מועצות אזוריות מחוז הצפון נדל"ן

ר.מ.י מזהירה ראש המועצה ג’דידה-מכר ובניו: פנו את אדמות המדינה

ראש המועצה המקומית של כפר ג’דידה-מכר, מר מוחמד שאמי ושני בניו חשודים בפלישה לאדמות המדינה בתוך הכפר, המיועדות לשיווק לבנייה למגורים בשטח של כ- 400 מ"ר ◄ הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל ◄ "מדובר במעשה חמור. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לשמור על הקרקעות הציבוריות, שאינן הפקר" - אומר ערן ליבנה, מנהל מחוז שמירה צפון – חיפה ברשות מקרקעי ישראל.
0
0
מוחמד שאמי, ראש המועצה ג’דידה-מכר | ברקע מסומן בחץ אדמת מדינה | עיצוב שולי סונגו
מוחמד שאמי

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, נערכים כעת לפנות פלישה לאדמות המדינה ב’כפר ג’דידה-מכר’ (جديدة-مكر), הסמוך לעיר עכו, המיוחסת לפי החשד לראש המועצה המקומית, מר מוחמד שאמי ושני בניו. מפקחי הרשות, מסרו היום (יום שני, ט״ז בֶּאֱלוּל, תשע״ה), כי איתרו בנייה חדשה, על אדמות מדינה בתוך הכפר, המיועדות לשיווק לבנייה למגורים בשטח של כ- 400 מ”ר. הבנייה הבלתי חוקית, הנמצאת בשלב היסודות, מעכבת את שיווק הקרקע במכרז לבנייה למגורים לתושבי הכפר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, הגישו תלונה למשטרת עכו, בגין הסגת גבול כנגד ראש המועצה מר מוחמד שאמי ושני בניו, אשר על פי החשד הם עומדים (לכאורה) מאחורי הפלישה אל אדמות המדינה שהינה עבירה פלילית של הסגת גבול ואשר דינה הוא עד שנתיים מאסר בפועל.

לאחר הגשת התלונה נגד ראש המועצה המקומית של כפר ג’דידה-מכר, הבחינו המפקחים בכך שיסודות המבנה, כוסו בחול ועפר במטרה להסתיר את הבנייה, אך היסודות הנמצאים בשטח מונעים את שיווק הקרקע במכרז חוקי לתושבי הכפר.

מפקחי הרשות, מסרו, כי בימים אלו הם נערכים לפנות את המבנה מהקרקע ולהגשת תביעות כספיות נוספות נגד הפולשים, שיידרשו להחזיר ל’קופת המדינה’ את עלויות הפינוי, לרבות עלויות כוח האדם – מפקחים, שוטרים ופועלים – עלויות הציוד המכני הנדרש להריסת המבנה ופינוי הפסולת.

מעבר לכך, הפולשים, יהיו חשופים גם להליכים פליליים מצד המשטרה, לאחר שכאמור בהשתלטותו על הקרקע הציבורית ביצע עבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

ג’דיידה-מכר היא מועצה מקומית ערבית במחוז הצפון בישראל. היישוב שוכן בגליל המערבי, מזרחית לעיר עכו ומערבית ל’כביש 70’. שני הכפרים ג’דיידה ואל-מכר אוחדו למועצה אחת בשנת 1990.

ערן ליבנה, מנהל מחוז שמירה צפון – חיפה ב’רשות מקרקעי ישראל’, אמר, כי; “למוחמד שאמי ובניו, יש עדיין את האפשרות לפנות את השטח בעצמם ובכך להימנע מהליך פינוי שעלול להיות טראומטי למשפחה, ואף להימנע מתביעות כספיות ופליליות. לפולשים אין בקרקע כל זכות והמדינה לא הרשתה לו להשתמש בקרקע או לבנות עליה.

הפלישה שביצעו לקרקע מעכבת את שיווק הקרקע במכרז לבנייה למגורים לתושבי הכפר, מדובר במעשה חמור. מפקחי רשות מקרקעי ישראל, ימשיכו לשמור על הקרקעות הציבוריות, שאינן הפקר”. סיכם מר ליבנה, מנהל מחוז שמירה צפון – חיפה ברמ”י.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן