בעולם

טומטינה, 70 שנים לפסטיבל טומטינה בספרד, אפילו Doodle העניק מחווה

המסורת, של "טומטינה" החלה בשנת 1945 בערך, אך מקורו של הפסטיבל אינו ברור. ייתכן, כי הוא התפתחות של קרב אוכל קטן שהפך למסורת, או התפתחות של התפרעות בעקבות התהפכותה של משאית עמוסת עגבניות. יש המבקרים את האירוע באשמה, כבזבוז גדול של אוכל, כשיש מיליוני אנשים רעבים.
0
0
פסטיבל טומטינה: אנשים מתפלשים במיץ עגבניות | צילום: tomatina.es | עיבוד: שולי סונגו ©
פסטיבל טומטינה

פסטיבל “טומטינה” (Tomatina) השנתי והמסורתי, שהפך לאטרקציה תיירותית הנערך מדי קיץ ב-ספרד לקראת סוף חודש אוגוסט ושבמסגרתו נערכת ביום רביעי האחרון בחודש (היום רביעי, 26.08.15) וחותמת אותו ב; ’מלחמת עגבניות’ בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם מקומיים ותיירים מכל העולם לעיר להשתתף ב”מלחמה” בה איש אינו נפגע למעט פגיעות של עגבניות. הפסטיבל השנתי, המתקיים בעיר בוניול (Buñol) שבקהילה האוטונומית ולנסיה בספרד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הבוקר, הגדיל ועשה מנוע החיפוש באינטרנט של גוגל (google.co.il) במחווה לכבוד “פסטיבל טומטינה” במלאות לו 70 שנה ב”דודל ספרדי” גם ב-גוגל ישראל וחשף את פנטזיית הילדות האוניברסלית שבהן בא לכולנו להתפנק במקלחת של התפרעות אחד נגד השני עם עגבניות, ומכל הבא ליד במקרה הזה של בלגן מימי-אדום סמיך והשליך לעבר הגולשים/מחפשים עגבנייה עסיסית.

ליום השנה ה-70 של הפסטיבל, משרבט Doodler Nate Swinehart ותוך שהוא לוכד את האנרגיה של החגיגות של היום עם אנימציה מוצפת בעגבניות ניתזו ושופע שמחת הנעורים של הדמויות שלה.

כזכור, גוגל, ענק החיפוש באינטרנט, יש מסורת של איור הלוגו (“Google Doodle“) לפי נושאים כמו בחגים (בעיקר אמריקנים, נוצרים וגם יהודים), אירועים שונים, כמו; אולימפיאדה, המצאות שונות, ימי הולדת של אנשי מפורסמים בעולם, בהם מדענים וממציאים ועד כאמור לשטות הזו במיץ עגבניות בה תצפו הערב בכל מהדורת חדשות המחשיבה את עצמה בעולם.

לחיצה על הלוגו, מאפשרת תוצאות חיפוש מורחבים בנושאים להם מקדיש Google Doodle (דודל), את הנושא שבחר.

פסטיבל “טומטינה” נערך כל שנה לקראת סוף אוגוסט, וכאמור, מלחמת העגבניות, חותמת אותו, ביום רביעי האחרון בחודש. עשרות אלפי תיירים, מגיעים מכל העולם לעיר, כדי להשתתף במלחמה שבה איש אינו נפגע למעט פגיעות של עגבניות.

הפסטיבל, עצמו נמשך מספר ימים שבמהלכם מתקיימים מופעי מוזיקה, זיקוקין די-נור ותהלוכות וכן, תחרות בישול מסורתית.

בבוקר המלחמה, נתלה בשר חזיר על עמוד גבוה. על המשתתפים לנסות ולהגיע בכוחות עצמם אל הבשר, כאשר הם מטפסים אחד על השני בניסיון להגיע אליו. מן הרגע שבו אחד האנשים מצליח להוריד את הבשר וזוכה בו, נפתחת “מלחמת העגבניות”.

גוגל google במחווה לכבוד פסטיבל טומטינה במלאות לו 70 שנה בדודל ספרדי גם ב-גוגל ישראל
google דודל במחווה לפסטיבל טומטינה

את הנשק למלחמה מספקות עשרות משאיות המביאות יותר מ-100 טונות של עגבניות אל מרכז העיר ומשתתפי מלחמת השלכת העגבניות בתוך דקות מתפלשים במיץ האדום בחיוך, כשרחובות העיר בוניול, הופכים לנהרות אדומים של מיץ עגבניות.

בשנים האחרונות, צוינו בירי תותח פתיחת הקרב וסיומו לאחר שעה בדיוק. החל משנת 2013, הכניסה לפסטיבל, אף כרוכה בתשלום ומספר המשתתפים מוגבל, מסיבות בטיחותיות.

המסורת, החלה בשנת 1945 בערך, אך מקורו של הפסטיבל, אינו ברור. ייתכן, כי הוא התפתחות של קרב אוכל קטן שהפך למסורת, או התפתחות של התפרעות בעקבות התהפכותה של משאית עמוסת עגבניות.

יש הטוענים, כי מדובר במזכרת לימים של הרודן הספרדי פרנקו, כאשר כמזכרת לשלטונו העריץ נוהגים בני העיירה בוניול שבמחוז ולנסיה, לקיים את פסטיבל זריקת עגבניות.

יש המבקרים את האירוע באשמה, כי מדובר בבזבוז גדול של אוכל, בעוד שברחבי העולם, יש מיליוני אנשים רעבים.

ויש גם לכותב שורות שאת דרכו החל כעיתונאי ספורט, דעה בנושא; פעם כאשר הגיעה הפגרה מאירועי הכדורגל ולא הייתה בנמצא כל ידיעה חדשותית מעניינת, כונה הדבר בברנז’ה, מצב של; “עונת המלפפונים“…

… עתה, ככל הנראה, אפשר להגדיר את האירוע והידיעה; “שטויות במיץ עגבניות“.

אל האתר הרשמי של האירוע.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן