קולנוע נעים

סרט “אהבה וחסד” על מנהיג להקת הביץ’ בויז המוזיקאי בריאן וילסון, ב’פסטיבל ירושלים’

0
0

השחזורים המרתקים ביותר בסרט הם אלו של הקלטות האולפן שביצע וילסון לאלבום. פולאד, הסביר, באחרונה בראיון כיצד השיגו את האותנטיות והספונטניות של הצילומים בסרט ◄ בריאן וילסון, שהיה שותף מלא לתהליך העבודה על הסרט, שיחרר במקביל לעליית הסרט לאקרנים אלבום חדש בשם; No Pier Pressure.
סרט
סרט ’אהבה וחסד’ על מנהיג להקת הביץ’ בויז המוזיקאי בריאן וילסון ב’פסטיבל ירושלים’

הסרט האוטוביוגרפי “אהבה וחסד” ‘Love & Mercy’ של הבמאי ביל פולאד, על חייו של מוזיקאי אמריקאי, אחד מהמוזיקאים הגדולים ביותר של זמננו; בריאן וילסון (Brian Wilson), מנהיג להקת הביץ’ בויז (The Beach Boys), כבר זוכה לביקורות מהללות ברחבי העולם ובקרוב, יוקרן בבכורה בישראל, במסגרת ’פסטיבל ירושלים’. הסרט, מנסה לעקוב בדייקנות אחר חייו של בריאן וילסון בעת הצלחתה המטאורית של הלהקה, הקלטת האלבום “Pet Sounds” וההידרדרות הנפשית של וילסון, אשר באה לאחריו.

השחזורים המרתקים ביותר בסרט הם אלו של הקלטות האולפן שביצע וילסון לאלבום. פולאד, הסביר, באחרונה בראיון כיצד השיגו את האותנטיות והספונטניות של הצילומים בסרט; הסצנות צולמו באולפן המקורי שבו הוקלט האלבום, ולצורך הצילומים לא נשכרו שחקנים אלא נגנים אמתיים, שהתבקשו להיכנס לאולפן ו”לעבוד” עם פול דאנו, בתפקיד בריאן (דאגלס) וילסון, כאילו מדובר בהקלטות בזמן אמת.

בריאן וילסון, שהיה שותף מלא לתהליך העבודה על הסרט, שיחרר במקביל לעליית הסרט לאקרנים אלבום חדש בשם; No Pier Pressure.

וידיאו קליפ לשיר One Kind of Love מתוכו יעלה מחר (שישי) לרשת ויכלול קטעים מהסרט.

בקצרה על הסרט; בשנות ה-60 המוקדמות חווה הנער בריאן וילסון (Brian Douglas Wilson), הצלחה מטאורית עם להקת הרוק ’נערי החוף’ (The Beach Boys) בה שימש כ-בסיסט וזמר ועמד בראשה והפיק את תקליטי הלהקה והלחין את רוב שיריה.

מתוך הסרט האוטוביוגרפי ’אהבה וחסד’ של הבמאי ביל פולאד, על חייו של אחד מהמוזיקאים הגדולים ביותר של זמננו בריאן וילסון, מנהיג להקת הביץ’ בויז | משמאל: השחקן ג’ון קיוזאק

באולפן ההקלטות היה וילסון פרפקציוניסט ועורר את חמתם של חבריו ללהקת נערי החוף, בדחף הבלתי נלאה שלו לשלמות העשייה.
וילסון, היה אחד המשתמשים הראשונים בטייפ הקלטות בעל שמונה ערוצים הוא נמנע מצליל סטריאופוני והעדיף לעבוד ב-מונו. הוא גרס שצליל סטריאופוני נתן תמונת צליל לא מלאה אם המשתמש לא היה ממוקם בדיוק בין הרמקולים.

וילסון הוא חירש כמעט לחלוטין באוזנו הימנית, נחשב אחד המוזיקאים והמלחינים החשובים והיצירתיים, בתחום המוזיקה הפופולרית, במאה ה-20.

לאחר הכישלון של “Break Away”, בילה וילסון את מרבית 5 השנים הבאות בשינה במיטה שבחדרו, בנטילת סמים פסיכדליים וב-אכילת יתר. יצירותיו החדשות שיקפו את דיכאונו ואת ניתוקו הגובר מהעולם שסביבו (היצירות “Til I Die”,”Mount Vernon and Fairway” משקפות זאת היטב).

ככל הנראה, חברת “האחים וורנר” הייתה כה צמאה לחומר מווילסון, עד כי בחרה בסינגל “Sail On, Sailor” שהיה שיר אשר נכתב על ידי מספר אנשים ובמקרה התבסס על אקורדים של וילסון. הסינגל היה המוצלח מבין הסינגלים של הביץ’ בויז, מזה שנים.

מצבו התערער והוא החל לשמוע בראשו קולות מטרידים. בשנות ה-80, כששיא ההצלחה שלו מאחוריו, הוא שם עצמו בידיו של פסיכיאטר שבוחר לטפל בו בתרופות קשות ומטשטשות. סוחרת מכוניות בשם; מלינדה, שהתחתנה עם וילסון בצעירותו, מנסה להציל אותו מידיו של המטפל.

מתוך הסרט האוטוביוגרפי ’אהבה וחסד’ של הבמאי ביל פולאד, על חייו של אחד מהמוזיקאים הגדולים ביותר של זמננו בריאן וילסון, מנהיג להקת הביץ’ בויז | במרכז: השחקן פול דאנו

▼ הסרט, יוקרן בפסטיבל ירושלים;

● שבת, 11 ביולי, בשעה 17:30, לב סמדר.

● יום שני, 13 ביולי, בשעה 22:00, סינמטק ירושלים.

הסרט, יעלה לאקרנים בישראל ב-13.8.

■ במאי; ביל פולאד.
■ שחקנים; פול דאנו, ג’ון קיוזאק, פול ג’יאמטי, אליזבת בנקס.
■ צילום; רוברט יאומאן.
■ עריכה; דינו ג’ונסאטר.
■ מוסיקה; אטיקוס רוס.
■ הפקה תסריט; מיקי לרנר, אורן מוברמן.
■ מפיקים; ביל פולאד, קלייר רודניק פולסטין, ג’ון וולס
■ ז’אנר; דרמה ביוגרפיה מוסיקלי.
■ אורך; 120 דקות, מקום/שנה; 2014, ארה”ב.
■ פסטיבלים; טורונטו, ברלין, SXSW.
■ מפיץ; יונייטד קינג, רמת השרון.

■ לצפייה בראיון עם ביל פולאד.

■ לצפייה בקטעי אולפן קטעים מתוך “אהבה וחסד”

עוד על המוזיקאי בריאן וילסון

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן