טור כלכלה כסף מדבר מסים

רוח אורי בארי: לבצע רפורמות לעידוד המשק במקום הורדת שיעור מעמ

לשאלה מה המשמעות עבורנו בהפחתת המע"מ, כ’צרכנים’? משיב רו"ח אורי בארי, כי; "ברמה היומיומית, יש להניח, כי חלק מהשינוי בשיעור המע"מ, ייספג אצל העסקים ולא יגיע לידי הלקוחות, כפי שקרה בעבר שמחיר המע"מ, עלה מ-17% ל-18% והמחירים בחלקם לא השתנו כלל ◄ רו"ח אורי בארי; "השקעה ב"פחת מואץ" לעסקים קטנים ובינוניים, תניב יותר מאשר הפחתה במע"מ.
0
0

רואה חשבון אורי בארי ברקע לוגו רשות המסים בישראל

יו”ר מרחב ת”א בלשכת רואי חשבון, רו”ח אורי בארי, מברך ומבקר את ההחלטה להפחית את שיעור מס ערך מוסף (מע”מ), החל ממחר, יום חמישי ה-1.10.2015, בו ישתנה שיעור המע”מ, עפ”י החלטת הממשלה, שירד מ-18% ל-17% וקובע, כי; “הפחתת המע”מ מבורכת – אך יחד עם זאת הפיזור שלה במשק הוא שולי. היה ניתן במקום זאת לבצע רפורמות שונות על מנת לעודד את צמיחת המשק”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

רו”ח בארי, מבהיר, כי; “הפחתת המע”מ היא נקודתית אך לא תורגש בהיקפים גדולים דיים. במידה והממשלה הייתה פועלת לעידוד השקעות ובפחת מואץ לעסקים קטנים הדבר היה משתלם יותר למשק הישראלי.

בטווח הבינוני והארוך, רק פעילות לקידום עסקים קטנים ובינוניים תביא לצמיחת המשק, כי אלו מהווים את הגורם הממריץ המאפשר צמיחה.

העסקים הקטנים והבינוניים עדיין פועלים בתפוקות נמוכות. מהפכה בתחום הפחת והחלת פחת מואץ תגדיל את היקף ההון ותאפשר צמיחה עתידית שתחזיר את עצמה באמצעות תשלומי מסים בעתיד עם גדילה בהיקפי הפעילות”.

לשאלה מה המשמעות עבורנו בהפחתת המע”מ, כ’צרכנים’? משיב רו”ח אורי בארי, כי; “ברמה היומיומית, יש להניח, כי חלק מהשינוי בשיעור המע”מ, ייספג אצל העסקים ולא יגיע לידי הלקוחות, כפי שקרה בעבר שמחיר המע”מ, עלה מ-17% ל-18% והמחירים בחלקם לא השתנו כלל.

בעת רכישות גדולות, כמו; רכישת רכב או דירה, 1% הוא כן משמעותי ולכן, אם אתם נמצאים בדיוק בפתחה של רכישה גדולה, המתינו יום נוסף להחלפת שיעור המע”מ ובצעו הרכישה באחוז אחד פחות.

כ’עוסקים’, משיב רו”ח בארי; “השינוי בשיעור המע”מ, אינו משמעותי עבור רוב העוסקים וברוב המקרים, שכן אנו רוכשים בתוספת מע”מ ומוכרים בתוספת מע”מ ומקזזים ביניהם.

על אף השינוי השולי, אנו מביאים בפניכם כאן באמצעות משיב רו”ח אורי בארי, את סוגי העסקאות השונות וכיצד יש לפעול בעניינן. בכל אופן, תמיד מומלץ להתייעץ ולקבל הנחיות ממוקדות לעסק שלך.

א. מכר וטובין;

1. החיוב במע”מ בגין מכר טובין חל בעת מסירת הסחורה לקונה. לכן; טובין שנמסרו עד למועד השינוי יחויבו במע”מ בשיעור של 18% וטובין שנמסרו לאחר מועד השינוי יחויבו במע”מ בשיעור של 17%, גם במקרה בו התמורה כבר שולמה (במלואה או בחלקה) לפני מועד מסירת הטובין.

2. בעסקאות אלו, במידה ומדובר בעסק שרשאי לנהל עסקיו על בסיס מזומן, יחול החיוב במס על העוסק בעת קבלת התשלום, לפי שיעור המע”מ החל באותו המועד.

3. כאשר טובין נמסרים בחלקים, המועד הרלבנטי לקביעת שיעור המס, יהיה על כל חלק וחלק בהתאם למועד המסירה.

ב. מתן שירותים;

1. החיוב במע”מ בגין מתן שירותים, חל עם קבלת התשלום ועל הסכום שנתקבל, כלומר, על בסיס מזומן. שירות שהתמורה בגינו התקבלה עד למועד השינוי, יחויב במע”מ בשיעור 18% ובגין תמורה שהתקבלה לאחר מועד השינוי יחול מע”מ בשיעור של 17%.

2. מקרים חריגים בהם שיעור המס, יהיה במועד מתן השירות;

● שירות שניתן ע”י עוסק שמחזור עסקאותיו עולה על 15 מיליון ₪ וחלה עליו חובה לנהל פנקסים לפי תוספת י”א להוראות ניהול פנקסים (נותני שירותים ואחרים).

● בעסקת מתן שירות בה השירות ניתן בחלקם – במקרה זה יחול החיוב על כל חלק בנפרד.

● בעסקת מתן שירות מתמשך שלא ניתן להפריד בין חלקיו – יחול חיוב המע”מ לגבי כל סכום ששולם על חשבון התמורה, בעת תשלומו או עם גמר מתן השירות, לפי המוקדם.

● בעסקת מתן שירות מתמשך שכן ניתן להפריד בין חלקים והינה על בסיס התחשבנות מצטבר, כלומר, דיווח בעבור ההכנסה גם אם טרם התקבל התשלום בעבור השירות, תחויב בהתאם לשיעור המע”מ החל בחודש הרלוונטי שבו ניתן השירות.

ג. עסקאות במקרקעין;

1. החיוב במע”מ בעסקת מקרקעין, חל עם העמדת המקרקעין לרשות הקונה או עם רישום המקרקעין על שם הקונה, המוקדם מביניהם. לכן, מקרקעין, שהועמדו לרשות הקונה או נרשמו על שמו עד למועד השינוי – יחויבו במע”מ בשיעור 18%. לאחר מכן, יחויבו במע”מ בשיעור 17%.

2. לגבי מקדמות ששולמו על חשבון רכישת המקרקעין, החיוב במע”מ, יחול על כל סכום ששולם בעת תשלומו, בהתאם למועד השינוי ולשיעורי המס התקפים באותו מועד.

ד. מקרים מיוחדים;

יש לשים לב למקרים מיוחדים, כגון; השכרת נכסים, עסקאות למתן אשראי ועוד, שבהן מועד החיוב במס, הינו עם קבלת התמורה בפועל ועל הסכום ששולם. בהתאם לכך, בגין סכומים ששולמו עד למועד השינוי, יחול מע”מ בשיעור של 18%, ובגין סכומים ששולמו לאחר מועד השינוי יחול מע”מ בשיעור של 17%.

רו”ח אורי בארי, הינו בעל משרד רואי חשבון המתמחה בליווי עסקים וחברות, פיתוח יזמויות, השקעות, זכיינות ו-ייעוץ עסקי. בימים אלו, נבחר מר בארי לקדנציה שנייה בתפקיד יו”ר ועד מרחב תל אביב ב’לשכת רואי החשבון’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן