חקלאות ישראל

איגוד מגדלי הפרחים: דיווח העסקת עובדים פלשתינאים בהתאם לימי ההעסקה בפועל

0
0

הטיעון המרכזי של המת”ש, כי אי ניצול של ימי עבודה מלאים מקפח מעסיקים שאינם מקבלים עובדים, אינו עולה בקנה אחד עם המציאות ◄ מנכ”ל האיגוד הארצי של מגדלי הפרחים וצמחי הנוי, מר אברהם דניאל; “הוכח לכל, כי הרגולציה, מתעלמת מ’צרכי החקלאי’, לא בוחלת בהצגת מצגי שווא בפני בית המשפט, ולמעשה מפריעה לעבודה ב’מגזר היצרני במשק החקלאי’…
איגוד מגדלי הפרחים: דיווח העסקת עובדים פלשתינאים בהתאם לימי ההעסקה בפועל
איגוד מגדלי הפרחים: דיווח העסקת עובדים פלשתינאים בהתאם לימי ההעסקה בפועל

איגוד הארצי של מגדלי הפרחים וצמחי הנוי ב’איגוד לשכות המסחר’ זקף באחרונה, הישג משמעותי לזכותו, כשמדור התשלומים ב’רשות האוכלוסין וההגירה’ (המת”ש) נעתר בביה”ד לעבודה בתל אביב, בבקשה לשנות את הדרישות בכל הנוגע לתנאי העסקת עובדי השטחים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כזכור, בעקבות העתירה בביה”ד לעבודה, כבר לפני כשנה, מדור התשלומים של רשות האוכלוסין וההגירה (המת”ש), נכנע ופרסם, כי החל מחודש יוני 2015, יוחל נוהל חדש, לפיו יינתן היתר העסקה רק ל’מעסיקי עובדים פלשתינאים’ במשרה מלאה, והדיווח, ייעשה בהתאם לימי ההעסקה בפועל.

ייאמר מיד, כי בשנים האחרונות, חויבו מעסיקי עובדים פלשתינאים על ידי המת”ש לדווח על מספר ימי עבודה מינימאליים מדי חודש באופן שרירותי, אחיד וגורף, ובכך מטילה על המגדלים הוצאות סוציאליות נלוות מנופחות, על כל האמור והמשתמע מכך.

לאחר פעילות עניפה של מספר שנים, שכללה פגישות ותכתובות רבות בנושא זה, החליט האיגוד הארצי של מגדלי הפרחים וצמחי הנוי ב’איגוד לשכות המסחר’ להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים ובהמשך אף הצטרפו לעתירה ’ארגון מגדלי ההדרים’ ו-חקלאים נוספים.

בעקבות העתירה, הוסכם, כי המת”ש, לא ייכפה יותר דיווח שרירותי של מינימום ימי עבודה, כפי שנקבע מדי חודש על ידו. בית המשפט, גילה דעתו עוד בפתח הדיון, כי אין זה סביר לקבוע דיווח על פי ימי מינימום אחידים לכלל העובדים, וביקש מן המת”ש ליצור נוהל סביר והגיוני.

על פי נתונים שנתקבלו, לאחרונה, מ’המנהל האזרחי’, התברר, כי מכסת העובדים שנקבעה על ידי הממשלה לא נוצלה במלואה, ואף בפערים של עשרות אחוזים.

הטיעון המרכזי של המת”ש, כי אי ניצול של ימי עבודה מלאים מקפח מעסיקים שאינם מקבלים עובדים, אינו עולה בקנה אחד עם המציאות.

לדברי מנכ”ל האיגוד הארצי של מגדלי הפרחים וצמחי הנוי, מר אברהם דניאל; “הוכח לכל, כי הרגולציה, מתעלמת מ’צרכי החקלאי’, לא בוחלת בהצגת מצגי שווא בפני בית המשפט, ולמעשה מפריעה לעבודה ב’מגזר היצרני במשק החקלאי’…

שוב התברר, כי הפקידים מחבלים בעבודת סקטור יצרני חשוב, אשר נמצא בקשיים, ומעמידים בספק את המשך קיומו. אנו נמשיך לעקוב אחר הנוהל החדש. במידה והנוהל החדש, יפגע בחקלאים נעתור בשנית” – סיכם מנכ”ל האיגוד הארצי של מגדלי הפרחים וצמחי הנוי, מר דניאל.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן