חקלאות ישראל

החקלאים משבחים את שר האוצר משה כחלון: “רואה חשיבות בעתיד החקלאות והמדינה”

0
0

יו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: “לאחר שנים שלא היה עם מי לדבר במשרד האוצר ולאחר פגישות ושיחות אישיות מצאנו ששר האוצר, משה כחלון הינו לא רק אדם ערכי אלא גם שותף אמיתי שרואה את החקלאות כערך ואת החקלאים כמספקי המזון לאזרחי ישראל… אנו מנהלים מו”מ אינטנסיבי וקשה ואני בטוח שהכל מתחיל מהמנהיגות ונגיע להסכם ראוי וטוב עבור החקלאים למען עתידה של החקלאות הישראלית ולטובת עם ישראל כולו”.
החקלאים משבחים את שר האוצר משה כחלון:
החקלאים משבחים את שר האוצר משה כחלון: “רואה חשיבות בעתיד החקלאות והמדינה”

הפוסט שהוציא שר האוצר, מר משה כחלון, על החקלאות כערך ועל ביטול מס המעסיקים החל מה- 1.1.16, הביאו את החקלאים המקוננים על מר גורלם הכלכלי ובראשם את מזכ”ל תנועת המושבים ויו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור, להגיב היום (שלישי, כ”ו בכסלו תשע”ו, נר שני של חנוכה) על הפוסט שפרסם באלה המילים; “שר אוצר שמעלה פוסט לעמוד הפייסבוק שלו על ‘החקלאות כערך’, הוא שר שרואה חשיבות בעתיד החקלאות ובעתיד המדינה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לאחר שנים שלא היה עם מי לדבר במשרד האוצר ולאחר פגישות ושיחות אישיות מצאנו, כי שר האוצר, ח”כ משה כחלון, הינו לא רק אדם ערכי אלא גם שותף אמיתי שרואה את החקלאות כערך ואת החקלאים כספקי המזון לאזרחי ישראל”.

עוד הוסיף מר צור; “אנחנו מנהלים כיום מו”מ אינטנסיבי על כלל נושאי ורכיבי החקלאות להסכם ארוך טווח לחקלאות. כחלק מהמו”מ, שר האוצר, עשה צעד בונה אמון וביטל את מס המעסיקים לעובדים הזרים החל מה-1.1.16 שהיה לאבן הרחיים של החקלאים וגרם לכך שחקלאים רבים לא עמדו בנטל המסים ונאלצו לסגור את המשקים שלהם. כיום, כאמור, כחלון, הבין את הצורך וביטל אותו ועל כך אנו מודים לו”.

מזכ”ל תנועת המושבים ו-יו”ר התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור, סיכם; “אנו מנהלים כיום מו”מ אינטנסיבי וקשה מול משרד האוצר בכדי להציל את החקלאות הישראלית מהמשבר אליו היא נקלעה. קיימות עוד מחלוקות רבות במדיניות היבוא, במחירי המים, בתמיכות ובנושאים נוספים הקשורים לעובדים זרים ואנחנו רחוקים מהמקום שבו החקלאות צריכה להיות בו.

יחד עם זאת, אני בטוח ששינוי הגישה הקיים הן במשרד האוצר בראשותו של שר האוצר מר משה כחלון, והן במשרד החקלאות, בראשותו של שר החקלאות ח”כ אורי אריאל, יובילו לכך שלמרות מחלוקות ובשל הערכיות של השרים נגיע להבנות והסכם ראוי וטוב עבור חקלאי מדינת ישראל, למען עתידה של החקלאות הישראלית ולטובת עם ישראל כולו”.

הפוסט המלא של שר האוצר ח”כ משה כחלון, בו כתב, כי; “חקלאות ישראלית היא קודם כל ביטחון. ביטחון בשמירת הגבולות שלנו, ביטחון תזונתי לילדים שלנו והבטחה באספקת סחורה טרייה ואיכותית בשווקים. מאחורי המילים יש אנשים שאסור לשכוח; חקלאות היא גם מקור הפרנסה של עשרות אלפי משפחות בארץ שמרוויחות את לחמן בעבודה קשה מהאדמה.

אחרי שנים של הזנחה, אנחנו מקדמים תכנית אסטרטגית לחיזוק החקלאות הישראלית. את ההישגים הראשונים כבר אפשר לראות; ביטול מס המעסיקים לעובדים זרים שייכנס לתוקף בחודש הבא וקידום רפורמות משמעותיות שייטיבו גם עם החקלאים וגם עם הצרכן הישראלי.

השותפים שלנו למהלך הם ראשי התאחדות חקלאי ישראל וראשי תנועות המושבים והקיבוצים. אני מודה להם על התמיכה ושיתוף הפעולה.

בעבודה משותפת איתם נבטיח לאזרחי ישראל את הירקות, הפירות, החלב והבשר האיכותיים מתוצרת כחול לבן במחירים זולים, ולחקלאים את היכולת להמשיך ולהתפרנס בכבוד – כי בלי חקלאים, פשוט אין חקלאות ואת זה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו”. סיכם שר האוצר מר כחלון את הפוסט שלו בדף הפייסבוק.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן