אילת רכב | אוטו | דו גלגלי

אילת: רכבי האספנות, יורדים דרומה במעמד ראש העיר מאיר יצחק הלוי

"מועדון החמש", שיוביל כאמור את הגעת הרכבים הקלאסיים והעתיקים לאילת, הוקם על ידי איגוד נהגי ישראל בתחילת 1985, במטרה לארגן את בעלי הרכב העתיק והקלאסי ולקדם את שימור הרכבים האלה בישראל ◄ במועדון, חברים כיום כ-950 חברים בעלי רכבי אספנות ולהם כ-2,500 מכוניות וכ-700 אופנועים, חלק מן הרכבים הם נדירים ביותר בסוגם ובמספרם, כאשר הרכב העתיק ביותר הוא משנת 1921.
0
0
מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת, מספרי רכבי אספנות
מאיר יצחק הלוי

כ-80 מכוניות קלאסיות ועתיקות מהשנים 1929 עד 1980, יעשו את דרכן להעיר אילת, לקראת סוף השבוע הקרוב בהובלת ’מועדון החמש’ – מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל. זהו המסע הרביעי של המועדון לאילת. טקס קבלת פנים ותצוגת רכבים פתוחה לקהל הרחב, יתקיימו ביום שישי הקרוב (13.11.15), בין השעות; 10:00-15:00 ברחבת קלאב הוטל, במעמד ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במסגרת קבלת הפנים שתיערך כאמור, בשישי, הקרוב, יצאו הרכבים בשיירה בשעה 9:30 ממלון הילטון, דרך הרחובות; דרך הים, קאמפן ודרבן עד לחנייה הציבורית בחזית מלון קלאב הוטל, שם תתקיים תצוגת רכבים לצלילי מוסיקת שנות ה–60 וטקס רשמי בו יוענקו גביעים לבעל הרכב הישן ביותר ולבעל הרכב שהגיע מהמקום הרחוק ביותר.

דוברת עיריית אילת, הגב’ דנה זנטי, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “מועדון החמש”, שיוביל כאמור את הגעת הרכבים הקלאסיים והעתיקים לאילת, הוקם על ידי איגוד נהגי ישראל בתחילת 1985, במטרה לארגן את בעלי הרכב העתיק והקלאסי ולקדם את שימור הרכבים האלה בישראל.

המטרה הייתה להקים מסגרת עם חילופי מידע מפגשים ופעילויות. שמו של ’מועדון החמש’ נגזר מהעובדה שבזמן הקמתו היו מכוניות ישנות, בנות 25 שנה ומעלה, עם מספר רישוי בן 5 ספרות.

במועדון, חברים כיום כ-950 חברים בעלי רכבי אספנות ולהם כ-2,500 מכוניות וכ-700 אופנועים, חלק מן הרכבים הם נדירים ביותר בסוגם ובמספרם, כאשר הרכב העתיק ביותר הוא משנת 1921.

כאמור, בסוף השבוע, יגיעו עשרות רכבים לעיר אילת, יסיירו בעיר ויקיימו תצוגת רכבים מרהיבה לתושבי אילת ואורחיה. הציבור מוזמן.

רכב אספנות

רכב אספנות הוא רכב שגילו עולה על הגיל שבו בדרך כלל מופסק השימוש של כלי רכב מסוגו, ונשמר למטרות אספנות. על פי ויקיפדיה שהיא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה; במדינות שונות, ישנן הגדרות שונות לפרטים המדויקים המגדירים רכב כ”רכב אספנות”.

 

רכב אספנות בחו”ל; פורד מודל T | צילום: ויקיפדיה | עיבוד: שולי סונגו ©

בישראל, מוגדר ‘רכב אספנות’ ככלי רכב שחלפו למעלה משלושים שנים משנת ייצורו, שנרשם ככזה במשרד התחבורה ושהינו אופנוע, מכונית, אוטובוס או משאית שמשקלה אינו עולה על 12 טון‏.

לאחרונה, הותר רישום רכב אספנות גם לכלי רכב המוגדר כ”רכב חילוץ” (אמבולנסים, כבאיות וכדומה).

רכב האספנות, זוכה רכב במעמד אספנות למספר הטבות המקלות על שימור הרכב כפריט אספני; העברת בעלות גם ללא רישיון רכב תקף, הנחה בסך 75% בביטוח החובה, ביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) אחד בהשוואה לשני מבחנים לרכב מיושן, ופטור מבדיקת מעבדה מוסמכת במידה ורישיונו לא בתוקף בתקופה העולה על 24 חודשים.

בנוסף, רכב אספנות הרשום על שמו של נכה, יכול להשתמש בהטבות של הנכה אפילו שלא הנכה משתמש ברכב. מנגד, רכב אספנות, אינו רשאי לנוע בדרכים בין השעות; 7-9 בבוקר בימי חול.

בישראל, רשומים כיום אלפי כלי רכב בקטגורית “רכב אספנות”‏, חלקם מיובאים כ’רכבי אספנות’ וחלקם השתמרו לאחר שימוש בישראל.

כן בארץ, ישנם מספר מועדוני אספנות רכב כאשר המוביל והגדול הוא ’מועדון החמש’ המאוגד במסגרת עמותה רשומה ובו יותר מ-800 חברים. המועדון גם מוציא לאור את האבטומוביל – ביטאון העוסק ברכבי אספנות.

☚ המידע על רכב אספנות, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן