רכב | אוטו | דו גלגלי

איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, מתנגד למע”מ על הדו-גלגלי גם עקב עבודות הרכבת הקלה

0
0

משרד האוצר, מבקש תיקון לתקנות מס ערך מוסף, תחת ההגדרה; “רכב פרטי” החייב בתשלום מע”מ, גם רכבים דו גלגליים מקטגוריה L2 וזאת בשל העובדה, כי גם רכבים אלו, משמשים לצורך נסיעה פרטית ◄ איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי; “אין דין קטנוע בינוני כדין רכב פרטי בשל מאפייני שימוש שונים בצורה משמעותית; האחד הינו קטנוע שרוב רובן של הנסיעות, הינן עסקיות גרידא והשני, רכב שמאפשר שימוש מעורב סטנדרטי”.
איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, מתנגד למע
איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, מתנגד למע”מ על הדו-גלגלי גם עקב עבודות הרכבת הקלה

יו”ר ’איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי’ ב-איגוד לשכות המסחר, הגב’ טלי דרורי-ברנר, אמרה היום (יום שני | כ”ו תמוז התשע”ה), כי גיבשה נייר עמדת האיגוד בבקשה לסגת מהתיקון המוצע בתקנת מס ערך מוסף, אשר מכלילה בתשלום המע”מ גם רכבים דו-גלגליים זאת לקראת דיון שיתקיים מחר בוועדת הכספים בעניין תקנות מס ערך מוסף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כיום אין מע”מ על רכישת רכבים דו גלגליים השייכים ל’קטגוריה L2’, המכילה כ-40% מכלי הרכב הדו גלגליים שנמכרים בישראל וכוללת מנעד של כלים, רובם ככולם משתייכים לקבוצת הקטנועים הבינוניים בנפחים שבין 200 ל-300 סמ”ק.

משרד האוצר, העביר לאחרונה לדיון ב-וועדת הכספים, תיקון ל’תקנות מס ערך מוסף’, המבקשות להכניס תחת ההגדרה; “רכב פרטי” החייב בתשלום מע”מ, גם רכבים דו גלגליים מ’קטגוריה L2’, וזאת בשל העובדה, כי גם רכבים אלו, משמשים לצורך ’נסיעה פרטית’.

לגב’ טלי דרורי-ברנר, יו”ר ’איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי’ ב-איגוד לשכות המסחר, יש דעה מוצקה, מדוע יש לסגת מן התיקון המוצע בתקנת מס ערך מוסף, שמכלילה בתשלום המע”מ גם רכבים דו-גלגליים, לדבריה; “מבנה הקטנוע, גודלו הפיזי והספק המנוע מכתיבים שימוש עירוני ברובו. המשמעות, היא, כי רכישות של כלים מקטגוריה זו אשר נעשות על ידי עוסקים (חברות או עצמאים) מובילות לשימוש עסקי רובו ככולו, בשעות העבודה ובתוככי הערים.

חלק גדול מכלל הרוכשים עושים שימוש ברכב וזאת בנוסף לקטנוע, בשעות הערב, בסופי שבוע, לצורכי קניות, נסיעות פרטיות עם המשפחה וכן הלאה, ומייחדים את הנסיעות על הקטנוע, האמור לנסיעות שמשרתות רובן ככולן את צורכי העסק”.

“אין דין קטנוע בינוני כדין רכב פרטי בשל מאפייני שימוש שונים בצורה משמעותית; האחד הינו קטנוע שרוב רובן של הנסיעות, הינן עסקיות גרידא והשני, רכב שמאפשר שימוש מעורב סטנדרטי. באותה נשימה, ניתן לומר, כי ככל שמנעד השימושים יהיה רחב יותר בכלי רכב דו גלגלי ובכלל זה כושר כיסוי מרחקים, נסיעות בשטח, הספק רב יותר, משקל גדול שמקשה על התפתלות בתנועה עירונית וכן הלאה, יש בכך כדי להעיד, כי מנעד השימושים, יטה לכיוון השימוש הפרטי ואולי אף שימוש מעורב, ללא מובהקות עסקית”.

דרורי-ברנר, מוסיפה ומציינת ב”נייר העמדה”, כי כמובן לכל כלל, יש יוצא מהכלל, הן מבחינת סוג הרוכש והן מבחינת הכלי עצמו. אולם אין בכך, כדי ליתר את המובהקות באשר למרבית הרוכשים ומרבית הכלים ב’קטגוריה 2’L המשמש לפעילות עסקית.

“לא נוצר כשל שוק כלשהו שאנחנו מודעים אליו, לא נמצא ניצול לרעה של פרצת מס כלשהי, לא נמצא מידע מפורט על ידי ’רשות המסים’ שיכול להצביע על ליקוי מאורות; ומהיכרותנו עם השטח, אין מגמת סחף לכיוון מסוים של כלים שיכול להדאיג את רשות המסים”.

דרורי-ברנר, הוסיפה, כי בימים אלה כאשר ברחבי ’גוש דן’ נערכים לעבודות ’הרכבת הקלה’ ולקשיים הרבים שינבעו מכך; “קשה שלא לתמוה מדוע לא יירשם עידוד ממשלתי לפתרון אפשרי לבעיית הגודש והפקקים, לא כל שכן על הרעה צפויה בנושא המע”מ”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן