נדל"ן

נשיא איגוד לשכות המסחר בהצעה אל שר האוצר: לגבש הסכם שיגן על העובדים מסין

0
0

לאור הקיפאון בהבאת עובדים זרים מסין לענף הבנייה, יש לוותר על הסכם בילטרלי בין שתי המדינות ישראל וסין, עפ”י ההסכם המוצע תיגבה עמלה מוסכמת והוגנת מעובדי הבניין היוצאים לישראל במדינת המוצא ◄ עו”ד אוריאל לין; “אסור שנרשה לעצמנו לשקוע שוב באשליות, כי ניתן לשנות זאת בתקופה הקרובה. הצורך בביצוע מהיר של הקמת מבני מגורים חדשים והאצת הליכי הבנייה, הוא דחוף מדי”.
נשיא איגוד לשכות המסחר בהצעה אל שר האוצר: לגבש הסכם שיגן על העובדים מסין
נשיא איגוד לשכות המסחר בהצעה אל שר האוצר: לגבש הסכם שיגן על העובדים מסין

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו”ד אוריאל לין, פנה אל שר האוצר, מר משה כחלון, בהצעת פתרון למחסור בעובדים זרים מסין לענף הבנייה; ויתור על הסכם בִּילָטֶרָלִי, (דו צדדי) בין ישראל וסין, ולחילופין גיבוש הסכם קצר בין המדינות לפיו תיגבה עמלה מוסכמת והוגנת מעובדי הבניין היוצאים לישראל במדינת המוצא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי עו”ד לין, הדברים הללו באו לאור הבטחתו של שר האוצר, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, להבאת 20 אלף עובדים זרים, ולאור הקיפאון בקידום ההסכם הבילטראלי עם סין (中国) במטרה להביא מסת עובדים זרים ל’ענף הבנייה’ המשווע לידיים עובדות.

לדברי עו”ד לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייתו לשר האוצר מר כחלון; “ישנה כבר הסכמה עקרונית של ממשלת סין לכך. שכן, בטיוטת ה’הסכם הבילטראלי’, הוסכם מצידם לגבות סכום מסוים באופן קבוע, על מנת למנוע גביית סכום עתק שישעבד את העובד הסיני. סין, צריכה רק להבטיח שלא יהיה ניצול של עובדיה ושייקבע סכום קבוע, הוגן ומוסכם לגבייה מ’עובד בניין סיני’”.

לעניין הבטחת מלוא זכויות העובדים הזרים ובטיחותם בישראל, מציין לין, כי; “תאגידי כח אדם זר לבניין, פועלים מתוקף צו של משרד הכלכלה ומצויים בפיקוח.

בנוסף, ישנם חוקים רבים והסכם עבודה קיבוצי של העובדים הזרים ב-ענף הבניין עם “הסתדרות העובדים הלאומית””.

בפנייה צוין, כי על פי החלטת ממשלה מס’ 4024 מיום 10 ביולי 2011, הבאת עובדים זרים, יכולה להיעשות על פי הסכם בילטראלי עם מדינה זרה; אולם לאחר שנים שבהם התקיים דיון ממושך של משרדי הממשלה השונים, כולל משרד החוץ אל מול ממשלת סין, לשם חתימה על הסכם בילטראלי, מסתמן, כי לא ניתן להגיע להסכמות בין הצדדים ותמיד צצות בעיות חדשות המונעות את חתימת ההסכם.

זאת ועוד; ענף הבנייה בישראל, מצוי במצוקה מתמשכת של העדר כמות מספקת של עובדים מיומנים ב”עבודות הרטובות”. במשך עשרות שנים לא מצליחה ממשלת ישראל לתמרץ את אזרחי המדינה לעסוק ב’ענף הבניין’.

“אסור שנרשה לעצמנו לשקוע שוב באשליות, כי ניתן לשנות זאת בתקופה הקרובה. הצורך בביצוע מהיר של הקמת מבני מגורים חדשים והאצת הליכי הבנייה, הוא דחוף מדי”.

לין, מוסיף ומרתיע, כי; “יש להיזהר מהגדלת מספר עובדי בניין פלסטיניים. קודם שמחליטים על כך, יש לבדוק מחדש את ההשפעה שהייתה לכך על עליית הפשיעה בישראל בשנות ה-80 וה-90. חובתה הראשונה של מדינת ישראל, היא לדאוג לחיי ולביטחון תושביה.

כמו כן, בדו”ח של חברת ’רותם אסטרטגיה’ משנת 2013, שהובא לידיעת משרד רה”מ ו-משרד השיכון, ושלאחריו החליט שר השיכון דאז ח”כ אורי אריאל, להביא 15 אלף עובדים זרים, נכתב במפורש, כי; קיים קושי להעסיק ’עובדים פלשתינאים’ על פני ’העובדים הזרים’, שכן שעות העבודה שלהם מצומצמות, קיימת אי ודאות תעסוקתית לגביהם וכן, כי אינם מקצועיים מספיק בשיטות בנייה מתקדמות בבנייה לגובה”. סיכם נשיא איגוד לשכות המסחר, עו”ד לין.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן