אינטרנט חדשות

מנכ”ל חברת Cybereason הישראלית: עליית מדרגה משמעותית בתקיפות הסייבר בעולם

0
0

התייחסותו של מנכ”ל חברת סייבריזון (Cybereason), על מתקפת הסייבר (לוחמת רשת) של השעות האחרונות; “עד היום, יכלו רק מעצמות וצבאות לנהל פריצות סייבר מורכבות בקנה מידה שכזה, כיום, אנו רואים איך כלים מורכבים מאד משתחררים בין לילה, והאקרים יכולים לשדרג את עצמם ביכולות “של הגדולים”.
מנכ
מנכ”ל חברת Cybereason הישראלית: עליית מדרגה משמעותית בתקיפות הסייבר בעולם

המחקרים באחרונה בעולם מצביעים על כך שאין ספק, כי המרחב הקיברנטי באינטרנט הפך ל’שדה קרב מודרני’, כעת כבר ניתן להבחין, כי עלות “נזקי סייבר” לארגון, יכולים להגיע עד לכדי מיליוני דולרים; וחרף זאת הנהלות הארגונים השונים לא מודעות לנזק ובעוד ה-FBI, מציע מיליוני דולרים בתמורה לאיתור פושעי סייבר – יש למר ליאור דיב, מנכ”ל חברת הסייבר הישראלית Cybereason, דעה מגובשת ומצוקה זאת לנוכח העלייה התלולה והמסוכנת במספר התקיפות של לוחמת רשת, לוחמה קיברנטית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

“בשבועיים האחרונים, אנחנו רואים עליית מדרגה משמעותית ב’תקיפות הסייבר’ בעולם. אנו מזהים עלייה במספר התקיפות של לוחמה קיברנטית ולצד זאת, אנחנו רואים עליה ניכרת באופי אמצעי התקיפה, ועלייה ברמת המורכבות” – אומר מר ליאור דיב, בהתייחסו ל”מתקפת הסייבר” המתחוללת בשעות האחרונות.

לדברי מר דיב; “שתי דוגמאות מהתקופה האחרונה; הראשונה, מחקר “מבצע כופר” – מחקר שערכנו, לאחרונה, גילה, כי “כלי הכופר” (Ransom ware), אשר שימש בעבר “פושעי סייבר קטנים” לצרכי השתלטות על מחשבים אישיים ולקיחת כופר, משמש היום קבוצות האקרים מאורגנות, שאף הפכו את הכלי למתוחכם עוד יותר.

למעשה, כיום, כלי הכופר, מאפשר ל’תוכנה הזדונית’ לחמוק מכלי זיהוי מתוחכמים כמו; אנטי וירוס ו’חומת אש’. בתקופה האחרונה, גילינו עלייה במספר החברות המסחריות שנפגעות מכלי זה, בעוד שבעבר סוג תקיפה מסוג זה היה מכוון בעיקר לאנשים פרטיים”.

הדוגמא השנייה, קשורה למתקפה על קבוצת ההאקרים .Hacker Team קבוצה זו, עקבה לאורך זמן אחר אזרחים פרטיים, חברות ומוסדות מכל המגזרים (כולל הביטחוני ו-ממשלתי) ברחבי העולם ופיתחה פיתחה מאות כלי מעקב, פריצה ו-ביון.

הפריצה אליה, שחררה לרשת האינטרנט את כל מאגרי המידע של הקבוצה, כולל שיטות הפעולה וכלי הפעולה שלהם.

המשמעות היא, כי מעתה, יכול כל אחד להיכנס ל’אינטרנט’ ולהוריד לעצמו כלי פריצה ומעקב מתוחכמים מאד. בנוסף, המאגר מכיל רשימה אינסופית של 0. (DAYS, פרצות לא מוכרות בתוכנות, שמאפשרות להאקרים לפרוץ למחשבים).

המשמעות היא עצומה והיא פורצת את הסטאטוס-קוו המוכר לנו; עד היום, יכלו רק מעצמות וצבאות לנהל פריצות סייבר מורכבות בקנה מידה שכזה, כיום, אנו רואים איך כלים מורכבים מאד משתחררים בין לילה, ו”האקרים” יכולים לשדרג את עצמם ביכולות “של הגדולים”.

מנכ”ל חברת הסייבר הישראלית Cybereason, מר דיב, מעריך, כי; “אין ספק, שייקח זמן רב עד שהחברות הנפגעות, יצליחו לתקן ולסגור את הפרצות וייתכן מאד שבזמן זה, יוכלו גופים קטנים, כמו קבוצות טרור, להשתמש באמצעים הזדוניים ולשדרג את עצמם לרמה שקודם הייתה רק בידי ארגוני ביון ומדינות. זהו מצב מסוכן מתמיד. אנחנו לא יודעים אם יש קשר בין המקרים, אבל ללא ספק זהו טרנד גובר”.

▼ אודות סייבריזון

חב’ סייבריזון (Cybereason) היא חברת סטארטאפ ישראלית, הפועלת בתחום אבטחת המידע ומתמקדת במניעת התקפות האקרים בארגונים. החברה, מפתחת פלטפורמת אבטחה אקטיבית עבור ארגונים, המאפשרת פיקוח רציף במטרה לאתר פעולות סייבר שונות, הרבה לפני שהן מתרחשות בפועל.

Cybereason היא חברה פרטית, שהוקמה ב-2012 על ידי יוצאי יחידת המודיעין 8200 בהם; ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער.

החברה יושבת בקיימברידג’, מסצ’וסטס ולה משרדים בעיר תל אביב, ישראל. בתקופה האחרונה הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 25 מיליון דולר ועל חתימת הסכם שותפות אסטרטגית עם חברת לוקהיד מרטין.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן