יום ירושלים: 50 שנים, 50 פנים

50 שנה לשחרור ירושלים: לשכת העיתונות הממשלתית מציגה 50 פנים לעיר שחוברה לה יחדיו, דרך עדשת המצלמה של צלמי לע"מ.

פורום כאן נעים

מבצע "מגן כחול" לרגל ביקור נשיא ארצות הברית

מבצע "מגן כחול" יוצא לדרך לרגל ביקור נשיא ארצות הברית מר דונלד טראמפ בישראל

הפועל תל אביב נגד הפועל אשקלון 6.5.2017 | 0:0

הפועל תל אביב נגד הפועל אשקלון 6.5.2017 | 0:0

קסם הגולן – רמת הגולן

אבי בהרי, צילם וערך סרטון טבע פסטורלי המתעד את נופיה הפראיים של רמת הגולן.

למבוגרים: על חיתול ויאגרה וחתול…

זקן מבקש חיתולים למבוגרים וויאגרה | שחקנים: ורד פלדמן אלברט כהן.

מרואן ברגותי – נתפס בפעם השניה עם המכנסים למטה

מרואן ברגותי - נתפס פעם אחת על ידי כוחות הביטחון בתחתוניו ובפעם השנייה, שובת רעב וטורטית במלתעותיו.

מפעל הפיס

נעים לעקוב אחרי

צרכנות

המועצה לצרכנות: הצרכנים, קיבלו ציון מספיק בקושי, ציון של 4.9 בידע צרכני בקניות

המועצה הישראלית לצרכנות; "רמת האקטיביות הצרכנית של הצרכנים בסימן נכשל; 80% מהצרכנים מעולם לא השתתפו בהפגנה בנושא צרכנות. 61% מעולם לא השתתפו במחאה צרכנית ברשת. 51% לא השתתפו בחרם צרכני על מוצר או חברה כלשהי"◄ מנכ"ל המועצה לצרכנות, עורך דין אהוד פלג; "הצרכנים, יכול לתרום רבות למאבק ביוקר המחייה ובחוסר ההגינות בישראל".
המועצה לצרכנות: הצרכנים, קיבלו ציון מספיק בקושי, ציון של 4.9 בידע צרכני בקניות
המועצה לצרכנות: הצרכנים, קיבלו ציון מספיק בקושי, ציון של 4.9 בידע צרכני בקניות

המועצה הישראלית לצרכנות, השיקה את ’מדד הצרכנות הנבונה’, כלי חדש הנועד למדוד ולשקף לציבור את רמת המודעות וההתנהגות הצרכנית בישראל ומתוצאותיו, עולה, תמונה עגומה לא בחוסר תבונה הצרכנית במהלך כל השנה האחרונה ובפרט בתקופת החגים האחרונה. בתעודה של "אחרי הקניות לחגים" – אילו צרכנים היינו? ’מדד הצרכנות הנבונה של המועצה לצרכנות’, אינו חס עלינו, הצרכנים וקובע, כי קיבלנו ציון; "מספיק בקושי", ציון של; 4.9 בידע צרכני.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

הבדיקה תיערך אחת לשנה באמצעות סקר אינטרנט בשיתוף מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. הסקר נערך בקרב אוכלוסיה היהודית במדינת ישראל (גולשי אינטרנט) בגילאי 18 ומעלה, בשבוע הראשון של חודש ספטמבר 2015. ציוני המדד נעים בן 1-10, כך ש-10 הגבוה ביותר.

עוזרת דוברת המועצה הישראלית לצרכנות הגב’ ליאת אסיף, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; "המחקר נועד לייצר מדד של צרכנות נבונה בקרב הציבור בישראל, ולעקוב אחר השינויים שיחולו בו לאורך זמן.

רמת הצרכנות הנבונה, מורכבת גם מידע לגבי זכויותיו של הצרכן וגם מנחישותו והרגלו לממש אותן בפועל בחיים הצרכניים".

◄ המדד מורכב מ-65 שאלות המחולקות ל-4 פרקים;

● מודעות לזכויות צרכניות,
● הרגלי חיסכון בעת רכישת מוצרים או שירותים,
● הרגלי חיסכון בעת שימוש וצריכה,
● תגובות לעוולות צרכניות.

כל תשובה קיבלה ניקוד בין 0-10, אשר הרכיב בסופו את הציון המשוקלל לצרכן הנבון. הציון הממוצע לכלל השאלון שקיבלו הצרכנים הוא 6.1.

▼ פרק ראשון: מודעות לזכויות צרכניות. הציון הממוצע במדד הוא: 4.9

הזכות הצרכנית שזכתה לרמת המודעות הגבוהה ביותר היא הזכות של הצרכן לגבי המחיר על המוצר לעומת מחירו בקופה. הציון הממוצע לשאלה זו הוא 8.6, כך שצרכנים רבים יודעים כי המחיר הקובע הוא המחיר המוטבע על גבי המוצר, גם אם המחיר בקופה יקר יותר.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג; ציבור הצרכנים, יכול לתרום רבות למאבק ביוקר המחייה ובחוסר ההגינות בישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לעומת זאת הצרכנים לא מודעים לגבי הזכות הצרכנית שזכתה לציון הנמוך ביותר 1.4, כי חובה על היצרן לספק חלקי חילוף למוצר חשמלי שמחירו גבוה מ-300 ₪ עד תום השנה לאחר תום תקופת האחריות. המודעות לקיומן של הזכויות הצרכניות היא הבסיס ליכולתו של הצרכן לממש אותן.

▼ פרק שני: הרגלי חיסכון בעת רכישת מוצרים או שירותים. הציון הממוצע במדד הוא: 6.9

הרגל הרכישה הנפוץ ביותר אותו צרכנים ממלאים הוא כאשר הם רוכשים מוצר ומשלמים במזומן, הם בודקים את העודף המוחזר להם בקופה. הציון הממוצע לשאלה זו הוא 8.2. לעומת זאת לא כל הצרכנים נוהגים להתמקח על המחיר בעת רכישת מוצר או שירות. הציון הממוצע לשאלה זו הוא 5.1.

על הצרכנים, להפנים, כי איסוף מידע, בדיקה והשוואה לפני הרכישה, עשוי לחסוך להם הרבה כסף.

▼ פרק שלישי; הרגלי חיסכון בעת שימוש וצריכה. הציון הממוצע במדד הוא: 6.7

צרכנים רבים, הצהירו, כי הם מכבים את האור בחדר, כאשר הם עוזבים אותו. הציון הממוצע בשאלה זו הוא 8.7. לעומת זאת, רוב הצרכנים אינם בודקים את חיובי המים והחשמל החודשיים מול מונה המים ו-מונה החשמל. הציון הממוצע לשאלה זו, עמד על 3.9 בלבד. שימוש נבון תורם לחיסכון, וצרכנים אשר יישמו כלל זה, יוכלו לחסוך הרבה כסף במהלך השנה.

▼ פרק רביעי: תגובות לעוולות צרכניות. הציון הממוצע במדד זה הוא; 5.8

רוב מוחלט של הצרכנים, טוענים, כי במידה ויגלו טעות בחשבון הטלפון שלהם, יידרשו מהחברה תיקון. הציון הממוצע בשאלה זו הוא 9.6.

לעומת זאת מצב האקטיביות הצרכנית בכי רע. רוב הצרכנים מעולם לא השתתפו בהפגנה בנושא; צרכנות, ציון של 1.3. מעט מאוד צרכנים, השתתפו במחאה באמצעות הרשתות החברתיות, ציון של 2.7. ומעט צרכנים השתתפו ב’חרם צרכנים’ על מוצר או חברה כלשהי, ציון של 3.2 בלבד.

ציבור הצרכנים, מגיב בצורה יותר נחושה אל מול פגיעות צרכניות אישיות ונוטה פחות להשתתף ב’מאבק צרכני כולל’.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר, כי; "ציבור הצרכנים, יכול לתרום רבות למאבק ביוקר המחייה ובחוסר ההגינות בישראל. התנאי לכך הוא התעדכנות מתמדת בזכויותיו הצרכניות מתוך הבנה, כי ידע הוא כח, ועמידה על זכויות אלה בהתנהלותו היומיומית. המדד החדש, יסייע לשקף את רמת הצרכנות הנבונה של הציבור בכל שנה".

עו"ד פלג, הוסיף, כי; "המועצה לצרכנות, המייצגת את הצרכן מול העסקים הפוגעים בו במטרה להשיב לו את המגיע לו על פי זכויותיו, פועלת גם לחיזוק ההגנות העצמיות של הצרכנים, ותכוון את פעולות ההסברה שלה בהתאם לתוצאות המדד החדש".

◄ אל הדו"ח המקוצר המסכם של המועצה לצרכנות – מדד צרכנות נבונה – ספטמבר 15

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

תגובות



  • אודות הכותב

    כתב כאן נעים

    כתב כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kannaim2017@gmail.com

    הוסף תגובה

    לחצו פה להוסיף תגובה

    שינוי גודל גופנים