כפר ידידיה

כפר ידידיה, חוסכים 70% בתצרוכת החשמל לתאורה באמצעות תאורת לד

0
0

המושב כפר ידידיה שבעמק חפר, החליף למעלה מ-200 גופי תאורה ביישוב בתאורת לד (LED) חסכונית. במושב לא הסתפקו רק במעבר לתאורה איכותית יותר, במערכת החשמל של היישוב הוטמעה גם מערכת עיר חכמה ◄ צבי (קיקי) ג’רארד, חבר וועד היישוב; “יש לנו היום את היכולת לשלוט בעוצמת התאורה בכל עמוד ביישוב, להגביר את עוצמת האור ואו להנמיך אותה בהתאם לצורך” בתוך 5 שנים ההשקעה תוחזר מתוך כספי החיסכון”.
כפר ידידיה, חוסכים 70% בתצרוכת החשמל לתאורה באמצעות תאורת לד
כפר ידידיה, חוסכים 70% בתצרוכת החשמל לתאורה באמצעות תאורת לד

מושב כפר ידידה שבשטח שיפוט מועצה אזורית עמק חפר, שידרג באחרונה את מערכת התאוּרה ביישוב ועבר ל’תאורת לד’ חסכונית (LED – Light-Emitting Diode). התאורה הקונבנציונאלית בכל רחובות המושב, הוחלפה, כמו גם במגרש הספורט ובבית העם של היישוב הוותיק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מי שריכז את הפרויקט מר צבי (קיקי) ג’רארד, חבר וועד מושב כפר ידידה הממוקם בין הערים נתניה ו-חדרה, סיפר; “החלפנו למעלה ממאתיים גופי תאורה ברחובות היישוב, החלפנו גם את התאורה במגרש הספורט ובבית העם ובקרוב נחליף גם את התאורה בבית הכנסת. תאורת הלד מעניקה לנו חיסכון של 70 אחוזים בצריכת החשמל וחיסכון של שבע שנים לפחות בעלויות האחזקה. בתוך חמש שנים נחזיר את ההשקעה כולה מתוך החיסכון שנוצר בעלויות החשמל והאחזקה”.

בכפר ידידיה לא הסתפקו רק במעבר לתאורה איכותית יותר, במערכת החשמל של היישוב הוטמעה גם מערכת עיר חכמה; “יש לנו היום את היכולת לשלוט בעוצמת התאורה בכל עמוד ביישוב, להגביר את עוצמת האור ואו להנמיך אותה בהתאם לצורך, היום כבר לא מדאיג אותי אם החבר’ה שכחו לכבות את האור במגרש הכדורסל. יש לנו היום יישוב מואר יותר ונעים להסתובב בו בשעות הערב והלילה”.

מי שביצעה את עבודות השדרוג בכפר ידידיה היא חברת ’טריגון תאורה’ מהמושב השכן בֵּית חֵרוּת, המתמחה בתאורת לד ובין לקוחותיה כמה מהגופים המסחריים המובילים במשק, כמו; רשת פוקס, סופר פארם, קניוני עזריאלי, רשויות מקומיות ומשרד הביטחון.

ג’קי ג’ון מבעלי חב’ ’טריגון’ מוסיף, כי; “כפר ידידיה הוא פרויקט ייחודי בו כל היישוב עבר ל’תאורת לד’ ואנחנו מברכים אותם על כך. ישנם ישובים בארץ בהם ביצענו מעבר לתאורת לד לחלקים מהיישוב ובעתיד נשלים את המעבר ליישוב כולו.

אין ספק שהעתיד, נמצא בתאורת הלד שהיא איכותית וחסכונית יותר, יחד עם זאת חשוב מאד לוודא שגופי התאורה המסופקים עומדים בכל ’התקנים הבינלאומים המחמירים’ כפי שאנחנו ב”טריגון” מקפידים לעשות זאת”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן