גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

האגודה לגרונטולוגיה אל השרה גילה גמליאל: למה נמחק שמם של האזרחים הוותיקים

0
0

פרופ’ יצחק בריק, יו”ר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה, העוסקת במדעי הזקנה, במכתב אל השרה גילה גמליאל, בעקבות שינוי שם משרדה מ’המשרד לאזרחים ותיקים’ ל’משרד לשוויון חברתי’; … “האזרחים הוותיקים יצטרכו מעתה להילחם על חלקם בעוגה אל מול הנשים והמיעוטים והצעירים והיזמים החברתיים, לא קשה לנחש מי ינצח בתחרות. ומי ידאג לאזרחים הוותיקים?”
האגודה לגרונטולוגיה אל השרה גילה גמליאל: למה נמחק שמם של האזרחים הוותיקים
האגודה לגרונטולוגיה אל השרה גילה גמליאל: למה נמחק שמם של האזרחים הוותיקים

פרופ’ יצחק בריק, יו”ר האגודה הישראלית לגרונטולוגיה, העוסקת במדעי הזקנה, חקר ההזדקנות ובשיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים במדינה, פנה השבוע במכתב אל השרה גילה גמליאל, בעקבות שינוי שם משרדה מ’המשרד לאזרחים ותיקים’ ל’משרד לשוויון חברתי’; “לא מובן לי למה נמחק שמם של האזרחים הוותיקים. האם מדובר במונח שאיננו מכובד דיו?”

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פרופ’ בריק, המשיך והיקשה במכתבו; “כבוד השרה, אכן שם יפה נבחר למשרד במקום השם הארוך והבלתי מובן שהעניקו לו עם כינונה של הממשלה החדשה. אולם שם יפה, איננו בא במקום שמן טוב.

עד כה בישראל היה; “משרד לאזרחים ותיקים”. שם זה נשא בגאווה על ידי כל העוסקים במלאכת הקודש של הסיוע לאזרחים הוותיקים. התפארנו בשם זה בפורומים בינלאומיים בהיותנו אחת המדינות הבודדות בעולם שיש לה משרד אשר כל עיסוקו הוא באוכלוסייה המבוגרת ושמו בישראל, קרוי; “המשרד לאזרחים ותיקים”. לא מובן לי למה נמחק שמם של האזרחים הוותיקים. האם מדובר במונח שאיננו מכובד דיו?

עד עתה היה משרד אשר כל עניינו וכל מעייניהם של השר(ה), המנכ”ל ויתר העובדים, היו הדאגה לאזרחים הוותיקים, מבחינת הזכויות המגיעות להם, השירותים הנדרשים והמעמד לו הם ראויים בחברה הישראלית. מעתה העמידו בשורה אחת, זה לצד זה, את האזרחים הוותיקים עם הנשים, המיעוטים, הצעירים והמיזמים החברתיים. מין בשאינו מינו.

החמור מכל הוא ש’האזרחים הוותיקים’ יצטרכו מעתה להילחם על חלקם בעוגה אל מול הנשים והמיעוטים והצעירים והיזמים החברתיים, לא קשה לנחש מי ינצח בתחרות. ומי ידאג לאזרחים הוותיקים?”

עוד הוסיף פרופ’ יצחק בריק בסיום המכתב, כי; “בכוונתי היה לשוחח אתך על נושא זה ואחרים פנים אל פנים, אלא שלצערי למרות פניותיי החוזרות ונשנות לא זכיתי להגיע עד כה לפגישה המיוחלת”.

דוברת האגודה הישראלית לגרונטולוגיה הגב’ נאוה עינבר, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; “האגודה הישראלית לגרונטולוגיה, עוסקת ב’מדעי הזקנה’ ו’חקר ההזדקנות’ ובשיפור איכות החיים של האזרחים הוותיקים.

האגודה, מאגדת בתוכה חברים העוסקים במגוון התחומים של מקצוע הגרונטולוגיה, מדעי הזיקנה וחקר ההזדקנות, גרונטולוגים, ביולוגים, רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, תזונאים וכן אנשי מנהל וניהול בתחום.

האגודה הינה ארגון אינטרדיסציפלינרי, היחיד בארץ המאגד בתוכו עובדי שדה, אקדמאים, מרצים, חוקרים וקובעי מדיניות. האגודה שמה לה למטרה להיות בית ומקום מפגש בין הדיסציפלינות השונות ובין הארגונים השונים העוסקים בתחום הזיקנה והמטפלים בזקנים, לפעול לקידום איכות החיים של הזקנים ולחזק את המעמד המקצועי של הגרונטולוגיה.

האגודה הישראלית לגרונטולוגיה

האגודה, הינה ארגון אינטרדיסציפלינרי היחיד בארץ המאגד בתוכו עובדי שדה, אקדמאים, מרצים, חוקרים וקובעי מדיניות. האגודה שמה לה למטרה להיות בית ומקום מפגש בין הדיסציפלינות השונות ובין הארגונים השונים העוסקים בתחום הזיקנה והמטפלים בזקנים, לפעול לקידום איכות החיים של הזקנים ולחזק את המעמד המקצועי של הגרונטולוגיה.

קוראים המעוניינים לקרוא עדכוני מדיה חברתית בתחום ה-זקנה וה-גרונטולוגיה מוזמנים להיכנס אל ☚ עמוד ה-פייסבוק של האגודה.

וכן לגלוש אל ☚ אתר ה-האגודה הישראלית לגרונטולוגיה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן