מחלות - כל מה שרצית לדעת סרטן

סרטן השד: ’עמותת אחת מתשע’ מברכת שר הבריאות המקדם גילוי מוקדם

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, הודיע על הקמת ועדת מומחים מקצועית שתבחן את הסוגיה הזו והמלצותיה, יאומצו, גם אם מחיר העלויות הצפויות יהיו גבוהות ◄ מנכ"לית עמותת "אחת מתשע" הגב’ יעל שפירא; "כ-25% מכלל הנשים המאובחנות מדי שנה בישראל עם סרטן השד הן צעירות מתחת לגיל 50. בהשוואה לנשים מעל גיל 50 הזכאיות לבדיקת ממוגרפיה בסל הבריאות כיום, לכן מציאת פתרון ויישום מדיניות חדשה עבור הנשים הללו הם הכרחיים ומכריעים להצלת חיים...".
0
0
 יעל שפירא, מנכלית עמותת "אחת מתשע"
יעל שפירא

עמותת ’אחת מתשע’ הודיעה אתמול (שלישי, כ”ו בכסלו תשע”ו) כי היא מברכת שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן ומשרדו המקדם סוגיית גילוי מוקדם של סרטן השד (בדיקות ממוגרפיה) מגיל 50 שנה כיום לגיל 40 שנה, בהתאם להמלצות האגודה האמריקנית לסרטן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן וצוות משרדו העושים בשקט ובביטחה ’מהפכה בשרותי הרפואה בישראל’, רואים באבחון מוקדם של סרטן השד חשיבות רבה, ולכן הצהיר, כי הוא דווקא רואה בחיוב את הקדמת גיל הזכאות לבדיקת הממוגרפיה השגרתית בארץ.

ייאמר מיד, כי הגיל הממוצע ל’אבחון סרטן שד’ בקרב ילידות הארץ, ב-מגזר היהודי הוא כיום בגיל 46 ואלה שאינן יהודיות אף פחות מזה.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שביקר אתמול במכון “הלאה” לאבחון ובריאות השד ע”ש רחל נש בעיר ירושלים, שמע מפי מומחים, שבדקו בשנתיים האחרונות כ-37,200 נשים, כי בקרב הנשים הצעירות שנבדקו התגלו למעלה מ-77% מהסרטנים בשלב מוקדם מאוד.

הגילוי בשלבים מוקדמים, מאפשר החלמה מלאה ביותר מ-90% מהמקרים, ללא צורך ב’טיפול כימי’ עתידי’.

השר ליצמן, הודיע על הקמת ועדת מומחים מקצועית שתבחן את הסוגיה הזו והמלצותיה, יאומצו, גם אם מחיר העלויות הצפויות יהיו גבוהות.

מנכ”לית עמותת “אחת מתשע” הגב’ יעל שפירא, מסרה, כי; “עמותת אחת מתשע, מברכת על צעדיו של שר הבריאות ומשרדו לקידום סוגיית גילוי מוקדם של סרטן השד בקרב נשים מתחת לגיל 50.

כ-25% מכלל הנשים המאובחנות מדי שנה בישראל עם סרטן השד הן צעירות מתחת לגיל 50. בהשוואה לנשים מעל גיל 50 הזכאיות ל’בדיקת ממוגרפיה’ במסגרת ’סל הבריאות’ כיום, לכן מציאת פתרון ויישום מדיניות חדשה עבור הנשים הללו הם הכרחיים.

יתרה מזאת, אל לנו לשכוח, כי ישנן נשים מתחת לגיל 40 שעבורן בדיקת הממוגרפיה אינה רלוונטית.

נשים אלו, נותרות ללא מענה, ויש לתת על כך את הדעת. על משרד הבריאות לדאוג למדיניות מוסדרת נוספת אשר תתאים לאוכלוסייה זו, ותאפשר גילוי מוקדם של סרטן השד גם לנשים מתחת לגיל 40″.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן