מזג אוויר

מזג האוויר, מד”א, מזהיר מפני סכנות החום הכבד בגל החום הפוקד את ישראל

0
0

במד”א עומדים בכוננות וערוכים לגל החום הפוקד את ישראל וממליצים, כך תישמרו מפני סכנות החום הכבד לאור הזינוק בטמפרטורות ומזג האוויר החם שצפוי לפקוד את ישראל בימים הקרובים ◄ מד”א, מפרסם הנחיות לציבור כדי לצמצם נזקים אפשריים בגוף מפאת מזג האוויר החריג הנחיות בעברית ובשפות הזרות – כיצד לשמור על בטיחותכם בקיץ הישראלי.
מזג האוויר, מד
מזג האוויר, מד”א, מזהיר מפני סכנות החום הכבד בגל החום הפוקד את ישראל

מזג האוויר, יהיה חם ומסוכן ובכלל לא מגניב. החזאים צופים, כי בימים הקרובים צפוי לפקוד את ארץ ישראל, עומס חום עם טמפרטורות גבוהות במיוחד. בימי חום כבד, מורגשת עליה בפניות אל מגן-דוד-אדום (מד”א), מאנשים שמתלוננים על חולשה ותשישות, התעלפויות, התייבשויות ומכות חום ובמד”א עומדים בכוננות ובהערכות מיוחדת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, הזהיר היום (יום שישי | כ”ט אב התשע”ה), מפני פגיעות אפשריות מפאת החום הכבד הצפוי לפקוד את ארץ ישראל בימים הקרובים. ומציין, כי אני ממליץ לכולם להישמע להנחיות מד”א ולעשות כל שביכולתם על מנת להימנע מ’פגיעות החום הכבד’. בכל צורך, עומדים לרשות הציבור צוותי מד”א המיומנים שיעניקו מענה מידי לכל פגיעה שעלולה להתעורר”.

צוותי מד”א, ערוכים לקראת פגיעות החום הכבד, צפוי לשרור בכל חלקי הארץ ועלול לסכן חיי אדם בדגש על תינוקות, ילדים וקשישים.

על מנת לצמצם למינימום את הפגיעות בנפש מפאת החום הכבד, דובר מגן דוד אדום מר זכי הלר דובר מד”א, מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מד”א, מפרסם את ההנחיות לציבור, שיאפשרו שמירה על חיי אדם;

1. הרבו בשתיית נוזלים; יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות לפחות 3 ליטר מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. הרבו בשתיית מים על פני כל שתייה ממותקת.

2. יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר. יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובעים, קרם הגנה ולבוש מתאים.

3. תינוקות ברכב; יש להימנע לחלוטין מהשארת ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכבים סגורים מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב – גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים! במידת הצורך, יש להשאיר בעבורם שתייה קרה, מזגן דולק ומבוגר אחראי ברכב.

4. פעילות ספורטיבית; יש להימנע לחלוטין מפעילות ספורטיבית במהלך שעות החום הכבד. במידה ומבצעים פעילות ספורטיבית בשעות הערב ולאחר עומס החום, יש לשים לב להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.

5. יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים ביותר, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהימנע משהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר ובשעות אחה”צ, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לשים לב לרחוץ רק בחופים מוכרזים בהם יש מציל.

6. עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד; יש לקחת הפסקות ארוכות יותר בצל או במקום ממוזג, להרבות בשתייה ולהפקיד על לבוש מאורר.

7. אם מופיעים סימני התייבשות; דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה, יש להפסיק מיידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון.

8. במידה ומופיעים סימני פגיעת חום; דוגמת התעלפות, יש להזעיק את מד”א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון; 101. עד הגעת צוותי מד”א, יש לבצע קירור מידי של הנפגע תוך הפשטתו מבגדיו, התזת מי ברז והשבת רוח על גופו.

חשוב לתת תשומת לב מיוחדת ל; תינוקות, ילדים, קשישים ו-מוגבלים. הורים לתינוקות ופעוטות צריכים לשים לב להתנהגותם ולוודא שאינם מראים כל סימן להתייבשות או “מכת חום”. בנוסף, יש לוודא הימצאות שתייה בסמוך אליהם ושהילדים נמצאים כל העת במקום מוצל.

מד”א, קוראים למשפחות שלהן קרובים קשישים או מוגבלים לשמור עימם על קשר בתדירות גבוהה מהרגיל על מנת לוודא שבקרבתם שתייה קרה וכי הם מצויים במקום מוצל וקריר ואינם מראים כל סימן ל’התייבשות’ או פגיעת ’מכת חום’.

◄ אזהרה והצהרה;

בארגון מד”א, מזהירים ומצהירים, כי בשום אופן אין בהנחיות המפורטות אלו להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לידיעותיך בהגשת ’עזרה ראשונה’. הנחיות אלו, אינן באות להחליף את פעולות ההצלה באופן מקצועי. בכל מקרה חירום רפואי יש להתקשר אל מד”א בטלפון; 101 ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים ב-מוקד מד”א.

מידע על קורסי החייאה ועזרה ראשונה של מד”א, ניתן לקבל במוקד ההדרכה של מד”א בטלפון; 8101*

◄ תחזית מזג האוויר של השירות המטאורולוגי;

תחזית מזג האוויר, להיום ולהלילה על פי השירות המטאורולוגי הישראלי. היום (שישי), יהיה; מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ והן תהיינה מעט גבוהות מן הממוצע. הלילה; בהיר וחם.

מחר שבת, 15/08, תחול עלייה נוספת בטמפרטורות. ייעשה חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

בשבוע הבא, יום ראשון, 16/08, הטמפרטורות יוסיפו לעלות וייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים ברוב אזורי הארץ.

ביום שני, 17/08, תורגש הקלת מה בעומס החום את יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי וישררו עומסי חום כבדים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן