חינוך

חולון, מצטרפת ל”מחאת הסרדינים” צפיפות הכיתות ותקיים הפגנה שקטה ביום א’ הקרוב

0
0

ביה”ס שמיר חולון, הינו ביה”ס היסודי הגדול בעיר והמונה כ-850 תלמידים. בשנה הבאה, יהיו 12 כיתות עם 40 תלמידים והשאר עם 38. לטענת הוועד העירוני; “אין מרחב לתלמידים, אין סיכוי ליחס פרטני, גם אם המורה נחשב לעילוי. המצב כולל בהפסקות בין השיעורים הפך להיות לסכנת נפשות ומייצר בעקבות כך תלמידים מתוסכלים, צוות מתוסכל והורים מתוסכלים שצריכים להוציא אלפי שקלים על מורים פרטיים”.
חולון, מצטרפת ל
חולון, מצטרפת ל”מחאת הסרדינים” צפיפות הכיתות ותקיים הפגנה שקטה ביום א’ הקרוב

לפני עשור, זכתה עיריית חולון העיר השנייה בגודלה במחוז תל אביב ב’פרס החינוך היישובי’ בזכות מה שהוגדר בזמנו ההשקעות הרבות הנעשות בחולון בתחומי החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. מאז נשרו הרבה עלים מעצי השקמה. ’חולון עיר הילדים’ התואר היומרני הזה, נראה כיום, אירוני משהו, לאור העובדה, כי העיר, תצטרף (יום ראשון, הקרוב 28.6) ל”מחאת הסרדינים” של כלל ערי ישראל במאבק בצפיפות הכיתות, לאחר קבלת ההחלטה בוועד העירוני ב”הפגנה שקטה” שתכלול שלטים, כרזות ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יעל אשכנזי, יו״ר הנהגת הורים ביה״ס יצחק שמיר חולון, מסרה לתקשורת, כי; “אנו צופים נוכחות גבוהה של ההורים מכלל בתי הספר בעיר – למעלה מ- 300 אנשים”.

כפי שפורסם, ביה״ס ע”ש יצחק שמיר בעיר חולון, מוביל את רשימת הצפיפות הארץ ועומד על ממוצע 38.1 תלמידים בכיתה. כידוע, תקן משרד החינוך, עומד על 40 תלמידים בכיתה.

במסגרת “מחאת הסרדינים” טוענים הורים לילדים ב-בתי ספר יסודיים, כי פתחו במאבק ציבורי להורדת הצפיפות בכיתות בבתי הספר היסודיים. להוריד את התקן של מספר הילדים בכיתה בבתי הספר היסודיים בישראל ל-30 ילדים בכיתה.

מחאת הסרדינים, תלמידים והוריהם מפגינים נגד הצפיפות בכיתות | צילום: מתוך מטה המאבק בפייסבוק | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

’המאבק להורדת הצפיפות בכיתות’, פרסם, כי כבר ביוני 2013, קיבלה מדינת ישראל, תזכורת כואבת. דו”ח של ה-OECD, אשר הציב אותה במקום ה-25 מתוך 27 מדינות ברמת הצפיפות של התלמידים בכיתות. כל תלמיד חמישי בארץ, לומד בכיתה בת 35 ומעלה תלמידים.

גודלן של הכיתות הנפוצות בבתי הספר היסודיים בישראל נע בין 49 מ”ר ל-53 מ”ר. כשדוחסים 40 תלמידים לשטח הזה, מתקבל ריבוע זעיר של 1.22 מ”ר עד 1.32 מ”ר לתלמיד. זה פחות ממה שמדינת ישראל מקציבה לאסירים בבתי כלא.

ביה”ס שמיר, הינו בית הספר היסודי הגדול בחולון והוא מונה כ-850 תלמידים. בשנה הבאה, יהיו 12 כיתות עם 40 תלמידים והשאר עם 38.

לטענת הוועד העירוני בעיר חולון; “אין מרחב לתלמידים, אין סיכוי ליחס פרטני, גם אם המורה נחשב לעילוי.

המצב כולל ב”הפסקות” בין השיעורים הפך להיות ל-סכנת נפשות ומייצר בעקבות כך תלמידים מתוסכלים, צוות מתוסכל והורים מתוסכלים שצריכים להוציא אלפי שקלים על מורים פרטיים”.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן