דת | יהדות

חדרה, קיימה פדיון פטר חמור, אירוע מכונן והיסטורי שכבש בסערה אדירה את העיר

0
0

לראשונה לאחר אשפוזו יצא מרן הכהן הגדול הגאון חכם שלום כהן שליט”א למעמד נדיר והיסטורי בעיר חדרה, פדיון פטר חמור ◄ האירוע שהעיר חדרה לא ידעה כמותו עשרות שנים, הוכיח יותר מכל על אהבת הקהל החדרתי ליהדות מסורת וערכים ◄ מרן הגר”ש כהן, שלראשונה הגיע לחדרה, התפעל מאד מההתפתחות התורנית בעיר ונפעם מגודל אהבת התורה של האלפים שבאו להשתתף במעמד ההיסטורי של מצוות פדיון פטר חמור.
חדרה, קיימה פדיון פטר חמור, אירוע מכונן והיסטורי שכבש בסערה אדירה את העיר
חדרה, קיימה פדיון פטר חמור, אירוע מכונן והיסטורי שכבש בסערה אדירה את העיר

2000 איש ואישה זקנים וטף השתתפו השבוע במעמד נדיר והיסטורי של ’פדיון פטר חמור’ (פטר חמור ביהדות, הוא שמה של מצווה לפיה יש לפדות את הבכור (פטר) שנולד מחמור בשה צאן. אם לא פודים את פטר החמור, יש לערוף אותו) שהתקיים לראשונה בעיר חדרה, מאז הקמתה. בהשתתפות גדולי תורה ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר”ש כהן שליט”א שלראשונה זה יצא מביתו לאחר אשפוזו. מורנו המרא דאתרא הגאון רבי שמעון ביטון שליט”א, ויו”ר תנועת ש”ס העולמית הרב אריה דרעי שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במעמד שהוכן כבר מלפני ימים רבים חששו שעקב מצבו של מרן הגר”ש, יעדר מהמעמד אך מרן שליט”א למרות השכנועים מצד בני ביתו הדואגים לשלומו לשמור על בריאותו אמר מרן; “מחכים לי שם אני הולך”, והשתתף במעמד ההיסטורי בעיר.

את המעמד פתח המנחה חבר הנהלת העיר ויו”ר תנועת ש”ס הר’ בועז ביטון, שדיבר על מעלתה של המצווה “פטר חמור” נדירה ועל הזכות הגדולה של העיר חדרה, שזכתה לקדם את בואו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה שליט”א.

הרה”ג רבי ישראל מאיר ביטון שליט”א רבה של צפון חדרה פתח בפרקי תהילים על הפצועים שנפצעו בפיגועים שאירעו בימים האחרונים. כמו”כ, עורר את הציבור לזעוק בתפילה על החילול שבת בעיר חדרה שח”ו לא יפרצו את חומות הקדושה בעיר.

יו”ר תנועת ש”ס בחדרה וחבר הנהלת העיר חדרה הר’ בועז ביטון, שפעל רבות למען קיום מעמד פדיון פדיון פטר חמור

לאחמ”כ אל האולם נכנס מרן ראש הישיבה שהתקבל בשירה אדירה, ילדים נישאו על כתפי אביהם אחוזים בדגלים המקבלים את הגעתו של מרן בברכת ברוכים הבאים; “העיר חדרה, מקדמת בברכה את בואו של נשיא ישראל הכהן הגדול”, “ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור”, ומצטופפים כדי לזכות ולחזות בפני קודשו של הכהן הגדול הנושא את משא העם כולו.

מקהלת תלמוד תורה “חפץ חיים” בראשות המחנך הרב יחיאל גיספן, הדהימה וריגשה את אלפי המשתתפים עם השיר “אמת מה נהדר היה מראה כהן גדול” יחד עם הזמר הגדול מידד טסה.

מרן הגר”ש כהן, שלראשונה הגיע לעיר חדרה, התפעל מאד מההתפתחות התורנית בעיר ונפעם מגודל אהבת התורה של האלפים שבאו להשתתף במעמד ההיסטורי של מצוות פדיון פטר חמור.

במשאו המרכזי של מרן שליט”א התבטא על האסונות הקשים והפיגועים שאירעו לאחרונה; “כמה אסונות באים עלינו בימים האחרונים?, כמה מקרים של טביעה לא עלינו. וכל מיני אסונות משונים. לא זוכרים דבר כזה. הקדוש ברוך הוא רומז לנו שאנחנו צריכים להתחזק בתורה. זה ההצלה היחידה שלנו״ אמר מרן הגר”ש והוסיף; “יששכר חמור גרם, צריך ללמוד מהחמור לסבול, לסבול עול תורה. אני מתחנן אליכם תקבעו עיתים לתורה, האברכים היקרים תוסיפו שעות על לימודכם זה מה שמקיים את העולם כולו”. לסיום בירך מרן הגר”ש את האלפים בברכת כהנים.

יו”ר תנועת ש”ס הרב אריה דרעי בדבריו הרחיב על המהפכה הגדולה של רב העיר הגאון הצדיק רבי שמעון ביטון שליט”א בעיר; “יש כאן ב”ה כוללים, ישיבות, סמינרים, תלמודי תורה מה שאין כמעט בשום עיר מעורבת וזה הודות לרב העיר”. אמר דרעי. בהמשך שיבח את פעילותו התורנית של הרה”ג ישראל מאיר ביטון עליו אמר; “רעי כאח לי”. ואת פעילותו של יו”ר תנועת ש”ס; “המשמש כדוגמה איך יו”ר תנועה צריך להיות בכך שפועל עושה לילות כימים למען העיר חדרה”.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן שתרם מכיסו, כדי להשתתף במצווה של פדיון פטר חמור, עם חבר הנהלת העיר חדרה הר’ בועז ביטון

במעמד אף נטלו חלק רבני ערים, ראשי ישיבות וכוללים ורבני קהילות וביניהם; הגאון רבי שמעון ביטון שליט”א רבה של חדרה, הגאון רבי דוד צדקה שליט”א רבה של פרדס חנה, הגאון רבי קלמן בר שליט”א רבה של נתניה, הגאון רבי שמחה וייס שליט”א רבה של כפר הרואה, הגאון רבי פנחס אדרי שליט”א רבה של גבעתיים, הרה”ג ליאור כחלון שליט”א ראש ישיבת “רב פעלים”, הרה”ג ישראל מאיר ביטון שליט”א, רב צפון חדרה, הרה”ג נח דואני שליט”א ראש קהילת “חזון גבריאל”, הרה”ג רפאל בובליל שליט”א מפרדס חנה, הרה”ג יצחק לוין שליט”א, הרב אבשלום סויסה רב המקוואות, הרב ברוך פחימה רב העיר ובין, הרב נתנאל יקותיאל רב קהילת “רמב”ם” ועוד.

כמו”כ השתתפו ראש העיר מר צביקה גדלמן שאף תרם מכיסו, כדי להשתתף במצווה נדירה זו, יו”ר ש”ס וחבר הנהלת העיר בחדרה הר’ בועז ביטון, שפעל רבות למען המעמד האדיר הזה, חבר הנהלת העיר ניסים אביטן, וחבר הנהלת העיר הר’ בן ציון נורדמן ועוד.

עם סיום המעמד פצח הציבור בשירה ובריקודים כאשר אחד מרבני הקהילות בעיר, תפס את החמור על הכתפיים ורקד עימו יחד עם הציבור הגדול שהחל להתפזר לביתו בתחושה של התרוממות הרוח על אשר זכו להשתתף במעמד נדיר זה יחד עם מרן שליט”א, מעמד שייחרט בליבם ימים רבים.

לאחר המעמד התאספו רבני הערים ורבני הקהילות בעיר חדרה, יחד עם יו”ר תנועת ש”ס הרב אריה דרעי בביתו של הרה”ג רבי ישראל מאיר ביטון שליט”א ודנו בענייני השעה וחיזוק התורה וקדושת השבת בעיר חדרה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן