חגים, חגי ישראל יום הכיפורים | Yom Kippur צער בעלי חיים

משרד החקלאות: “כפרה עליך. השנה עושים כפרות בכסף ועוזרים לנזקקים”

השר אורי אריאל, קרא לציבור לערוך השנה את הכפרות בכסף, בכך לסייע ליותר ויותר נזקקים ולהגביר את הערבות ההדדית שלנו כחברה. "ברור לי שיש מסורת בחלק מהקהילות לערוך את הכפרות ◄ אתי אלטמן, מ"תנו לחיות לחיות"; "דווקא בראש השנה ויום כיפור, צריכים גם אנחנו לנהוג רחמים בסובבים אותנו, כולל בבעלי-החיים, ולחוס על חייהם.
0
0
שר החקלאות אורי אריאל | רקע:  קמפיין לערוך השנה את הכפרות בכסף
שר החקלאות אורי אריאל

לקראת יום כיפור התשע״ו, שר החקלאות ופיתוח הכפר ח”כ אורי אריאל, הפועל מאז היכנסו לתפקיד לחיזוק אכיפת חוק צער בעלי חיים, הודיע היום (יום חמישי כ״ו בֶּאֱלוּל תשע״ה) השר אריאל, כי יזם לראשונה, מטעם משרדו קמפיין לעידוד הציבור לעבור השנה לערוך את ’מנהג הכפרות’ בכסף במקום עם תרנגולות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לקמפיין אותו מוביל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הצטרפו כשותפים המשרד להגנת הסביבה ו’מועצת הלול’ ונתמך על ידי רבנים, אישי ציבור וארגוני צער בעלי החיים.

יועץ התקשורת של שר החקלאות ופיתוח הכפר מר אריק בן שמעון, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | הסוקר חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; במסגרת הקמפיין הופק סרטון הומוריסטי על ידי “שרוטונים” במטרה להעביר את המסר; “השנה עושים כפרות בכסף ועוזרים לנזקקים”.

בסרטון נראה תרנגול שממריד לול שלם נגד המנהג ומבקש לנהוג דווקא בימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים ב”ערבות הדדית”.

במשרד החקלאות, מקווים, כי באמצעות סרטון הרשת, יגיעו לקהל הצעיר, שישפיע על ההורים להחליף את הכפרות בתרנגולות בכפרות בכסף.

קמפיין ההסברה כולל גם מודעות ותשדירי רדיו המותאמים לציבור המסורתי, הדתי והחרדי. באמצעות המודעות לקהל החרדי, המצטטות את “שולחן ערוך” בנושא, התומך בהחלפת המנהג ב’פדיון בכסף’, מקווים במשרד להגיע ולשכנע קהל בוגר חרדי.

השר אורי אריאל, עצמו הוסיף וקרא לציבור לערוך השנה את הכפרות בכסף, בכך לסייע ליותר ויותר נזקקים ולהגביר את הערבות ההדדית שלנו כחברה; “ברור לי שיש מסורת בחלק מהקהילות לערוך את הכפרות בתרנגולות ויש הרואים במסורת תוקף הלכתי, אבל גם לא מעט מגדולי ישראל, יצאו נגד המנהג הזה, הן בגלל ’צער בעלי החיים’ והן לאור העובדה ששחיטת התרנגולות נעשית בכמויות אדירות ובלחץ מה שיכול להוביל לשחיטה לא כשרה דווקא ערב יום הכיפורים. בסופו של דבר הכסף בכפרות מגיע לנזקקים, והסיוע לחלשים בחברה הוא חלק מהערבות ההדדית אליה אנו מחויבים”.

אתי אלטמן, מייסדת ארגון להגנת בעלי חיים “תנו לחיות לחיות” בירכה על הקמפיין; “דווקא בראש השנה ויום כיפור, כאשר אנו מתפללים לה’ שינהג בנו ברחמים ושיחתום אותנו בספר החיים, צריכים גם אנחנו לנהוג רחמים בסובבים אותנו, כולל בבעלי-החיים, ולחוס על חייהם. אני קוראת לכל מי שיכול, לעשות את הכפרות במזומן ולתרום לנזקקים.

זאת המשמעות האמיתית של בין אדם לחברו ביום הכיפורים. אני מחזקת את ידי השר אריאל, אשר פועל למען בעלי החיים ופועל לחיזוק המודעות הציבורית לנושא הכפרות בפרט וצער בעלי חיים בכלל. יהי רצון שכשם שנרחם על התרנגולות ירחמו עלינו משמים ונזכה כולנו לשנה טובה ומאושרת”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן