תחבורה ימית

לשכת הספנות אל מנכל נמל אשדוד: הידרדרות מסוכנת בתפקוד הנמל

נשיא לשכת הספנות דר' יורם זבה; ולחילופין, למה אתה וחבריך לא מוחים ביתר תוקף נגד המגבלות שאתם סובלים מהם? כבר הכריזו על חנ"א כקבוצת ריכוז, מסיבות שונות התחבורה היבשתית בין הנמלים איננה במיטבה, המטענים הכלליים והצובר סובלים בצורה קיצונית ללא תמונה עתידית ברורה, המו"מ הביזרי וההזוי בין הממשלה וההסתדרות לא מתקדם, וכמו שאמר חיים נחמן ביאליק: "השמש זרחה, השטה פרחה והשוחט שחט. אני לא מאמין שהייתי זקוק למשפט המחריד הזה...".
0
0
 דר' יורם זבה, נשיא לשכת הספנות
דר’ יורם זבה

נשיא לשכת הספנות ד”ר יורם זבה, פנה אתמול (שני) אל איציק בלומנטל, מנכ”ל בפועל של חברת נמל אשדוד והתריע בפניו על מה שהוא מכנה ’הידרדרות מסוכנת בתפקוד נמל אשדוד’ עקב מחסור חמור בכוח האדם בנמל אשדוד, הגורם מדי יום לנזקים כספיים כבדים ביותר לענף הספנות הישראלי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ד”ר זבה, טוען בפנייתו אל מר בלומנטל, כי “מזה זמן מה אנו מנסים להביא לתשומת לבך, ובאמצעותך לאחראים מטעם הממשלה, על ההידרדרות המסוכנת המסתמנת בתפקודו של נמל אשדוד.

אנחנו לא רק מדברים ומזהירים, אלא גם משלמים את המחיר, יחד עם כל בעלי המטענים, היבואנים והיצואנים, נציגיהם, וכל אלה התלויים בהם”.

נשיא לשכת הספנות, ממשיך וכותב בפנייתו אל המנכ”ל בפועל של חברת נמל אשדוד, כי; “יתר על כן, אני מציין בצער ובחרדה, שבמידה ולא יילקחו צעדי חרום מידיים, הכלכלה הישראלית כולה תספוג מכה כואבת שתפגע בתגובת שרשרת בכל אזרחי המדינה.

ד”ר זבה, ממשיך ומגולל את טענותיו וכותב; “שר התחבורה והגופים הנסמכים על ידו, לקחו על עצמם לקדם פרויקטים אדירים על מנת לפתח את המערכת הנמלית לשנים רבות קדימה. גם הוא וגם אנשיו יודעים שבחמש-שש השנים הבאות עדיין נהיה כולנו תלויים במערכת הקיימת.

החזון הגדול הוא שלאחר מכן, עם גידול הסחר, פקידה ישירה של האניות הגדולות והפיכת נמלי ישראל למרכז אזורי, מערכת הנמלים החדשה, יחד עם הקיימת, תביא לעידן חדש ומשגשג לכלכלת ישראל.

החזון הזה, לא יבוא רק על ידי קבלני הבנייה ומפעילי הטרמינלים החדשים. הם מהווים תוספת תגבור למערכת הקיימת ולא כמחליף שלה. למערכת הקיימת תפקיד חיוני וייחודי שלא ייפסק לעולם. החזון הנכון והצודק הוא שילוב הקיים עם החדש…

כאשר כבר תקופה ארוכה 10 אניות מחכות על עוגן לכניסה לנמל, חלקן מעל 7-8 ימים ללא צפי ברור, וכאשר הקצאת ה”ידיים” נמצאת בשפל ביחס לביקוש הגדל באופן טבעי, וכאשר התכנון, יומי או שבועי, הופך ל”כוונות טובות” במקרה הטוב – מתבררת התמונה האמתית; חוסר משווע של כח אדם. כולנו יודעים היטב שזה המצב”.

נשיא לשכת הספנות ד”ר יורם זבה, אינו נרגע, ממשיך ומותח ביקורת כנגד עמיתו מר איציק בלומנטל, מנכ”ל בפועל של חברת נמל אשדוד וכותב; “אתה הוא זה שגייסת עשרות עובדים לאחר תקופה חשוּכה של הימנעות מכך.

פעולה זו תעמוד לזכותך. יחד עם זה, ציינו בפניך כבר אז שעליך לגייס פי 2 עובדים חדשים. התרשמנו שאתה מהסס לאור הצורך בקליטה מסודרת, אבל מאז לא נעשה דבר.

כל מי שמתמצא בפעילות נמל אשדוד כבר יודע בע”פ כמה עובדים יצאו לפנסיה, לחופשות ולגיבוש, כמה שעות נוספות נתקלו בקשיי מימוש, או כמה עובדים סתם עזבו את הנמל. וכל אלו האחרונים ימשיכו להתממש כל עוד יהיו נמלים בעולם.

לפי הידוע לנו, מספר העובדים שעזבו ויעזבו בשנים; 2014-2015 גדול ממספר העובדים שנכנסו. מאזן זה לא ישתנה גם עם גיוס עוד 45 עובדים כמתוכנן היום. יש לגייס עוד מספר כפוּל מכך.

בשורה התחתונה, איציק יקירי, יש כיום פחות עובדים בסך הכל. איך אפשר להצדיק תופעה כזו? זהו מחדל בלתי נסלח. אנחנו כבר לא יודעים מי נגד מי.

האם הממשלה על הרגולטורים הרבים שלה מונעת ממך שימוש מושכל ונכון של כח אדם, או שאתה הוא זה שמתנגד לכך חרף דרישותיהם לגיוס? למה הדירקטוריון על 3 חבריו הבודדים, ללא יו”ר, סותם את פיו?

למה רשות החברות שותקת? למה האוצר דואג רק לדיבידנדים מזויפים? האם הם רוצים שתיכשל חס וחלילה?

ולחילופין, למה אתה וחבריך לא מוחים ביתר תוקף נגד המגבלות שאתם סובלים מהם? כבר הכריזו על חנ”א כקבוצת ריכוז, מסיבות שונות התחבורה היבשתית בין הנמלים איננה במיטבה, המטענים הכלליים והצובר סובלים בצורה קיצונית ללא תמונה עתידית ברורה.

המו”מ הביזרי וההזוי בין הממשלה וההסתדרות לא מתקדם, וכמו שכתב המשורר חיים נחמן ביאליק; “השמש זרחה, השטה פרחה והשוחט שחט. אני לא מאמין שהייתי זקוק למשפט המחריד הזה…”.

“רק גיוס מהיר ומשמעותי יחד עם הכשרה מהירה ותכנון נכון הם הפתרון למצב העגום הנוכחי”. סיכם את מכתבו נשיא לשכת הספנות ד”ר יורם זבה אל איציק בלומנטל, מנכ”ל בפועל של חברת נמל אשדוד.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן