חקלאות אורגנית עולם ערב

איראן, מכריזה על עצמה מעצמה של פירות, ירקות ועשבי תיבול אורגניים

רק באיראן, צורכים 250 מיליון אנשים גידולי חקלאות איראנית ברחבי המדינה ◄ איראן היא יצואנית הפירות הגדולה ביותר במזרח התיכון וצפון אפריקה ◄ סגן ראש משרד הגינון האירני; "רוסיה ומדינות מרכז אסיה, הם כעת הלקוחות החדשים של גידולי החקלאות, בשל הסרת סנקציות על איראן, היקף היצוא, צפוי לעלות גם".
0
0
גידולים חקלאיים באיראן מעצמה של פירות, ירקות ועשבי תיבול אורגניים
גידולים חקלאיים באיראן

איראן, מעידה על עצמה, כי היא יצרנית הפירות הגדולה ביותר במזרח התיכון וצפון אפריקה. מנתונים שהיא מפרסמת לאחרונה, עולה, כי 250 מיליון אנשים ברחבי איראן, צורכים גידולי חקלאות איראנית. זאת ועוד; איראן, נמצאת במגמה להרוויח השנה כ- 2,000,000,000$ מ’יצוא של גידולים חקלאיים’ כגון; פירות ועשבי תיבול – כך דווח גורם רשמי של משרד החקלאות האירני.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי סגן ראש משרד הגינון מר מוחמד עלי טהמאסבי; “פיסטוקים, תמרים, רימונים, תפוחים, קיווי, צימוקים, זעפרן ו-תה, מהווים את חלק הארי של היצוא האיראני, שצמח בעיקר ב-3 השנים האחרונות.

עלי טהמאסבי, המתבסס על נתונים שפרסם האו”ם, מהם עולה, כי ’החקלאות האיראנית’ הניבה בשנה שעברה, יותר מ –16 טונות של פירות, ירקות ועשבי תיבול ותפסה את המקום הראשון בעולם ביבול הרימון, את המקום השלישי בעולם של יבול תמרים, הרביעי לפרי הקיווי והחמישי ל-תאנים, זו שנה שנייה ברציפות.

פירות איראניים, ירקות ועשבי תיבול, ידועים בטעמם הנפלא ובגידול האורגני שלהם, כיום תופסים מקום קבוע בסל המזון של כ- 240 מיליון אנשים ברחבי איראן.

סגן ראש משרד הגינון האיראני, הוסיף ואמר, כי רוסיה ומדינות מרכז אסיה, הם כעת הלקוחות החדשים של גידולי החקלאות של איראן, בשל הסרת סנקציות על איראן, היקף היצוא, צפוי אף הוא לעלות.

◄ איראן, אקולוגיה ייחודית

באיראן, מדגישים, כי ההצלחה במגוון גידולי חקלאות איראנית, נובעת בגין האקולוגיה הייחודית שלה, איראן, היא מגדלת ה-פירות הגדולה ביותר במזרח התיכון וצפון אפריקה, בשל האקלים מגוון במרחבי איראן ובכך מתאפשר לטפח מגוון רחב של גידולים.

פרדס של קיווי במחוז מזנדראן הצפוני של איראן | צילום רשת החדשות האיראנית
פרדס של קיווי באיראן

עלי טהמאסבי, מאמין, כי; “איראן, תוכל להיות חממת גידול למספר רב של פירות, ירקות ו-צמחי נוי, כגון; אגוזי מלך, רימונים, אפרסקים, תרד ו-צבעונים פרסיים.

גידולי החקלאות מתפרשים על פני 2.6 מיליון דונם של קרקע, כוללים 800,000 דונם של מטעים מושקים במערכות בלחץ” אמר טהמאסבי.

המומחה לחקלאות מדברית ומייסד ’שלפ’ – תחנת המחקר לחקלאות מדברית בערבה, מר עודד יפה, הסביר, כי; “השקיה של מטעים במערכות בלחץ מספקת לכל עץ ועץ, מים במידה הנכונה והמספיקה לתכנון על סמך התאדות יומית, יש צורך לקבל בראש המערכת מים בלחץ מתאים”.

לאיראן, יש שטח חקלאי צנוע לגידול פרחים המניב 2.55 מיליארד גבעולי פרחים בשנה בחֲמָמָות או בשטחים פתוחים. החקלאות באיראן, מהווה כרבע מהתוצר הלאומי הגולמי ומעסיקה כשתי חמישיות מכוח העבודה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן