נדל"ן

התשואה משכירות על דירת 4 חדרים להשקעה בישראל ירדה ב-0.6% אחוזים

0
0

התשואה הגבוהה ביותר משכירות בראש הטבלה, מדורגת; טבריה שהתשואה משכירות של דירת 4 חדרים מגיעה ל-4.04%, אחריה מדורגות בהתאמה; קרית אתא, עכו, חדרה וקרית מוצקין, בתחתית הטבלה עם תשואות הנמוכות מ-3%, מדורגות מלמטה למעלה רמת השרון, ירושלים, תל אביב, גבעתיים, הרצליה וחיפה.
התשואה משכירות על דירת 4 חדרים להשקעה בישראל ירדה ב-0.6% אחוזים
התשואה משכירות על דירת 4 חדרים להשקעה בישראל ירדה ב-0.6% אחוזים

מתכננים לרכוש דירה להשקעה? בחודש יולי מס הרכישה על דירות להשקעה עלה ל-8% וייקר בעשרות אלפי שקלים את רכישת הדירות למשקיעים. אם לא די בכך, סקירה חדשה של ’אתר יד2’ מגלה, כי מי שיקנה היום דירה להשקעה, ייהנה מתשואה נמוכה יותר משכירות, לעומת התשואה שהיה מקבל לפני 4 שנים. על פי נתוני מדד הנדל”ן של “יד2” אשר יוצגו בעיר הנדל”ן שעורך השבוע ’מרכז הבניה הישראלי’ בעיר אילת, התשואה הממוצעת מהשכרה בישראל לדירת 4 חדרים עומדת כיום על 3.2% לעומת 3.8% בתקופה המקבילה בשנת 2011.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לנושא נדרש מר יבין גיל מור, מנכ”ל אתר יד2 שאומר, כי; “הסיבה לירידה בתשואות מהשכרה היא שמחירי דירות 4 חדרים, עלו בארבע השנים האחרונות בשיעור של 24%. מסכום ממוצע של כ-1.3 מיליון ₪ ב-2011 לסכום של כ-1.63 מיליון ₪ כיום.

באותה תקופה מחירי השכירות לדירות 4 חדרים עלו בכ-6% בלבד ממוצע ארצי של כ-3879 ₪ לחודש בשנת 2011 לכ-4,114 ש”ח לחודש היום. כלומר, המשקיעים משלמים יותר על הדירה אבל העלייה בהכנסותיהם משכר הדירה לא עלתה ביחס ישיר”.

עם זאת מציינים ביד 2, כי מדובר רק ב-תשואה מהשכרה ולא מתשואה שנגזרת מעליית ערך הדירה. שכן עיקר הרווח של המשקיעים בשנים האחרונות נבע מ-עליית ערך הדירות.

עוד נבדק בסקירה באיזה ערים, ניתן היום לקבל את התשואה הגבוהה ביותר משכירות. ערי פריפריה ב-צפון הארץ מככבות בראש הטבלה, כאשר במקום הראשון מדורגת טבריה שהתשואה משכירות של דירת 4 חדרים מגיעה ל-4.04%, אחריה מדורגות בהתאמה קרית אתא, עכו, חדרה והעיר קרית מוצקין, בתחתית הטבלה עם תשואות הנמוכות מ-3%, מדורגות מלמטה למעלה רמת השרון, ירושלים, תל אביב, גבעתיים, הרצליה והעיר חיפה.

אם כן, האם למשקיע כדאי לרכוש דירה אחת במרכז המדינה או שתיים בפריפריה? על פי הסקירה במחיר של דירת 4 חדרים בעיר רעננה (1.976 מיליון ₪), משקיע שקנה 2 דירות בעיר עכו לפני 4 שנים (במחיר של 943 אלף ₪), נהנה מתשואה של 3.88% ומעליית ערך של 33% בערך הנכס לעומת תשואה של 3.09% בעיר רעננה ועליית ערך של 10%.

אבל בעת רכישת דירה להשקעה, יש לבחון גם את הביקוש מול ההיצע לדירות באותו אזור. על פי הסקירה בעיר טבריה, התשואה הכי גבוהה. הזמן הממוצע למכירת דירה בטבריה, עומד על 5.9 חודשים לעומת 3.8 חודשים בעיר גבעתיים, הזמן הממוצע למכירת דירה 4.4 חודשים בעיר תל אביב והזמן הממוצע למכירת דירה 4.2 חודשים בעיר באר שבע.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן