כסף מדבר

האחים ג’קי מור ואבנר שפיר, קבלני עבודות עפר ותשתיות שהורשעו בביצוע עבירות מס

0
0

ג’קי מור (אבן יהודה) ואחיו אבנר שפיר (נתניה), קבלני עבודות עפר ותשתיות; גבו מלקוחותיהם בגין חשבוניות פיקטיביות, בסך של כ- 14 מיליון ₪ ועמלות נוספות, שולשלו לכיסיהם, ניכו תשומות שלא כדין ודרשו הוצאות כוזבות, הורשעו בביצוע עבירות מס בהיקף של כ-120,000,000 שקלים ◄ האחים ג’קי מור ואבנר שפיר, הורשעו גם בעבירות של סחיטה באיומים נגד ראש המועצה האזורית עמק חפר.
האחים ג’קי מור ואבנר שפיר, קבלני עבודות עפר ותשתיות שהורשעו בביצוע עבירות מס
האחים ג’קי מור ואבנר שפיר, קבלני עבודות עפר ותשתיות שהורשעו בביצוע עבירות מס | בצילום משמאל: כב’ השופטת דניאלה שריזלי ומימין: ראש המועצה האזורית עמק חפר מר רני אידן

ג’קי מור (אבן יהודה) ואחיו אבנר שפיר (נתניה), שהורשעו בפרשת קוד שביר בביצוע עבירות מס בהיקף של כ-120,000,000 שקלים ובעבירות של סחיטה באיומים נגד ראש רשות מקומית נשלחו למאסר בפועל, על ידי בית משפט השלום בעיר תל אביב-יפו, אשר גזר היום (יום רביעי | כ”ז אב התשע”ה), נגד גקי שבירו (מור) מישוב אבן יהודה, 9 שנות מאסר בפועל, קנס של 4 מיליון שקלים ו- 28 חודשי מאסר על תנאי. על אחיו, אבנר שפיר מהעיר נתניה, נגזרו 6.5 שנות מאסר בפועל, קנס כספי של 800,000 ₪ ו- 15 חודשי מאסר על תנאי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דוברות והסברה של הנהלת רשות המסים בישראל, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; האחים מור ושפיר, קבלני עבודות עפר ותשתיות, הורשעו במאי 2015, בביצוע שורה ארוכה של עבירות מס בהיקף של כ- 120 מיליון ₪ ובעבירות של סחיטה באיומים נגד ראש מועצה אזורית עמק חפר ו-מפקח בנייה במועצה האזורית וכנגד חייב של אחד המורשעים.

עוה”ד רבקה פיינר ועו”ד עילית פאלוך מן המחלקה המשפטית ברשות המסים, ייצגו את המדינה בתיק בנוגע לעבירות המס ועו”ד כנרת מור מ-פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), ייצגה את המדינה בעבירות על חוק העונשין.

החקירה המורכבת ב”פרשת קוד שביר” אשר נוהלה על ידי צח”מ משותף ל-יחידת יהלום, חקירות מע”מ חיפה, יחידת יעדים מרשות המסים ו-להב 433 – יאל”כ ב-משטרת ישראל. לצד הטיפול הפלילי בפרשה, ענייניהם של האחים טופלו גם במישור האזרחי ב’יחידה הארצית לשומה’ וב’יחידה לפשיעה חמורה ברשות המסים’.

הנאשמים, הורשעו, כאמור, כי הוציאו חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של לפחות כ-85,000,000 ש”ח, במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס מבלי שבוצעו העסקאות המפורטות בהן. סכומי המע”מ, שגבו הנאשמים מלקוחותיהם בגין החשבוניות הפיקטיביות, בסך של כ-14 מיליון ₪ ועמלות נוספות, שולשלו לכיסיהם.

יתרה מזאת, ניכו האחים-נאשמים-הנישומים תשומות שלא כדין ודרשו הוצאות כוזבות בדוחות ל-מס הכנסה, בסכום כולל של למעלה מ-20 מיליון ₪, מעשיהם אלו נועדו לאפשר להם להתחמק ממס.

כאמור, נוסף על עבירות המס, כב השופטת דניאלה שריזלי מבימ”ש השלום בעיר ת”א, הרשיעה את הנאשמים בעבירות של סחיטה באיומים. השניים, איימו לפגוע בראש המועצה האזורית עמק חפר מר רני אידן ומר דניאל אלעל, שהינו מפקח בנייה במועצה האזורית עמק חפר, שפעלו לאכיפת צו הריסה מינהלי, שהוצא למבנה ב-מושב בורגתא, אשר הנאשם שבירו (מור), ביצע בו עבודות בנייה ללא היתר כדין.

שבירו (מור), איים על דניאל אלעל ואמר לו, כי; “הפעם ויתרנו לך, פעם הבאה תקבל ישר כדור בראש”. האחים, כאמור, אף איימו על ראש המועצה האזורית עמק חפר, התפרצו לישיבת המועצה, כשאקדחו של שבירו (מור), גלוי על אחת ממותניו והוא צועק ומקלל את ראש המועצה מר אידן וכשהתבקש לצאת מהאולם הוא איים על ראש המועצה ואמר לו, כי אם ייהרס הנכס – “יישפך פה דם”…

כמו-כן, שבירו (מור), הורשע ב-סחיטה באיומים של אדם שהיה חייב לו כספים ופשט רגל. כאשר בימ”ש, קיבל את עמדת המדינה והרשיע את שבירו (מור) שעבר עבירות של שיבוש מהלכי משפט, הואיל ויצר קשר טלפוני מבית המעצר עם שניים מעדי התביעה, שעה שהיה עצור עד תום ההליכים.

האחים אף הסתירו במחסן הצמוד לדירת מגוריה של אימם המנוחה בשכונת רמת אביב, מסמכים של החברות שפעלו באמצעותן, שמבדיקתם, התברר, כי הנפיקו חשבוניות בסכומים של כ- 350,000,000 ₪, בעוד שבפועל הם דיווחו אל רשות המסים על עסקאות בסך של כ-50 מיליון ₪ בלבד. גקי שבירו (מור), הורשע גם בהעלמת הכנסות בסכום של כמיליון ₪, בגין השכרת נכסים שונים.

כבוד השופטת דניאלה שריזלי מבימ”ש השלום בעיר תל אביב, המכהנת בפועל גם כשופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ציינה; “החומרה היתרה שאני רואה במעשי הנאשמים היא לאו דווקא במספרן הגדול של העבירות, היא מתבטאת בהתנערות הנאשמים מהוראות דיני המס, התנערות שורשית וחצופה, היא מתבטאת ביחסם הבוטה והמזלזל כלפי רשויות המס”.

כב’ השופטת שריזלי, הוסיפה וקבעה בגזר דינה, כי; “הנאשמים פעלו במסגרת ארגון עסקי יזום, קבוע ושיטתי שתכליתו הייתה לכאורה עסקית, אולם, התגלה כבעל תכלית מרמתית. בהתאם למדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מס בתחום העבירות שבהן הורשעו הנאשמים…

אני סבורה, כי העונש ההולם את המעשים הוא עונש מאסר ממושך לריצוי בפועל, ורכיבים עונשיים בצדו, ביניהם; קנס כספי משמעותי”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן