חדשות בריאות

המרכז הרפואי זיו בצפת, חנך את מכון ה-MRI במעמד סגן שר הבריאות ח”כ הרב יעקב ליצמן

0
0

סגן שר הבריאות כב’ הרב יעקב ליצמן; “,MRI אינו עוד מכשיר, הוא חיוני בבתי חולים וחנוכתו היום, מהווה גם מסר לציבור, כי גם בפריפריה, בגליל ובנגב, לא יהיה צורך לנסוע מרחקים ארוכים בכדי לקבל טיפולים רפואיים. למרות שתוחלת החיים בפריפריה קצרה יותר, בכוונתי לעשות הכול, כדי שגם נתון זה ישתנה… יש עדיין דרך ארוכה, אך הפערים מצטמצמים בין המרכז לפריפריה”.
המרכז הרפואי זיו בצפת, חנך את מכון ה-MRI במעמד סגן שר הבריאות ח
המרכז הרפואי זיו בצפת, חנך את מכון ה-MRI במעמד סגן שר הבריאות ח”כ הרב יעקב ליצמן

ב’מרכז הרפואי זיו’ בעיר צפת, נחנך היום (יום שני | כ”ה אב התשע”ה) בהשקעה של 13 מיליון שקלים, המכון לתהודה מגנטיתMRI החדש (מכון ה-(MRI , במעמד סגן שר הבריאות ח”כ הרב יעקב ליצמן, ראשי רשויות בצפון הארץ והנהלת המרכז הרפואי בראשות מנהל המרכז הרפואי זיו בעיר צפת ד”ר סלמאן זרקא, מנהלי מחלקות ואנשי הצוות הרפואי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

גיל מאור, דווח לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מכון ה-MRI, הוקם בצמוד למחלקה לדימות (רנטגן) על שטח של 400 מ”ר, בעלות של כ-13 מיליון שקלים, כאשר עלות הבינוי והתכנון של המכון עומדת על 7 מיליון שקלים ועלות הציוד הייעודי למכון הינה 6 מיליון שקלים נוספים, אשר גויסו בסיוע תרומותיהם של מר דוד קליין, הקרן לידידות וחברת הרמטיק נאמנות בע”מ.

כוח האדם הנדרש להפעלת המכון המיוחד, נקלט זה מכבר במרכז הרפואי זיו-צפת, בראשות מנהל המכון ד”ר סאהר סרור, אשר יחד עם צוות מכון הדימות (“רנטגן”) והצוות הייעודי ל-MRI, ליוו את הקמת המכון על פי סטנדרטים מקצועיים ברמה בינלאומית.

סגן שר הבריאות כב’ הרב יעקב ליצמן, אמר, כי; “MRI, אינו עוד מכשיר, הוא חיוני בבתי חולים וחנוכתו היום, מהווה גם מסר לציבור, כי גם בפריפריה, בגליל ובנגב, לא יהיה צורך לנסוע מרחקים ארוכים בכדי לקבל טיפולים רפואיים. למרות ש’תוחלת החיים’ בפריפריה קצרה יותר, בכוונתי לעשות הכול, כדי שגם נתון זה ישתנה.

בכהונתי הקודמת, קידמתי את נושא מכון ההקרנות ל’חולי סרטן’ ואני מקווה שבקרוב יושלם כאן. יש עדיין דרך ארוכה, אך הפערים מצטמצמים בין המרכז לפריפריה”.

עוד הוסיף סגן השר הרב ליצמן, כי יש בליבו רגשות מיוחדים למרכז הרפואי זיו בצפת וכי ניתן לקבל בו מרבית הטיפולים; “בעזרת השם נסייע לטפח ולפתח גם את מחלקת היולדות בזיו וכן את המחלקה הכירורגית”.

ח”כ יפעת שאשא-ביטון, גיורא זלץ, דר’ סלמאן זרקא, הרב יעקב ליצמן סגן שר הבריאות ומר אילן שוחט בחנוכת מכון MRI במרכז הרפואי זיו | צילום: מרכז רפואי זיו | עיבוד: שולי סונגו ©

עוד אמר סגן שר הבריאות כב’ הרב יעקב ליצמן, כי תכניותיו לעתיד, הינן רפורמה בשירות הסיעוד ושיפור ב-חדרי המיון.

בדבריו בטקס חנוכת מכון ה-MRI, ציין ד”ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, כי פתיחת ’מכון ה-MRI זיו-צפת’ מהווה יום חג לשנה חדשה ובשורה עבור תושבי הצפון, יביא לקיצור התורים לממתינים וימנע מהם את הטרחה הכרוכה בנסיעה למרחקים ארוכים.

“הקמת מכון ה-MRI, מסמלת צעד משמעותי בשיפור יכולות המרכז הרפואי זיו בעיר צפת בהענקת שירותי רפואה מתקדמים לתושבי האזור.

’מכון ה-MRI זיו-צפת’ הוקם תוך מאמצים רבים ובעזרת תרומותיהם של אנשים יקרים הרואים בקידום ופיתוח המרכז הרפואי זיו, משימה חשובה. עד עתה, נאלצו המטופלים לנסוע למרכזים רפואיים אחרים, כדי לעבור את הבדיקה.

בקרוב מאוד, יוכלו לקבל שירות חיוני זה אצלנו במרכז הרפואי זיו. זהו נדבך נוסף בשיפור השירות הרפואי לתושבי הגליל ורמת הגולן והענקת מכלול שירותי הבריאות החיוניים סמוך למקום מגוריהם” אמר ד”ר זרקא.

הפציינט פארס מחמוד (בן 47) מ-מַגְ’דַל שָׂמְס (مجدل شمس) שבצפון רמת הגולן, במורדות החרמון, שעבר ניתוח אורטופדי בברכו, היה מן הראשונים שזכה לקבל את השירות ב’מכון ה-MRI’ החדש ב’מרכז הרפואי זיו’.

פארס, אמר, כי לפני הניתוח, נסע לבדיקה זו עד לבית חולים במרכז הארץ וכי הנסיעה הייתה ארוכה ומתישה וגם הפסד יום עבודה. “בהקמת מכון ה-MRI, ישנה בשורה לתושבי אזור הצפון, אשר כמו תושבי מרכז הארץ, זוכים כעת לשירותים רפואיים ברמה גבוהה. המכון חדיש ויפה והרופאים והטכנאים ברמה גבוהה”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן