצעיד את מד”א, להישגים מרשימים וחסרי תקדים ברמה בינלאומית. אני שמח שזכיתי להיות שותף למפעל הזה״.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג בין, הודה לשר; “החשיבות והמעורבות שלך בנושאי טרום רפואת חירום ראוי להערכה רבה. לא היה עד כה שר בריאות שפועל כמוך למען הצלת חיים ולמען מגן דוד אדום”.

מר בין, הדגיש את חשיבות הכנס המקצועי בנושאי החייאה ו-רפואת חירום וסיפר על אלפי אזרחים שקיבלו הדרכה מהמוקדנים של מד”א במקרי חירום ובזכות הדרכה טלפונית זו, הצליחו להציל חיים.

רמ”ג אלי בין, אמר, כי בקרוב, לכל ניידות טיפול נמרץ של מד”א, ייכנסו ’מעסי לב אוטומטיים’ שמשפרים משמעותית את סיכויי ההישרדות של החולה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן