מוזיקה

יוסי פיאמנטה הגיטריסט החרדי, הלך לעולמו לאחר שנאבק מחלת סרטן

בשנת 2005, התגרש יוסי פיאמנטה, ולבקשת אביו, חזר לארץ ישראל. הוא הופיע בארץ ובמקביל, שמר על הפופולריות שלו בקרב יהודי ארצות הברית, ובפרט בקרב הקהל החסידי-מזרחי ◄ אבי פיאמנטה, אף ניגן לפני הרבי מליובאוויטש פעמים רבות ◄ פיאמנטה, הותיר אחריו את אשתו ויויאן ושישה ילדים.
0
0
יוסי פיאמנטה הגיטריסט החרדי, הלך לעולמו לאחר שנאבק מחלת סרטן
ייוסי פיאמנטה, זכרו לברכה

יוסי פיאמנטה, הגיטריסט הווירטואוז החסידי (חב”ד), בן ה-64 מצמד ’האחים פיאמנטה’ הלך אמש (ראשון) לעולמו, אחרי שנאבק ממושכות ב’מחלת הסרטן’. בסוף השבוע שעבר, עוד פנה שותפו ליצירה המוזיקאי המחונן הצעיר נפתלי כלפה, בדף הפייסבוק בבקשה להתפלל עבורו, כי הוא צריך רחמים ונס ענק, לאחר שפיאמנטה, עבר ניתוח – שלאחריו נכנס לתרדמת. פיאמנטה, הותיר אחריו את אשתו ויויאן ושישה ילדים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פיאמנטה, הוציא מעל עשרה אלבומים, וזכה להערכה ממבקרי מוזיקה רבים לאורך השנים, שהתפעלו מהטכניקות הייחודיות שלו על הגיטרה החשמלית כשהווירטואוזיות שלו זיכתה אותו בכינויים ובהשוואות למוזיקאים גדולים.

בשנים האחרונות, הלך והידרדר מצבו הבריאותי, לאחר שחזר לישראל לפי בקשת אביו.

יוסי פיאמנטה, נולד בעיר ירושלים ב-1951, לאביו יהודה, שהיה איש השירותים החשאיים, ובהיותו בן 12 עברה משפחתו לעיר תל אביב.

לרגל בר המצווה שלו קיבל ’גיטרה’ כמתנה מדודו המלחין, מנצח, מעבד, נגן קלרינט, סקסופון, חליל, ועוד המוזיקאי הנודע אלברט פיאמנטה והחל לנגן בה בדרך של לימוד עצמי.

את שירותו הצבאי, עשה ב’להקת חיל התותחנים’ בתקופה שלפני מלחמת יום הכיפורים, יחד עם יוני רכטר, ‘שלישיית אף אוזן גרון’ ואחרים.

בתקופת מלחמת יום הכיפורים, כבר היה משוחרר והופיע יחד עם אחיו הצעיר אבי, בן ה-15, שניגן על חליל ו-אורגן בהופעות מול החיילים המגויסים.

 

יוסי פיאמנטה הגיטריסט החרדי, על ערש דווי עם המוזיקאי נפתלי כלפה, שבא לעודד את רוחו בימיו האחרונים | צילום מתוך הפייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לאחר מכן, בסוף שנת 1974, הקימו השניים את “להקת פיאמנטה” שהייתה להקת רוק, ג’אז, מזרחי, חסידי שהתבססה על הגיטריסט יוסי פיאמנטה ועל אחיו החלילן, אבי פיאמנטה.

הלהקה, שבה היו חברים גם בני קדישזון (תופים), ג’ו מיר (גיטרה בס) וג’יין פליישר (שירה), הייתה חלוצה בתחום הרוק המזרחי בתחילת שנות ה-70 בישראל, לא הצליחה להפיק תקליט בארץ ישראל ועברה לפעול ב-ארצות הברית שם היא ניגנה והקליטה מסוף שנות ה-70 ועד 2005.

במהלך השנים שלאחר מכן, החליף ג’רי גרוול את קדישזון בתופים ו-אביבה שמואלי (אבידן) את פליישר בשירה. את אבידן, החליפה בשירה אביבה הד, וזו הוחלפה על ידי האחיות לבית פיאמנטה, אני וויוי. הלהקה, ניגנה ב”מועדון הרוק” של בית ליסין ושימשה כלהקת הליווי של צביקה פיק.

בשנת 1975, הוציאה להקת פיאמנטהלרדיו את השיר “מצווה גוררת מצווה” שצעד במצעדי הפזמונים. יוסי פיאמנטה הופיע לעתים ב’בית ליסין’ גם ללא הלהקה בערבים שהוקדשו למוזיקאי, גיטריסט אמריקאי; ג’ימי הנדריקס (Jimi Hendrix), שהיה מאמני הבלוז-רוק’נרול הבולטים ביותר של שנות השישים, והשפיע רבות על דור “ילדי הפרחים”.

באחת מהופעותיו קיבל פיאמנטה “מכת חשמל” שהעיפה אותו מהבמה וכמעט הביאה למותו. במקביל, החל פיאמנטה בתהליך איטי של חזרה בתשובה.

ימים, כונה יוסי פיאמנטה, מגדולי הגיטריסטים היהודיים בשם; “הנדריקס החסידי”.

 

יוסי פיאמנטה הגיטריסט החרדי, בימיו האחרונים מנגן ושר עם המוזיקאי נפתלי כלפה | צילום מתוך הפייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בשנת 1977, הגיע להופעות בישראל סקסופוניסט הג’אז הנודע סטן גץ. הוא שמע את להקת פיאמנטה והתלהב ממנה. הוא הקליט עם הלהקה, מספר קטעים והזמין אותה להופיע איתו בארצות הברית.

בהמשך השנה, הקליטה הלהקה תקליט (עם המתופף אהרל’ה קמינסקי על כלי הקשה) אולם זה לא יצא לאור והלהקה נסעה לארצות הברית, הופיעה יחד עם סטן גץ אך לא הצליחה להוציא אלבום.

▼שהות בארצות הברית

לקראת סוף שנות ה-70, נסעו האחים פיאמנטה, לארה”ב – שם חזרו שניהם בתשובה, כמו גם יתר בני משפחתם. בהמשך, העמיקו האחים פיאמנטה את חזרתם בתשובה, ואבי הפך לחסיד חב”ד מובהק.

הן האחים פיאמנטה והן שתי האחיות השתקעו בארצות הברית, נישאו והקימו משפחות וניגנו לפרנסתם בהופעות ובאירועים ביחד ולחוד. אבי פיאמנטה, אף ניגן לפני הרבי מליובאוויטש פעמים רבות.

▼החזרה לישראל

בשנת 2005, התגרש יוסי פיאמנטה, ולבקשת אביו, חזר לארץ ישראל. הוא הופיע בארץ ובמקביל, שמר על הפופולריות שלו בקרב יהודי ארצות הברית, ובפרט בקרב הקהל החסידי-מזרחי.

▼אלבומים של יוסי פיאמנטה

● מצווה.
● Let’s Dance with the Piamentas.
● להקת פיאמנטה.
● תשמח.
● 199.
● ניגוני אדמורים.
● The Way You Like It.
● Strings of My Heart.
● פיאמנטה בגדול (Big time).
● פיאמנטה בניו יורק – הופעה חיה.
● ששון ושמחה.
● The Heavenly Jams Band.

יהי זכרו ברוך לעד.

☚ המידע אודות יוסי פיאמנטה, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן